Velika promjena: Uvodi se nova kategorija za nagradu Oscar
Akademija filma danas je prilično iznenadila svijet kada je saopćila da je njen Odbor donio nekoliko važnih promjena kada je riječ o dodjeli filmskih Oscara.
Između ostalog, jučer su saopćili kako su promjene odobrili članovi Odbora, a velika promjena je nova kategorija koju su uveli. Oscari, naime, idu 'mainstream'.
Također, ceremonija će sada trajati striktno tri sata i dešavat će se dvije sedmice ranije od očekivanog (9. februara). Ipak, najznačajnija promjena jeste uvođenje kategorije za "izuzetno dostignuće u popularnom filmu".
Detalji, poput onog ko će se moći kandidirati i zašto, nisu saopćene, no popularna filmska stranica Rotten Tomatoes postavlja odlična pitanja.
Akademija nije dala poseban razlog zbog kojeg planiraju uvesti novu nagradu, no može se spekulirati. Unutar Akademije postoji veliki zamah da se više uvede inkluzija i različitost: ovog su juna poslali pozivnice za 928 profesionalaca da im se pridruže, te da će među novim članovima povećati broj žena i ljudi koji nisu bijelci. Stoga bi ova odluka u novoj kategoriji mogla naginjati tom pravcu da se povećaju napori da se uključe filmovi koji bi ostali neprepoznatljivi, osim da nije njihovih tehničkih kategorija.
Moguće je i da ovim žele povećati broj gledatelja, jer je, istaknimo, dodjela Oscara u ovoj godini privukla najmanji broj gledatelja.
Da li će biti pet nominiranih?
Primjerice, kategorija za najbolji film je, prije devet godina, povećana na 10. Da li bi ovo onda značilo da ćemo imati 20 filmova koji se takmiče za najjače Oscarei da li bi to, kako neki tvrde, umanjilo značaj nagrade.
Da li ovo znači i da će filmovi nominirani za najbolje morati biti "nepopularni"
Očekuje se velika debata oko toga šta je najbolje, a šta najpopularnije. Da li će filmovi, kao prošlogodišnji Get Out, koji je bio i komercijalni i hit među kritičarima - sada biti premješteni u drugu kategoriju?
Da li će zbog ovog više ljudi gledati dodjelu Oscara?
Ovo ostaje da se vidi. Akademija je već probala s trikovima da privuče gledatelje - od domaćina dodjele, do povećanja broja nominiranih za najbolji film. Malo šta je uspjelo...Kao što je već rečeno, prošlu ceremoniju gledalo je dosad najmanje ljudi. Da li će Oscar probati publiku privući naslovima kao što su Infinity War i Mamma Mia! Here We Go Again?
Kako se mjeri popularnost?
Da li će to biti broj prodanih karata? Zarada? Da li samo u SAD ili svijetu? Da li će to biti popularnost na društvenim mrežama? Da li će ljudi moći birati...ko zna.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.