Termički šok: Stručnjaci upozoravaju - ne perite automobile na ovoj temperaturi

0
Radiosarajevo.ba
Termički šok: Stručnjaci upozoravaju - ne perite automobile na ovoj temperaturi
Foto: Pexels / Automobil

Mnogo je mišljenja o tome kako pravilno održavati automobil tokom zime, a njemački autoklub ADAC objavio je nekoliko praktičnih savjeta na tu temu.

Koliko često zimi treba prati automobil?

U suštini, isto kao i tokom ljetnjih mjeseci. Perite ga onda kada imate osjećaj da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo, bez posebnog zimskog pravila.

Stav da zimska prljavština – agresivna, slana tečnost sa puta – ima snažan korozivni efekat i da je treba uklanjati što češće odnosi se prije svega na već oštećene površine laka, bilo ogrebotinama ili ljuštenjem. Besprijekorno očuvana boja bez problema podnosi naslage prljavštine.

Semir Efendić za Radiosarajevo.ba: "Ideologija kojoj robuje Max Primorac učestvovala u Holokaustu"

Semir Efendić za Radiosarajevo.ba: "Ideologija kojoj robuje Max Primorac učestvovala u Holokaustu"

Ni podvozje modernih vozila uglavnom nema velikih problema sa korozijom: zahvaljujući fabričkim zaštitama, poboljšanoj obradi i pocinkovanom limu, to je daleko veći problem kod starijih automobila.

Kada zimi treba izbjegavati autopraonicu?

Na ekstremno niskim temperaturama, ispod -10 stepeni. Treba izbjeći termički šok kada voda u praonici, koja je obično između 10 i 30 stepeni, udari u dijelove vozila koji su do maloprije bili izloženi jakom mrazu. Površine sa oštećenim lakom posebno mogu da trpe zbog dodatnog temperaturnog opterećenja.

Tajne iskusnih mehaničara: Kako produžiti život vašeg kvačila

Tajne iskusnih mehaničara: Kako produžiti život vašeg kvačila

Prije ulaska u praonicu važno je ukloniti sav snijeg i led sa vozila. Struganje leda može oštetiti lak.

Koji program pranja je najbolji zimi?

I ovde važi isto pravilo: osnovni, jeftini program najčešće je sasvim dovoljan – važno je da se vozilo dobro ispere prije pranja kako bi se uklonile čestice koje bi mogle da oštete boju na četkama.

Skupi programi sa vrućim voskom ili zaštitom podvozja nisu neophodni iz ugla samog vozila. Naravno, svako može da odluči da li želi da počasti sebe i auto nekom dodatnom opcijom.

Mnogo je važnije da stručnjak s vremena na vrijeme pregleda automobil. Prije i poslije zime mogu se otkriti i sanirati eventualna oštećenja zaštite podvozja – tako hrđa nema nikakve šanse.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije