Novi oldtimeri: Prodaje Trabante koji su stajali četvrt stoljeća
U vrijeme uvođenja u proizvodnju prvobitnog Trabanta P50 automobil izrađen od duroplasta, pokretan 2-taktnim motorom nudio je jednostavnu i izdržljivu tehniku, dovoljno prostora, nisku cijenu...
Foto: VEB
Sve ovo krasilo je i nasljednike . model 600, a naročito najpoznatiji Trabant 601 (1964-1990).
Skoro istovremeno s ključnom ulogom Trabanta u padu Berlinskog zida i urušavaju Istočne Njemačke, čuveni automobil dobio je 1,1 litarski Volkswagenov 4-taktni motor.
Foto: VEB
Ujedinjenje Njemačke značilo je kraj za Trabant koji je, pritisnut sve strožim ekološkim propisima, polako iščezao s njemačkih ulica.
I ljubitelji oldtimera sve teže su pronalazili odgovarajući primjerak, no najsretniji i najuporniji ovih dana mogu doći do nevjerovatnih Trabanta!
Za to je zaslužan 67-godišnji Herbert Herrmann iz gradića Emsland, udaljenog 30-ak kilometara od holandske granice.
On je oglasio prodaju 20 primjeraka Trabanta 601S deluxe. I to kakvih! Potpuno novih dvotaktnih automobila koji su prešli između 8 i 20 kilometara! Otkud Herrmannu ova kolekcija?
Foto: Herbert Herrmann
"Kada sam čuo da će biti prekinuta proizvodnja Trabanta, otišao sam u Zwickau i kupio 72 automobila", kaže Herrmann, ne otkrivajući koliko ih je platio.
Insideri govore da je istresao oko hiljadu tadašnjih maraka po automobilu, dobivši popust na količinu, ali i posebni rabat u trenutku kada su istočnonjemački građani jedva dočekali da se riješe Trabanta i Wartburga pa su u Zwickauu "svijećom tražili kupce".
U proteklih četvrt vijeka Herbert Herrmann je pomalo rasprodavao svoju kolekciju privatnim kupcima ili muzejima širom Njemačke.
Danas mu je ostalo 20-ak primjeraka u bojama toga bijela, glacier plava i maple žuta koje prodaje po cijeni od po 6.950 eura.
Foto: Herbert Herrmann
"Cijena je više nego povoljna. Restauracija Trabanta košta 10-ak hiljada eura, a dobijete automobil s dosta pređenih kilometara", procjenjuje Gerrit Crummenerl, ekspert za oldtimere.
A Herrmannovi Trabanti su novi, imaju čak i specijalni tehnički certifikat do septembra 2019.
"Potrebno je samo izmijeniti crijeva za dovod goriva i akumulatore", kaže prodavac i dodaje kako mu je "važno da kupci pokažu respekt prema kultnom automobilu koji je dio njemačke historije".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.