Prije 40 godina: Na tržište stigla Monza, najelegantniji Opelov coupe
Proizvođač iz Rüsselsheima predstavio je modele Senator i Monza koji su mamili uzdahe. I dok je Senator bio limuzina više srednje klase, konkurent Mercedesu W123 i BMW-u serije 5, dotle je Monza bila jedinstvena pojava.
Rasni coupe (Monza A1) plijenio je pažnju sportskom ali elegantnom linijom te velikom ponudom prostora.
Opel Monza A1
Dužinom od skoro 4,7 metara i međuosovinskim razmakom od 2668 mm (25 mm kraći od Senatora), Monza je bila prvi coupé u klasi koji je nudio dva udobna sjedišta u zadnjem redu.
Ispod velikog zadnjeg poklopca krio se neuobičajeno prostorni prtljažnik zapremine 425 litara koji se obaranjem zadnjih naslona mogao povećati na 765 litara.
Opel Monza A1
U aprilu 1978. godine Monza stiže na tržište i postaje jedan od najprodavanijih europskih coupea.
Kupci su mogli birati između tri redna 6-cilindrična motora zapremine između 2,8 i 3,0 litara. Najsnažniji motor je uz pomoć elektronskog ubrizgavanja razvijao 180 KS i lansirao šik-coupé do brzine 215 km/h.
Opel Monza A1
Kupci Monze i novinari su bili fascinirani snagom i kultiviranim radom rednih 6-cilindraša ali i upravljivošću. Na prednjim točkovima ugrađen je sofisticirani McPherson ovjes, a po prvi puta u Opelovom modelu, stražnji točkovi pričvršćeni su na nezavisno ovješenu poprečnu osovinu.
Monza je prvi automobil u historiji koji koristi miniblock opruge. Zahvaljujući njihovom bikonusnom obliku zauzimaju manje mjesta i osiguravaju izuzetno efikasan omjer između udara i prigušenja.
Opel Monza A2
Kritike su tako dobre da je Monza krajem '70-ih upoređivana s 10 hiljada maraka skupljim BMW-om 630 CS (serija E24).
U novembru 1982. godine uslijedio je facelift. Monza je dobila 2,0 litarski 4-cilindraš (115 KS) kao baznu motorizaciju, sitne promjene izvana i unutra, pri čemu treba naglasiti digitalne instrumente u najjačoj GSE verziji.
Kada je 1986. godine prestala proizvodnja, završni račun pokazao je da se 43.812 kupaca odlučilo za Opelov elegantni coupe koji se ni danas ne bi posramio izgleda pred mlađim nasljednicima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.