Intervju sa Sabinom Mujanović, direktoricom Merkur BH osiguranja
Svjesni činjenice da se radne i životne navike stiču u najranijoj dobi, Merkur BH osiguranje je od početka godine organiziralo besplatne sportsko-zdravstvene preglede djece u 5 bh. gradova, zatim besplatne škole plivanja i skijanja za djecu SOS dječijih sela, a projekat koji je trenutno u fazi realizacije ''U zdravoj školi zdrava djeca'' namijenjen je svim osnovnim školama u BiH.
Projekat ''U zdravoj školi zdrava djeca'' bavi se problemom pretilosti kod djece školske dobi u našoj zemlji te želi doprinijeti poboljšanju prehrambenih navika i fizičkih aktivnosti kod djece. Šta je bila osnova i glavni razlog za pokretanje ovakve vrste projekta?
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, po broju pretilih ljudi, Bosna i Hercegovina je rangirana na visokom petom mjestu u svijetu i drugom u Europi. Dodatno, određena istraživanja u školstvu naše zemlje su pokazala da je oko 40% djece u osnovnim školama pretilo. To svakako nije dobra statistika i mi smo se odlučili boriti protiv nje na način da mijenjamo svijest ljudi, počevši od najmlađih, te smo iz tih razloga pokrenuli ove aktivnosti u osnovnim školama. S druge strane, na ovaj način djeca su dobila priliku da sami istražuju, oblikuju sredinu u kojoj odrastaju i žive, a pri tome uče o zdravom načinu življenja. Beskrajno raduju riječi podrške roditelja, prosvjetnih radnika i drugih sugrađana koji nas gotovo svakodnevno kontaktiraju samo da bi se zahvalili što djetinjstvo bosanskohercegovačke djece činimo sretnim i perspektivnim.
Prijave za projekat su završene, stručni žiri već je pristupio pregledanju i selekciji najboljih radova, kako ste zadovoljni odzivom škola i predloženim projektima? Da li se određena regija izdvojila po broju pristiglih projekata? O čemu su škole najčešće pisale?
Obzirom da je broj pristiglih projekata preko 200 zasigurno smo jako zadovoljni odzivom škola. Sretni smo da su nastavnici i djeca prepoznali svoju priliku te nominirali različite i interesantne projekte uređenja školskih dvorišta, sportskih terena, dvorana i parkova. Međutim, primili smo i veliki broj projekata koji se tiču potrebe saniranja oštećenja u prostorijama škola, kompenziranja nedostataka infrastrukture, instrumenata i radnog materijala, a što nas je jako rastužilo prilikom razmatranja istih, jer ukazuju na tešku situaciju u našem školstvu, segmentu gdje ne bi smjela da postoji nebriga. Naš projekat nije obuhvatao takve inicijative, ali kada smo spoznali brojnost istih odlučili smo da u narednom periodu razmotrimo šta bi dodatno mogli da uradimo za te škole te na taj način doprinesemo sigurnijem i kvalitetnijem boravku naše djece u istim.
U projektu su učestvovali brojni stručnjaci iz oblasti ishrane, mentalnog zdravlja i sporta, a nije izostala ni podrška resornih ministarstava obrazovanja i nauke, kao i zdravstva, da li u tom smislu očekujete da projekat potakne druge i donese ozbiljniji pristup problemu pretilosti djece na nivou države?
Svakako nas raduje da je Merkur BH osiguranje uspjelo animirati stručnu javnost, prosvjetne radnike, roditelje, organe vlasti u ovoj plemenitoj misiji. Sretni smo da su nas kontaktirali stručnjaci iz različitih oblasti te nudili svoju podršku i učešće u projektima i na taj način dali svoj doprinos. Također da nam je drago da smo svojim aktivnostima potakli i druge kompanije da rade iste ili slične projekte. Međutim, za ozbiljnije rješavanje problema pretilosti neophodna je podrška na svim nivoima u državi, od škola do najviših organa vlasti, te bez iste neće biti moguće napraviti značajnije iskoraka u rješavanju ovog problema. Merkur nudi svoju podršku i u tim nastojanjima te će nam biti drago da doprinesemo u razvoju strategija zdravlja svih, a naročito djece.
Prvi dio projekta bit će završen proglašenjem najboljih prijedloga te implementacijom istih u odabranim školama, ali svakako je planiran i nastavak aktivnosti s ciljem smanjena broja pretile djece u osnovnim školama i edukaciji roditelja, nastavnika i djece o važnosti pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti. Kako će se projekat odvijati u narednom periodu i kakve rezultate očekujete?
Prijave za projekat su završene 15. aprila, a naš stručni žiri uradio je prvu selekciju i nominirao 20 najkreativnijih projekata koji ulaze u utrku za tri najbolja. U petak, 05. maja, upriličit ćemo svečano proglašenje najboljih projekata koje ćemo nagraditi vrijednim novčanim iznosima te zajedno sa školom implementirati do kraja godine. Naša želja je da projekat održi kontinuitet i potakne djecu da stalno rade na sebi, unaprijede svoje prehrambene navike i fizičke aktivnosti. U narednom periodu očekuju nas radionice za djecu i roditelje kako bi ih dodatno educirali o zdravom načinu i stilu života. Pratit ćemo i pobjedničke škole u realizaciji njihovih projekata i analizirati kako je projekat doprinio promjenama navika djece u tim školama. U fazi smo lansiranja i našeg novog projekta koji je nastao u suradnji s Jamie Oliverom, a koji je također fokusiran na djecu. Tako da ćemo i u budućnosti realizirati mnogobrojne projekte namijenjene našim mališanima.
Kako je došlo do saradnje sa najpoznatijim britanskim kuharem Jamie Oliverom i njegovom Food fondacijom. U čemu se ona ogleda saradnja i šta će njom biti obuhvaćeno?
Obzirom da se Jamie Oliver Food Fondation zalaže za iste vrijednosti u segmentu zdrave ishrane kao i Merkur, sinergijom ćemo dati dodatnu vrijednost u podsticanju zdravih prehrambenih navika i ishrane. Naša saradnja se ogleda u zajedničkoj pripremi zdravih recepata i menija, održavanja kulinarskih radionica, educiranje o zdravim prehrambenim navikama i zdravom načinu života generalno.
Da li će i naša zemlja biti dio projekta koje realizirate s Jamie Oliverom?
Svakako. Partnerstvo sa JOFF se tiče svih zemalja u kojima Merkur posluje, od Austrije preko Slovenije, Hrvatske, BiH do Srbije. Biće nam drago da našim sugrađanima približimo zdravu, cool hranu pripremljenu u kuhinjama Jamie Olivera.
Merkur BH osiguranje lider je na bh. tržištu u sferi životnih i drugih osiguranja, ali ste predstavili platformu za promjenu životnog stila i poboljšanje vitalnosti pod motom ''Danas za vaše bolje sutra''. Šta konkretno ona donosi?
Merkur grupacija je sprovela vizualnu i kontekstualnu promjenu obuhvaćenu rebrandingom s namjerom da promičemo shvatanje osiguranja života kao životnog stila koji slavi radost življenja. Moglo bi se reći da mi osiguravamo život, a isporučujemo stil življenja. Mi pružamo zdravstvene usluge, inovacije i proizvode koji budućnost čine ugodnom. Danas mi činimo sve za vaše savršeno sutra. Stoga je “Danas za Vaše sutra” dosljedna fraza nove filozofije naprednog razmišljanja koja omogućava dobru budućnost sa današnjim inovativnim uslugama i servisima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.