Proton X70: Novi suvlasnik poklonio SUV najpoznatijem malezijskom proizvođaču

J. M.
Proton X70: Novi suvlasnik poklonio SUV najpoznatijem malezijskom proizvođaču
Kada se spomene automobilska industrija Malezije, prva asocijacija je Proton. Kompanija koju je prije 35 godina osnovao tvorac malezijskog privrednog čuda Mahathir Mohamad brzo se izborila za mjesto pod suncem.

Najprije je Proton izrađivao licencne modele Mitsubishija, kasnije proizvodio samostalno razvijene i dizajnirane automobile, a šlag na torti ekspanzije bilo je preuzimanje čuvenog Lotusa 1996.

No, polovinom prošle decenije nad kompanijom iz Shah Alama nadvili su se tamni oblaci. Proton je izgubio primat i na domaćem tržištu od kod nas malo poznate Perodue, a pad prodaje nagomilao je gubitke.

Proton-X70-SUV-5.jpg - undefined

Foto: Proton

Spas je stigao iz Kine. Geely, vlasnik švedskog premium proizvođača Volvo, kupio je prošle godine 49,9 posto akcija Protona, dok je većinski paket (50,1 posto) ostao u vlasništvu malezijskog konzorcija DRB-HICOM.

Bilo je jasno da će kineski suvlasnik inkorporirati svoje modele u paletu Protona, pogotovo zato što u razvoju Geelyja sve više učestvuju inženjeri Volva.

Proton-X70-SUV-1.jpg - undefined

Foto: Proton

Prvi model koji je najavljen je blizanac kineskog SUV-a Geely Boyue (na nekim tržištima prodaje se i kao Geely Atlas), a jedina nepoznanica bilo je ime Protonovog surogata.

Malezijci su raspisali anketu preko interneta, a na kraju je najviše glasova dobila oznaka Proton X70.

Izgled Protona X70 je zasnovan na ažuriranom Geely Boyueu, koji je uveden prije šest meseci, iako je šef dizajnerskog odjela kompanije na prezentaciji novog crossovera primijetio je da je dizajn maske "čisto malezijski". 

Ako se izuzme prebacivanje upravljača na desnu stranu, unutrašnjost, koju je kreirao Petera Horbury, dizajner Volva, identična je kineskom originalu.

Proton-X70-SUV-3.jpg - undefined

Foto: Proton

Proton X70 je SUV dužine 4,519 metara, a pokreće ga 1,8 litarski TGDi 4-cilindrični turbobenzinac koji proizvodi 183 KS i 285 Nm najvećeg obrtnog momenta. Snagu prenosi na prednje točkove preko 6-stepenog automatskog mjenjača

Prvi primjerci malezijskog crossovera ipak će stići iz Kine jer će lokalna fabrika moći pokrenuti proizvodnju tek u drugoj polovini naredne godine. A malezijski radnici su već spremni – 1.500 ih je prošlo obuku u Kini.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije