Nijemci objavili statistiku: Ovi automobili se najmanje kvare na cesti
Električna vozila prvi put registrovana 2021. godine imaju bolje rezultate u statistici kvarova od motora s unutrašnjim sagorijevanjem, s oko 3,6 manje kvarova na 1.000 vozila. To je vidljivo iz trenutne statistike kvarova Njemačkog autokluba (ADAC), koja sada uključuje i vozila is 2021. godine.
Skladno tome, električni automobili bilježe 2,8 kvarova na 1.000 vozila, dok je takozvani postotak kvarova za modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem 6,4. U 2020. godini tri godine stara električna vozila imala su samo 1,9 kvarova manje od motora s unutrašnjim sagorijevnjem. Ovi podaci potvrđuju sve veću pouzdanost električnih vozila, premda je još prerano za konačnu ocjenu njihove opće otpornosti na kvarove.
ADAC-ovi mehaničara intervenisali su prošle godine više od 3,5 miliona puta. S 44,1 posto, najčešći uzrok kvarova u 2023. i dalje je neispravan ili ispražnjen akumulator. Broj dva su problemi s motorom ili menadžmentom motora (22,8 posto), a slijede kvarovi na starteru, alternatoru, električnom sistemu i rasvjeti (10,5 posto). Gume (8,8 posto) i sistemi za zaključavanje (7,1 posto) zauzeli su četvrto i peto mjesto. To rezultira sličnom raspodjelom kao i prethodne godine.
BHmeteo: Spremite lopate, sanke i zimsku opremu, a evo u kojim dijelovima BiH će vladati nevrijeme
Pažljiviji pogled na nova vozila registrovana 2021. godine pokazuje da je akumulator i ovdje slaba točka – za motore s unutrašnjim sagorijevanjem i električne automobile. Sa stopom kvarova od 2,4 kvara na 1.000 registrovanih vozila, automobili na klasični pogon značajno su ispred električnih (1,2). Također je jasna razlika između klasičnih pogona (1,4) i električnih vozila (0,9) kada je u pitanju drugi najčešći uzrok kvarova – neispravne gume. To je vjerovatno zbog manje kilometraže električnih vozila. Značajne razlike također se mogu vidjeti u problemima oko motora: dok je ovo područje odgovorno za 1,2 kvara na 1.000 vozila 2021. godine na automobilima s konvencionalnim pogonom, to je samo 0,2 kvara na modelima na električni pogon. Međutim, jedva da postoje razlike između tipova pogona kada su u pitanju kočnice, podvozje i komponente karoserije.
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se tokom 2023. godine dogodili na vozilima starosti od tri do 10 godina (prvi put registrovanih između 2014. i 2021.). Ispitano je ukupno 156 modela iz dvadesetak marki automobila. Preduslov je da vozilom ima najmanje 7.000 novih registracija unutar prve dvije godine. Ako je ovaj uvjet ispunjen, ocjenjuju se sva godišta vozila s najmanje 5.000 registracija. Novi modeli u statistici 2023. godine uključuju električne modele VW ID.4 i Škoda Enyaq.
Koristan dodatak: Evo čemu služi tajanstveni čep na vratima automobila
Izbor pouzdanih modela još uvijek je dobar u većini klasa vozila. Lideri među vozilima starim tri godine u trenutnoj statistici su BMW i3 (0,4 kvarova na 1000 vozila), Mini (0,4) i BMW X1 (0,7). Kod mikro automobila u prve tri godine najpouzdaniji su Suzuki Ignis, Toyota Aygo i VW up! Kod gradskih automobila, uz Mini i BMW i3 tu su još Škoda Kamiq, Peugot 2008 i Seat Arona. U kompaktnoj klasi, uz BMW X1 iydvojit ćemo BMW seriju 1, BMW seriju 2, BMW X2, Cupru Formentor, Mercedes-Benz A klasu, B klasu, GLA, Seat Atecu, Škodu Scalu i VW ID.3. U srednjoj klasi pouzdanošću se nakon tri godine korištenja ističu Audi A4, A5, Q5, BMW serije 3, X3, Mercedes-Benz GLC, Tela Model 3, VW ID.4, Posljednje mjesto zauzeli su Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) i Toyota C-HR (22,0), među autima koji su prvi put registrovani 2021. godine.
Ali kakva je situacija s automobilima koji su, na primjer, 2019. godište, koje često uvozimo iz Njemačke. Tu je, naravno, više kvarova na 1.000 vozila, a kvalitetom se izdvajaju Suzuki Ignis (2,7), Fiat Panda (3,6) i VW Up! (3,2) u klasi mikroautomobila, BMW i3 (0,4), Mini (1,8), Suzuki Swift (1,9), Szuki Vitiara (2,3), Citroen C3 (2,4) te Renault Zoe i VW T-Cross (po 2,9) u klasi malih gradskih automobila, BMW X2 (2,2), X1 (2,5), Škoda Scala (2,3), Volvo XC40 (1,8) i VW T-Roc (2,6) kod kompaktnih automobila, odnosno BMW X3 (1,7) Audi A4 (2,8) te Volvo XC60 (3,0 u srednjoj klasi).
Prema statistikama, očekivano, najviše se kvare vozila u dobi od 18 do 23 godine, javlja Poslovni.hr.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.