Poređenje dva Seat karavana: Napredak automobilske industrije u 50 godina

Radiosarajevo.ba
Poređenje dva Seat karavana: Napredak automobilske industrije u 50 godina

Prije 50 godina, najveći španski automobilski proizvođač lansirao je popularni Seat 1430 u karavanskoj izvedbi. Bio je to savršen automobil za Španiju, često je korišten kao službeno vozilo, ali i u svim svakodnevnim aktivnostima. Vikendom ili na odmoru, Seat 1430 pokazao se kao dinamičan automobil, idealan za duga putovanja i s velikim prtljažnikom.

Tačno 50 godina kasnije, Seat Leon Sport Tourer počeo je silaziti s montažnih linija u postrojenju u Martorellu: To je karavan koji je, poput karavana Seata 1430, prostran i dinamičan, ali je štedljiviji, sigurniji i moderniji.

seat_karavani_009.jpg - undefined

Foto: Seat

Dva automobila pokazuju dva stila svog vremena, ali i dvije kompanije. Seat 1430 bio je derivat Fiata 124, dok je danas Seat dio koncerna Volkswagen, pri čemu kompanija ima veliku dizajnersku autonomiju ali i mogućnost pristupa svim komponentama s polica koncerna.

Neumjesno je porediti dva vozila kroz sigurnosni paket, opremu, zato se ograničimo na performanse.

seat_karavani_005.jpg - undefined

Foto: Seat

Napredak automobile kroz usporedbu dva karavana najočitiji je na vrijednostima potrošnje goriva. Seat 1430 je tražio 11,4 litara na 100 kilometara, današnji Leon zadovoljava se sa 4,6 litara, iako je težina vozila povećana 40 posto (945 kg, odnosno 1,3 tone).

Seat 1430 zasnovan je na starom konceptu - uzdužno instaliranom motoru i pogonu na zadnjim točkovima, dok Leon ST, s druge strane, odgovara današnjim standardima - poprečno postavljen motor i pogon na prednje točkove. Seat 1430 nazvan je brojci koja označava zapremini 1438 kubika 4-cilindričnog benzinca koji je razvijao 70 KS (kasnije 75 KS).

seat_karavani_002.jpg - undefined

Foto: Seat

Zapremina je jedino po čemu je današnji motor u Leonu sličan praocu iz Seata 1430. Leon pokreće benzinac zapremine 1498 kubičnih centimetara, a dugi hod, direktno ubrizgavanje, turbopunjač sa promjenljivom geometrijom, visok stepen kompresije, aktivno upravljanje cilindrima povećali su snagu na 150 "konja".

Malo o cijeni: Seat 1430 je bio dostupan po početnoj cijeni od 143.100 španskih pezeta, što je oko 8.500 eura po današnjem tečaju. Najjednostavnija verzija Seat Leon ST-a sa najmanjim benzinskim motorom košta 21.560 eura.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije