Bjelorusija / Rođena nova europska marka automobila: Lukašenko otvorio modernu fabriku

22. 11. 2017. u 07:52:00 J. M.

Shares: 61

Bjeloruski predsjednik Aleksandar Lukašenko otvorio je fabriku automobila BelGee.

To je drugi pogon bjelorusko-kineske korporacije koja se bavi montažom automobila Geely - kompanije koja je poznata kao  vlasnik švedskog proizvođača Volvo.

Bjeloruske vlasti planiraju proizvodnju 120 hiljada vozila godišnje, od čega bi većina završila u zemljama  bivšeg SSSR-a. 

Istog dana, s proizvodnih traka fabrike BelGee sišao je prvi automobil – crossover Geely Atlas NL3 – koji smo (po imenu Boyue)  predstavili na portalu Radiosarajevo.ba.

lukasenko_03.jpg - undefined

Foto: Ured predsjednika Bjelorusije

"Ostvaren je moj san o proizvodnji  bjeloruskog automobila u čemu su nam pomogli kineski prijatelji. Lično sam zatražio od predsednika NR Kine Xi Jinpinga da pomogne u otvaranju fabrike. Uskoro ću imati priliku da mu se lično zahvalim". rekao je bjeloruski lider.

Proizvodnja putničkih automobila brenda Geely u bivšoj sovjetskoj republici ispostavilo se kao jedan od najambicioznijih projekata kineskog poslovanja u Bjelorusiji. 

Bjelorusko-kineski BelGee osnovan je 2011. godine, a akcionari su bili OAO BelAZ (51,49%), Zhejang Jirun Automobile Co, Ltd (33,47%), SJSC Soyuzavtotekhnologii (9,01%) i CITIC International Investment Limited (6,03%). U februaru 2013. godine napravljen je prvi automobil - sedan Geely SC7.

Međutim, radilo se o klasičnoj "šarafciger-industriji": Automobili su sastavljani od kineskih dijelova. Krajem marta 2015. godine počela je izgradnja nove fabrike, u kojoj bi udio bjeloruskih komponenti trebalo biti mnogo veći. 

Kapacitet nove fabrike u prvoj fazi je 60 hiljada automobila godišnje - crossovera NL3, NL4 i sedana FE3 – prvi čemu je lokalizacija proizvodnje, odnosno udio domaćih dijelova, dostigao 30 procenata.

lukasenko_01.jpg - undefined

Foto: Ured predsjednika Bjelorusije

Prema riječima bjeloruskog potpredsednika Vladimira Semaškog, do jula 2018. nivo lokalizacije treba da bude najmanje 50 posto. Eksperti su skeptični prema ovim planovima.

"S jedne strane, Belorusija je zemlja s razvijenom mašinskom industrijom, proizvodi mnogo toga, od teških kamiona i raketnih šasija do poljoprivredne i komunalne opreme. S druge strane, zemlja nikad nije proizvodila automobile, a ta industrija ima svoju specifičnost. Tokom 25 godina nezavisnosti nekoliko puta pokušali su organizirati sklapanje automobila (prvi je bio Ford), ali svi su propali iz različitih razloga. Zato niko ne može garantirati uspjeh projekta BelGee", izjavio je bjeloruski analitičar automobilskog tržišta Pavel Provalinski za RT.

Dodao je da kineski koncern Geely Automobile Holdings Ltd. u svom vlasništvu ima poznate svjetske brandove (Volvo, Proton, Lotus), time i pristup suvremenim tehnologijama. 

Međutim, Geely je samo u Kini među liderima prodaje, dok na svjetskim tržištima ima slabe pozicije. Razlog je nizak stepen konkurentnosti na brojnim pozicijama što bi mogao biti ozbiljan nedostatak bjeloruske proizvodnje.

lukasenko_04.jpg - undefined

Foto: Ured predsjednika Bjelorusije

Otvarajući fabriku BelGee, Aleksandar Lukašenko je rekao Belorusija priprema dekret u cilju podsticanja domaćeg stanovnistva da kupuje automobile proizvedene u ovom pogonu.

"Mislim da ćemo pronaći dobre opcije – lizing, kredit s  niskim kamatama, odloženim plaćanjem. Zabranio sam vladinim službama da kupuju uvozne automobile. Svi će postepeno preći na Geely", rekao je Lukašenko i dodao da je plan povećati proizvodnju na 120 hiljada automobila godišnje.

Ipak, Rusija bi trebala postati glavno tržište za bjeloruski automobil zahvaljujući ugovorima o bescarinskoj trgovini. Ali... U prošloj godini u ovoj zemlji prodato je manje od 5.000 automobila Geely iz Bjelorusije...

NEMA KOMENTARA