Jesu li električni automobili pouzdaniji? Evo koje se vozilo najviše kvari

0
Radiosarajevo.ba
Jesu li električni automobili pouzdaniji? Evo koje se vozilo najviše kvari
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Automobili / Ilustracija

ADAC-ova statistika kvarova za 2025. godinu potvrđuje ono što su mnogi naslućivali – električni automobili su pouzdaniji od vozila s motorima na unutarnje izgaranje. Od 159 ispitanih modela, upravo električni automobili imaju najnižu stopu kvarova. Vozilo koje se najviše kvari je Toyota C-HR (2020.)

Iako je ADAC u 2024. zabilježio više od 3,6 miliona intervencija, porast kvarova kod električnih vozila u odnosu na njihov broj na cesti je umjeren: +46 posto kvarova i +97 posto vozila, piše Fenix.

Pouzdanost ovisno o starosti vozila

Kod vozila starosti dvije do četiri godine, razlika je najočitija:

Sir s rupicama i slika iz djetinjstva: Leerdammer je stigao u BiH!

Sir s rupicama i slika iz djetinjstva: Leerdammer je stigao u BiH!

  • Vozila s motorom na izgaranje: 9,4 kvara na 1.000 vozila
  • Električni automobili: 3,8 kvara na 1.000 vozila
  • Klasični motori kvare se gotovo tri puta češće

Najpouzdaniji i najproblematičniji modeli

ADAC-ova analiza ističe koji modeli se ističu (u dobrom i lošem smislu).

Najmanje kvarova kod dvogodišnjih vozila:

  • Mini: 0,3 kvara na 1.000 vozila
  • Audi A4:0,4 kvara na 1.000 vozila
  • Tesla Model 3:0,5 kvara na 1.000 vozila

Ukupno 12 modela (bilo električnih ili s motorom na izgaranje) ima manje od 1 kvara na 1.000 vozila, što pokazuje poboljšanu kvalitetu.

Na drugom kraju skale:

  • Toyota C-HR (2020.) – 63,1 kvarova (najgori rezultat u testu)
  • Najčešći uzrok kvara? I dalje startna baterija

Startna baterija i dalje je glavni krivac za kvarove – kod svih vrsta vozila, ali električni automobili su posebno osjetljivi:

  • Električni automobili: 50,5 posto kvarova
  • Vozila s motorom na izgaranje:44,6 posto kvarova
    Ipak, ukupna statistika i dalje jasno ide u korist električnih vozila.

Izuzetak: Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 ima 22,4 kvara na 1.000 vozila, što je znatno više od prosjeka. Razlog je neispravna upravljačka jedinica za punjenje (ICCU), zbog čega je Kraftfahrt-Bundesamt (Njemačka agencija za promet) brzo izdao opoziv.

Električni automobili su pouzdaniji, ali ne svi – a klasični motori i dalje češće ostaju na cesti, zaključak je ADAC-a.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije