Reuters tvrdi, Musk negira: Prekida li Tesla razvoj jeftinog e-automobila?
Tesla je otkazao razvoj dugoobećavanog jeftinog automobila na struju, za koji su ulagači računali da će potaknuti njegovu preobrazbu u proizvođača automobila za masovno tržište, saznaje Reuters iz tri upućena izvora.
Taj oštar zaokret dolazi u vrijeme kada se Tesla suočava sa žestokom konkurencijom kineskih proizvođača električnih vozila, koji preplavljuju tržište automobilima čija je cijena samo deset hiljada dolara. Tesla će, kako se saznaje, nastaviti razvijati autonomni robotaksi.
Takva poslovna odluka predstavlja odustajanje od dugogodišnjeg Teslinog cilja razvoja pristupačnog električnog automobila, što je osnivač firme Elon Musk često karakterizirao kao svoju osnovnu misiju. Prema ciljevima objavljenim još 2006. godine, dobit ostvarena od prodaje luksuznih modela upotrijebila bi se za financiranje niskobudžetnog obiteljskog električnog automobila.
Evo gdje gledati regionalni derbi između Hrvatske i BiH
Musk je od tada više puta obećao takvo vozilo investitorima i potrošačima. Očekivalo se da početna cijena sada već nepostojećeg osnovnog vozila, Modela 2, iznositi oko 25.000 dolara (45.066 KM). Trenutni najjeftiniji Teslin model, Model 3 sedan, prodaje se u SAD-u za oko 39.000 dolara (70.303 KM).
Musk tvrdi da Reuters laže.
[twitter]https://twitter.com/elonmusk/status/1776272471324606778[/twitter]
Tesla nije odgovorio na zahtjeve za komentar. Nakon što je priča objavljena, Musk je na društvenoj mreži X objavio da Reuters opet laže, ali nije naveo na što se to tačno odnosi.
Nakon Reutersove vijesti dionice Tesle pale su više od šest posto, ali su povratile dio gubitka nakon Muskove objave.
Otkazivanje projekta pristupačnih automobila dolazi u trenutku kada su Tesla i drugi etablirani proizvođači automobila uzdrmani usporavanjem rasta potražnje za električnim vozilima u Sjedinjenim Državama i Europi te oštrom konkurencijom u Kini.
Elon Musk rekao da ovo mrzi, a Tesla je na to potrošila više od 11.500.000 KM
Da je Tesla nastavio s razvojem jeftinog automobila, prema procjeni firme on ne bi stigao na tržište prije druge polovine 2025. godine, ali ta tržišna niša je već ispunjena kvalitetnim modelima BYD-a i mnogih drugih kineskih marki.
Analitičari ocjenjuju da Tesla kasni djelomično zbog ključne Muskove odluke iz 2020. godine, nakon što je lansirao svoj hit crossover, Model Y, da se usredotoči na vrlo eksperimentalni Cybertruck umjesto na pristupačan automobil.
Musk je 2019. predstavio prototip električnog kamiona i predvidio početnu cijenu od oko 40.000 dolara (72.106 KM). Vozilo je konačno stiglo prošle godine, ali verzija kamiona s najnižom cijenom neće biti dostupna do 2025., po cijeni od oko 61.000 dolara (109.962 KM).
Elon Musk najavio nove promjene na Twitteru: Evo o čemu se radi
Firma se također borila s problemima u proizvodnji, posebno s pionirskom tehnologijom baterija za kamione. Kasnije je Musk priznao da si je tvrtka s Cybertruckom "iskopala vlastiti grob".
U međuvremenu, BYD je ostvario porast prodaje električnih vozila u Kini, s oko 130.000 na više od 1,5 miliona, ne uključujući njegov uspješan posao u plug-in hibridima i njegov brzorastući izvoz.
BYD već nudi puno modela niske i srednje klase, uključujući Seagull hatchback za manje od 10.000 dolara (18.026 KM).
Kineski proizvođač automobila planira izvoziti taj automobil za više nego dvostruko veću cijenu, ali još uvijek nižu od cilja za jeftini automobil koji je Tesla planirao proizvesti, piše 24Sata.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.