Zimi ne držite auto u leru da bi se zagrijao - pročitajte zašto

Radiosarajevo.ba
Zimi ne držite auto u leru da bi se zagrijao - pročitajte zašto
Zimi ne držite auto u leru kako bi se zagrijao jer je to je pogrešno, a evo i zašto:

Ne turirajte ga!

Zimski uvjeti vožnje vaš automobil ionako teško podnosi. No, bit će mu još i teže ako ga ranim jutrom, kad su temperature jako niske, prvo puštate da malo radi u mjestu kako bi se zagrijao. Naime, iako je to nešto u što većina vozača vjeruje i radi, čini se da taj postupak autu više šteti nego koristi, prenosi Business Insider.

Što je pogrešno u tom vrlo upornom mitu, objasnio je auto trkač Stephen Ciatti koji čitav život radi s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Ciatti kaže kako držanje motora u leru po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim dijelovima motora kojima je ono ključno, naročito cilindrima i klipovima.

Suprotno popularnom vjerovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagrije ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.
 
„Problem nastaje dodavanjem dodatnog goriva u komoru za izgaranje pri čemu nešto goriva može dospjeti na zidove komore. Ako se zna da je benzin izvanredno otapalo, znamo da onda može isprati ulje sa zidova cilindra i izazvati oštećenja motora ako radi u leru duže vremena u hladnim uvjetima.“

„S vremenom to može izazvati štetan učinak na podmazivanje klipova i cilindra i zapravo uzrokovati potpuno oštećenje motora“, objasnio je stručnjak. 

Zaključak je da – suprotno uvriježenom mišljenju, prazan rad motora ne produžuje život motora, zapravo ga skraćuje

Jednostavno rješenje

Nasreću, ovo se dešava samo kad je temperatura jako niska i kad je gorivo jako hladno. Čim se gorivo zagrije na četiri stepena celzija, auto troši normalne količine goriva. 

Možda ćete zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru riješiti ovaj problem. Ali topao zrak iz ventilacije nije jednak toplom zraku iz motora. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.

Najjednostavniji i najbrži način da ugrijete motor je da odmah započnete vožnju. 

Možda ste nekad čuli i da ulje u servo volanu može biti prehladno, ali Ciatti odbacuje i tu tvrdnju:

"I ulje ćete brže zagrijati ako mu dopustite da radi upravo ono čemu je namijenjeno. Trebalo bi mu biti dovoljno već 30 sekundi ili jedna minuta. Pumpa za ulje će u početku možda proizvoditi čudne zvukove, ali puštanje auta da radi u leru pet ili deset minuta neće učiniti ništa ulju servo volana. Nećete postići ništa ako ne mičete volan i on stoji na mjestu."

Dodatni savjeti

Budite nježni s papučicom gasa na početku. Potrebno je vrijeme da se motor zagrije na normalnu radnu temperaturu – otprilike 15 minuta, u ovisnosti o uvjetima vožnje, i jako pritiskanje papučice gasa na samom početku samo će stvoriti dodatni stres automobilu. 

Osim toga, ako jako pritišćete gas na samom početku i brzo vozite, potrošit ćete otprilike 12 posto više goriva da biste prešli istu udaljenost. 

Otkud mit o leru 

Neki mitovi teško umiru, a jedan od njih je i ovaj o praznom radu motora. Pretpostavlja se da je ova navika ostala iz vremena kad su se motori oslanjali na raplinjače, tj. karburatore. To je bilo prije 1980. godine otkad se proizvode motori s elektronskim ubrizgavanjem goriva. 

Ključna je razlika u tome što je elektronsko ubrizgavanje goriva dolazi sa senzorom koji cilindre osigurava tačnom mješavinom zraka i para goriva, dok su karburatori bili bez ovoga senzora. 

Upravo zato je ranije bilo važno da se automobil zagrije i radi u praznom radu  prije pokretanja. No danas je to potpuno besmisleno i štetno motoru automobila. 

Da, bit će vam hladno nekoliko minuta koliko je potrebno grijaču da počne puhati topao zrak u automobilu, ali ćete uštedjeti gorivo i novac i vrijeme za popravke motora. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije