Znate li koji automobili najbrže gube na vrijednosti? Odgovor bi vas mogao iznenaditi

Nakon što novi automobil iziđe iz prodajnog salona, odmah mu maloprodajna cijena značajno padne. Iako vrijednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrijednosti više od drugih.
Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrijednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi CarVertical napravili su istraživanje u kojem su analizirali više od 72 milijuna podataka relevantnih za razdoblje od 2019. do 2022. godine u Europi, SAD-u i Australiji. Evo ključnih otkrića tog istraživanja:
Kad se oduzme najniža tržišna vrijednost automobila od njegove početne cijene, rezultati pokazuju da su Porsche (-64,4 posto), Jeep (-84,4 posto) i MINI (-85,5 posto) 3 marke automobila koje najmanje gube na vrijednosti. Tako će, primjerice, Porsche tijekom više godina izgubiti samo 64,4 posto, dok će Lexus izgubiti 89,9 posto na vrijednosti.

Fizički obračun na Ferhadiji: Četiri osobe se potukle nasred ulice, turisti i građani u šoku
"Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli dovoljno su praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je vjerojatno jedan od najlegendarnijih automobila u povijesti automobilske industrije i ima jako puno poklonika. Nije ni čudo što je potražnja za tim automobilom veća od ponude. Porscheovi su automobili pouzdani, izdržljivi i imaju poseban izgled koji privlači kupce", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak pri platformi CarVertical.
Među vozilima koja zadržavaju dobar dio vrijednosti pojavljuju se i tradicionalnije marke kao što su Hyundai i Toyota. Ta su vozila povoljnija i obično nude niže troškove održavanja, zbog čega su poželjnija među kupcima polovnih automobila.
Iako neke luksuzne marke kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus obično ne gube puno na vrijednosti, to nije uvijek slučaj.
Usporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88,7 posto vrijednosti, a BMW-ova 93,8 posto. Koji čimbenici uzrokuju ove razlike?
"BMW i druge marke luksuznih automobila obično imaju značajke i tehnološka rješenja koja kupci rabljenih automobila ne cijene. Ako si možete priuštiti novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, vjerojatno želite luksuz i što više inovacija na vozilu. Osoba koja traži polovni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je polovna Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a", kaže M. Buzelis.
Vlasnici Audija (-96,2 posto), Seata (-95,8 posto) i Škode (-95 posto) također ne bi trebali očekivati dobru cijenu prilikom prodaje svojih starih vozila.
Prema istraživanjima stručnjaka pri platformi CarVertical, prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20-23 godine. Međutim, različite marke automobila dosežu svoju najnižu vrijednost u različitim razdobljima.
Porsche i MINI imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra — dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.