Znate li koji automobili najbrže gube na vrijednosti? Odgovor bi vas mogao iznenaditi

0
Radiosarajevo.ba
Znate li koji automobili najbrže gube na vrijednosti? Odgovor bi vas mogao iznenaditi
Foto: Pexels / Automobili/ilustracija

Nakon što novi automobil iziđe iz prodajnog salona, odmah mu maloprodajna cijena značajno padne. Iako vrijednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrijednosti više od drugih.

Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrijednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi CarVertical napravili su istraživanje u kojem su analizirali više od 72 milijuna podataka relevantnih za razdoblje od 2019. do 2022. godine u Europi, SAD-u i Australiji. Evo ključnih otkrića tog istraživanja:

Kad se oduzme najniža tržišna vrijednost automobila od njegove početne cijene, rezultati pokazuju da su Porsche (-64,4 posto), Jeep (-84,4 posto) i MINI (-85,5 posto) 3 marke automobila koje najmanje gube na vrijednosti. Tako će, primjerice, Porsche tijekom više godina izgubiti samo 64,4 posto, dok će Lexus izgubiti 89,9 posto na vrijednosti.

Fizički obračun na Ferhadiji: Četiri osobe se potukle nasred ulice, turisti i građani u šoku

Fizički obračun na Ferhadiji: Četiri osobe se potukle nasred ulice, turisti i građani u šoku

"Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli dovoljno su praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je vjerojatno jedan od najlegendarnijih automobila u povijesti automobilske industrije i ima jako puno poklonika. Nije ni čudo što je potražnja za tim automobilom veća od ponude. Porscheovi su automobili pouzdani, izdržljivi i imaju poseban izgled koji privlači kupce", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak pri platformi CarVertical.

Među vozilima koja zadržavaju dobar dio vrijednosti pojavljuju se i tradicionalnije marke kao što su Hyundai i Toyota. Ta su vozila povoljnija i obično nude niže troškove održavanja, zbog čega su poželjnija među kupcima polovnih automobila.

Iako neke luksuzne marke kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus obično ne gube puno na vrijednosti, to nije uvijek slučaj.

Usporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88,7 posto vrijednosti, a BMW-ova 93,8 posto. Koji čimbenici uzrokuju ove razlike?

"BMW i druge marke luksuznih automobila obično imaju značajke i tehnološka rješenja koja kupci rabljenih automobila ne cijene. Ako si možete priuštiti novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, vjerojatno želite luksuz i što više inovacija na vozilu. Osoba koja traži polovni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je polovna Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a", kaže M. Buzelis.

Vlasnici Audija (-96,2 posto), Seata (-95,8 posto) i Škode (-95 posto) također ne bi trebali očekivati dobru cijenu prilikom prodaje svojih starih vozila.

Prema istraživanjima stručnjaka pri platformi CarVertical, prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20-23 godine. Međutim, različite marke automobila dosežu svoju najnižu vrijednost u različitim razdobljima.

Porsche i MINI imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra — dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije