Rastu cijene polovnih djelova: Europa planira zabraniti izvoz starih i dotrajalih automobila

0
Radiosarajevo.ba
Rastu cijene polovnih djelova: Europa planira zabraniti izvoz starih i dotrajalih automobila
Foto: Pixabay / Automobili, ilustracija

Europska komisija prije nekoliko je dana iznijela novi prijedlog koji se tiče automobila, a prema kojem se stari, dotrajali automobili ne bi se više mogli prodavati izvan EU-a i pridonositi nesigurnosti na cestama i onečišćenju okoliša u trećim zemljama te bi se umjesto toga trebali reciklirati.

Najava je izazvala zabrinutost među mnogim pojedincima, jer se boje da bi trgovina automobilima između EU i zemalja izvan EU mogla biti zaustavljena.

Međutim, sprječavanje izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju može rezultirati kvalitetnijim rabljenim vozilima u državama članicama EU.

Tragedija u BiH: Žena preminula nakon što ju je udario kamion

Tragedija u BiH: Žena preminula nakon što ju je udario kamion

To ipak može opravdati više cijene zbog poboljšane pouzdanosti i sigurnosnih značajki.

Matas Buzelis, automobilski stručnjak iz kompanije za podatke o vozilima carVertical, podijelio je svoje uvide o ovoj zabrani i istaknuo da će ova promjena malo otežati život lopovima.

Stare tehnologije koje se koriste i u najnovijim automobilima: Ovo su najbolje od njih

Stare tehnologije koje se koriste i u najnovijim automobilima: Ovo su najbolje od njih

Prepreka za ilegalne aktivnosti

Odluka o zabrani kretanja vozila koja nisu sigurna za vožnju prema zemljama izvan Europske unije ima za cilj spriječiti kruženje nesigurnih i nepouzdanih vozila. Matas Buzelis, stručnjak iz carVertical-a, objašnjava da bi ova nova pravila mogla djelovati kao regulacija koja ograničava crno tržište.

"Najvažnije je stvoriti regulaciju koja ima vrlo malo rupa. Ako se provede učinkovito, zabrana bi mogla smanjiti dostupnost takvih vozila na ilegalnom tržištu automobila. To bi moglo imati uticaj na snabdijevanje niskokvalitetnih ili neregistriranih vozila na tržištima s visokom stopom krađe automobila", kaže.

Zabrana izvoza vozila koja nisu sigurna za vožnju mogla bi značajno otežati prekogranično kretanje ukradenih vozila iz EU. Vozila moraju zadovoljavati sigurnosne standarde kako bi se izvezla.

U tom slučaju, to može otežati ili komplikovati proces izvoza ukradenih automobila, budući da ukradena vozila često nemaju adekvatnu dokumentaciju ili je već manipulirana.

Ilustracija
Foto: Twitter : Ilustracija

Međutim, kriminalne mreže koje se bave izvozom ukradenih vozila ili ilegalnim tržištem automobila mogu prilagoditi svoje operacije u odgovoru na zabranu. Mogu se usredotočiti na alternativne izvore ili metode za stjecanje i izvoz vozila te premjestiti svoje aktivnosti u regije s manje strožim propisima.

Cijene polovnih rezervnih dijelova mogu porasti

Odluka Europske unije da ne izvozi vozila koja su završila svoj životni vijek rezultirat će uglavnom većom upotrebom recikliranih materijala. Na primjer, 25% plastike koja se koristi za izgradnju novog vozila mora biti reciklirano, od čega 25% mora biti reciklirano iz vozila koja su završila svoj životni vijek. Međutim, što se tiče tržišta rabljenih automobila, to neće imati značajan utjecaj na cijene automobila ili minimalan utjecaj.

Ne preopterećujte vaše vozilo: Donosimo vam nekoliko savjeta za putovanja u ljetnim mjesecima

Ne preopterećujte vaše vozilo: Donosimo vam nekoliko savjeta za putovanja u ljetnim mjesecima

"Pošto vlasti planiraju zaustaviti izvoz vozila koja su završila svoj životni vijek na druge (izvan EU) tržišta, neizbježno će doći do povećanja ponude rabljenih rezervnih dijelova. Većina korisnika vozila i građana koji žive u zemljama izvan EU mogli bi osjetiti porast cijena zbog smanjene ponude rezervnih dijelova", kaže Matas Buzelis iz carVertical-a.

Ako ove zemlje prime smanjen broj vozila koja nisu sigurna za vožnju, to može promijeniti dostupnost i vrste vozila na njihovim tržištima. To može rezultirati povećanim troškovima održavanja nesigurnih vozila ili čak nedostatkom rezervnih dijelova, što znači da će popravci trajati duže nego ikad prije, piše Net.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije