Podravka 2023. godinu zaključila odličnim rezultatima

2
Promotivni tekst
Podravka 2023. godinu zaključila odličnim rezultatima
Foto: Podravka / Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 2023. godinu

Grupa Podravka u 2023. ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 713,8 miliona eura, što je 46,7 miliona eura, odnosno sedam posto više u odnosu na godinu prije. Rast prihoda zabilježen je u oba segmenta u kojima Grupa posluje. Prihodi u segmentu Prehrane porasli su šest posto i dosegli 553,7 milijuna eura dok su prihodi Belupa, koji čini segment Farmaceutike, porasli 10,5 posto i dosegli 160,2 miliona eura. Detaljnije, tržište Jugoistočne Europe sa 152,6 miliona eura prihoda od prodaje drži drugo mjesto, odmah iza domicilnog tržišta Hrvatske i Slovenije. Usporedno s 2022., riječ je o rastu od 9,4 posto, odnosno 13,1 milion eura.

Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 66,4 miliona eura. Riječ je o rastu od 17,3 miliona eura, što iznosi 35,3 posto više u usporedbi s 2022. Dobit Grupe pod utjecajem je poreznih olakšica ostvarenih temeljem Zakona o poticanju ulaganja u iznosu od 19,7 miliona eura. Kada isključimo učinke porezne olakšice, neto dobit Grupe iz poslovanja (normalizirana neto dobit) iznosila je 47,2 miliona eura i viša je za 14,2 posto u odnosu na normaliziranu neto dobit ostvarenu u 2022. Pritom je normalizirana neto dobit Farmaceutike, odnosno Belupa, porasla za 30,8 posto i iznosila 23,2 miliona eura, dok je kod Prehrane zabilježen rast od 1,7 posto, što je ukupno 24 miliona eura.

"Podravka je u Bosni i Hercegovini već desetljećima važan dio lokalnog gospodarstva. Po broju zaposlenika Podravka u BiH je od svih naših kompanija izvan Hrvatske najveći poslodavac, a brojni naši proizvodi su lideri i odlično pozicionirani na tržištu. Unatoč još uvijek izazovnom tržišnom okruženju, Podravka je prošle godine u BiH ostvarila značajan rast prodaje i dodatno učvrstila svoje vodeće pozicije u brojnim kategorijama proizvoda poput dodataka jelima, juhama, slasticama i dječjoj hrani. Osim toga, značajan dio poslovanja u BiH Grupa Podravka ostvaruje kroz segment Farmaceutike u kojem smo implementirali niz aktivnosti usmjerenih na moderniziranje i širenje proizvodnog portfelja te rast efikasnosti. U narednom periodu želimo nastaviti jačati naše poslovanje u BiH među ostalim širenjem ponude te uvođenjem novih, inovativnih proizvoda na čijem razvoju Podravka kontinuirano radi", poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 2023. godinu
Foto: Podravka: Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 2023. godinu

Grupa Podravka i u 2023. je nastavila sa snažim investicijama te su one lani dosegle vrijednost od 69 miliona eura, što je rast od gotovo 31 posto u odnosu na godinu prije. Od 2021., kada je započeo aktualni investicijski ciklus, uloženo je gotovo 150 miliona eura u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada. Sve navedene investicije u protekle dvije godine Podravka je financirala iz vlastitih sredstava, bez zaduživanja, što se ogleda i u padu omjera neto duga i EBITDA na 0,2 čime se dodatno potvrđuje snaga i stabilnost poslovanja.

U prošloj godini usvojene su i dvije ključne strategije koje su integrirane s Poslovnom strategijom i koje su, također, važne za uspješno ostvarivanje planova daljnjeg razvoja i uspješnog poslovanja. Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. kao glavna područja djelovanja definira čist okoliš, zdravu prehranu, brigu o zaposlenicima i zajednici te odgovorno korporativno upravljanje, a njezin je važan dio i nova Nutritivna strategija za razdoblje do 2027. Njome Podravka potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda.

Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 2023. godinu
Foto: Podravka: Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 2023. godinu

Rezultat svega navedenoga očituje se u rekordnoj vrijednosti Podravkine dionice ostvarenoj u prošloj godini. Zadnja cijena u 2023. godini iznosila je 163 eura čime je njezina vrijednost bila 93,7 posto viša nego zadnja ostvarena vrijednost u 2022. Tržišna vrijednost kompanije tada je dosegla čak 1.143,6 miliona eura.

"Iznimno sam zadovoljna rezultatima koje smo ostvarili u 2023. godini jer smo i u Prehrani i u Belupu, koji čini farmaceutski segment našeg poslovanja, proveli brojne poslovne iskorake koji su pridonijeli dobrim poslovnim rezultatima u 2023. godini i čiji će učinci dodatno osnažiti potencijal za rast prodaje i profitabilnosti u ovoj godini. U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju, kao i povećanje efikasnosti proizvodnje. Stoga zahvaljujem svakom radniku na doprinosu u ostvarenju rezultata, a hvala i svim našim vjernim potrošačima u Bosni i Hercegovini koji prepoznaju vrijednost i kvalitetu naših brendova", dodala je Dalić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije