Citroën Typ H: Kultni dostavnjak od valovitog lima slavi 70. rođendan
Nastao je po receptu tipičnom za postratno vrijeme - jednostavan dizajn, robusna tehnika, praktično korištenje… Osebujnost mu je davala istaknuta "njuška" i valoviti rebrasti lim u cilju povećanja krutosti.
Ako se svemu doda raznovrsnost ponude ne čudi da je Citroënov van s pogonom na prednje točkove postigao nevjerovatan uspjeh.
Foto: Citroën
Dovoljno je spomenuti da se Citroën Typ H u proizvodnji održao pune 34 godine (!), te da je završni račun 1981. pokazao da je napravljeno ukupno 483.000 primjeraka.
Inženjer Pierre Franchiset i dizajner André Lefebvre kreirali su "bezvremenski model" od karakterističnog valovitog željeza, po uzoru na legendarni njemački avion Junkers Ju 52.
Foto: Citroën
Van dužine 4,28 metara bio je dostupan u raznim izvedbama, ovisno o nosivosti (H, HY, HX, HW, HZ, 1600) ali i posebne verzije s produženim međuosovinskim razmakom i prevjesima, povišenim krovom, pickup…
Prve verzije preuzele su motor i mjenjač legendarnog Citroën Traction Avanta, kasnije je tehnika transplantirana iz DS "ajkule", neke verzije imale su dizelaše Perkins i Indénoor, a zajedničko svima je to što je agregat smješten ispred prednje osovine.
Foto: Citroën
Osim kod malih privrednika, Citroën Typ H je pronašao širok krug kupaca u javnim službama (policija, vatrogasci, pošta, hitna pomoć), služio je kao kamper vozilo, mini-hladnjača, pogrebno vozilo, čak i mobilni laboratorij.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.