Odlazak mališana: Nakon 20 godina prestaje proizvodnja prve generacije Matiza

J. M.
Odlazak mališana: Nakon 20 godina prestaje proizvodnja prve generacije Matiza
Kada je prije 20 godina počela proizvodnja Daewoo Matiza, bio je to nagovještaj svježih vjetrova iz južnokorejske filijale General Motorsa.

Umjesto dotadašnjih zastarjelih i malo redizajniranih modela drugih brandova GM-a, Matiz je predstavljao novost u klasi malih gradskih automobila.

Dizajn je potpisao Italdesign i slavni Giorgetto Giugiaro, 800-kubični 3-cilindrični motor (51 KS) i mjenjač preuzeti su od prethodnika Daewoo Tica, dok je tehnika dotjerana u Velikoj Britaniji. Malo poznato: Giugiaro je Korejcima prodao svoju studiju Cinquecenta koju je Fiat odbacio 1993.

matiz_B.jpg - undefined

Foto: GM Uzbekistan

Matiz je ubrzo postao najprodavaniji Daewoo model u Europi i Indiji i tu titulu održao pune četiri godine. Proizvodnja je organizirana i u drugim zemljama – Poljskoj, Kini, Pakistanu, Rumuniji, Vijetnamu – a shodno porijeklu i tržišnom nastupu Matiz je rebrendiran u Chevrolet, FSO, Baojun, Pontiac, Formosu…

Godine 2005. stigla je druga generacija modela, negdje pod originalnim imenom, drugdje nazvana Spark, a prvobitni Matiz je malo po malo odlazio u mirovinu.

Izuzetak je bio Uzbekistan. Tamošnja fabrika GM Uzbekistan u Asaki počela je proizvodnju prve generacije Matiza u augustu 2001. godine, da bi u decembru 2004. ponuđen Matiz Best s 1,0 litarskim benzincem (63 KS) i automatskim mjenjačem.

Iako je uzbekistanska filijala GM-a vremenom paletu proširila modernijim modelima, između ostalog i aktuelnim Sparkom, ipak je Matiz uvijek pronalazio dovoljno kupaca na domaćem ali i tržištima zemalja bivšeg SSSR-a.

No, u četvrtak je objavljen konačni kraj: GM Uzbekistan objavio je da prestaje primate uplate za Matiz čija se proizvodnja obustavlja u julu. Ovu odluku kompanija pravda "strategijom ažuriranje modela i tehničkom zastarjelošću Matiza".

A ukoliko neko poželi novi Matiz i nakon jula 2018. godine: U Kini se i dalje proizvodi Chery QQ3, flagrantna kopija južnokorejskog mališana koju je General Motors bezuspješno pokušavao zaustaviti sudskim tužbama zbog plagijata…

matiz_A.jpg - undefined

Foto: GM Uzbekistan

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije