Uzbekistan / Odlazak mališana: Nakon 20 godina prestaje proizvodnja prve generacije Matiza

02. 06. 2018. u 07:56:00 J. M.

Shares: 8

Kada je prije 20 godina počela proizvodnja Daewoo Matiza, bio je to nagovještaj svježih vjetrova iz južnokorejske filijale General Motorsa.

Umjesto dotadašnjih zastarjelih i malo redizajniranih modela drugih brandova GM-a, Matiz je predstavljao novost u klasi malih gradskih automobila.

Dizajn je potpisao Italdesign i slavni Giorgetto Giugiaro, 800-kubični 3-cilindrični motor (51 KS) i mjenjač preuzeti su od prethodnika Daewoo Tica, dok je tehnika dotjerana u Velikoj Britaniji. Malo poznato: Giugiaro je Korejcima prodao svoju studiju Cinquecenta koju je Fiat odbacio 1993.

matiz_B.jpg - undefined

Foto: GM Uzbekistan

Matiz je ubrzo postao najprodavaniji Daewoo model u Europi i Indiji i tu titulu održao pune četiri godine. Proizvodnja je organizirana i u drugim zemljama – Poljskoj, Kini, Pakistanu, Rumuniji, Vijetnamu – a shodno porijeklu i tržišnom nastupu Matiz je rebrendiran u Chevrolet, FSO, Baojun, Pontiac, Formosu…

Godine 2005. stigla je druga generacija modela, negdje pod originalnim imenom, drugdje nazvana Spark, a prvobitni Matiz je malo po malo odlazio u mirovinu.

Izuzetak je bio Uzbekistan. Tamošnja fabrika GM Uzbekistan u Asaki počela je proizvodnju prve generacije Matiza u augustu 2001. godine, da bi u decembru 2004. ponuđen Matiz Best s 1,0 litarskim benzincem (63 KS) i automatskim mjenjačem.

Iako je uzbekistanska filijala GM-a vremenom paletu proširila modernijim modelima, između ostalog i aktuelnim Sparkom, ipak je Matiz uvijek pronalazio dovoljno kupaca na domaćem ali i tržištima zemalja bivšeg SSSR-a.

No, u četvrtak je objavljen konačni kraj: GM Uzbekistan objavio je da prestaje primate uplate za Matiz čija se proizvodnja obustavlja u julu. Ovu odluku kompanija pravda "strategijom ažuriranje modela i tehničkom zastarjelošću Matiza".

A ukoliko neko poželi novi Matiz i nakon jula 2018. godine: U Kini se i dalje proizvodi Chery QQ3, flagrantna kopija južnokorejskog mališana koju je General Motors bezuspješno pokušavao zaustaviti sudskim tužbama zbog plagijata…

matiz_A.jpg - undefined

Foto: GM Uzbekistan

NEMA KOMENTARA