Naša tema: Kako pripremiti vozilo za zimsku sezonu i kako se vozi po snježnom pokrivaču i poledici?
Debeli minusi, vozilo zatrpano sa snijegom, ispod snijega zaleđena stakla, neočišćeni drumovi, bljuzgavica na asfaltu, samo su neki od izazova sa kojima se susreću vozači četverotočkaša skoro svake zime.
Situacija se dodatno komplikuje ukoliko na vrijeme i adekvatno nisu pripremili svog ljubimca na četiri točka, ali i sebe...
Kako bi vama, našim čitateljkama i čitateljima, makar malo pomogli uoči nove zimske sezone, odgovore smo potražili kod struke.
Ovo je dječak (9) koji je ubijen u napadu: Oglasila se majka - 'Sada si sa bakom i dedom u raju'
Milija Radović, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja na putevima u bh. entitetu RS, u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba rekao je da svi vozači trebaju krenuti od toga da, prije svega, imaju obaveznu zimsku opremu kako ne bi došli na udar zakona, odnosno da ih policija kazni ili, u najgorem slučaju, isključi iz saobraćaja.
Zimski pneumatici
"Prvo i osnovno - na vozilu moraju biti zimski pneumatici (gume op. a.) ili ljetne pneumatici sa dubinom sloja od najmanje četiri milimetra i lanci za snijeg u sklopu opreme vozila", kaže na početku Radović.
Dao je i preporuke zbog čega su bitne zimske gume...
"Ipak, preporuke su zimske gume, jer su napravljene od takvog materijala koji omogućuje bezbjednu vožnju i pri niskim temperaturama, dok ljetne gume pri niskim temperaturama postaju krute te im je duži zaustavni put. Dakle, u svakom slučaju preporuka je na vozilu imati zimske gume", decidan je Radović.
Naš sagovornik naglašava da tu priča, kada se radi o pripremi vozila za zimsku sezonu, ne završava.
"Treba provjeriti stanje rashladne tečnosti u vozilu. Također, provjerite prije zime i uređaj za ventilaciju u vozilu, da li radi grijanje, da li odmrzavaju stakla... Nećete nigdje moći stići ako vam mrzne prednje staklo. Prikladni su i sprejevi za odmrzavanje, to je najbrži način, potrebno je imati metlice za skidanje snijega...
Veoma važno - ako već sada vidite da vam je akumulator "na izdisaju", odmah ga mijenjate. Zimi sigurno nećete upaliti vozilo. Za duža putovanja treba ponijeti nešto hrane i vode, čak i deku. U slučaju zastoja, na put ne krečite praznog rezervoara. Gledajte da zimi imate makar pola rezervoara", preporuke su Radovića.
Prema njegovim riječima, prije nego što uopće startujemo vozilo, trebamo ga - očistiti!
"Ono što preporučujem ujutro, u zimskim uslovima, treba da prvo očistite vozilo od snijega. Kada počnu mrazevi, imaju i tečnosti da se odmrznu stakla na vozilima. Zakon je jasan, sva stakla na vozilu moraju biti očišćena da omogučavaju vidljivost. Dešavale su se, nažalost, saobraćajne nesreće, jer vozači očiste samo malo ispred sebe šoferšajbnu, ne očište ni bočna stakla i, naravno, ne uoče na vrijeme pješaka ili nekog ko im dolazi sa strane", pojašnjava Radović.
On razumije da skoro svi u jutarnjim satima žurimo na posao ili prevozimo djecu u obdanište ili školu, ali istovremeno naglašava da svim vozačima njihova i tuđa sigurnost treba, ipak, biti na prvom mjestu. Drugim riječima, zimi moramo mijenjati i naše jutarnje rutine.
"Moja preporuka, pogotovo ako žurite, jeste da se u zimskom periodu morate ustajati makar pet minuta ranije nego što je to slučaj sada, kako biste sebi dali dovoljno vremena da očistite i pripremite vozilo. Naravno, sve navedeno ne važi za one koji imaju garažu i bit će im puno lakše", kazao je Radović.
Radović napominje da mnoga saobraćajna pravila, kada su zimski uslovi, - padaju u vodu.
Koje još vrebaju "zamke"
"Ograničenja koja imate na putu, ona važe za suh kolovoz. Ako su temperature ispod nule i očekuje se poledica ili ako imate ugažen snijeg, morate voziti manjim brzinama od onih koji ste vidjeli na znaku. Generalno, u zimskim uslovima trebate smanjiti brzinu i prilagoditi vožnju stanju i uslovima na putu", rekao je Radović.
On upozorava na još neke zamke na koje mogu naiči vozači, pogotovo neiskusni.
"U periodima čak i prije zime morate obratiti pažnju na usjecima - zasjecima gdje nemate sunca, a imate prisutnu vodu na kolovozu, što je vrlo opasno jer dođe do smrzavanja površinske vode. Tako, recimo, vozite brzinom prilagođenom suhom kolovozu, a nailazite na led, i dolazi do proklizavanja vozila.
Slična situacija je na mostovima i vijaduktima gdje je temperatura za nekoliko stepeni niža u odnosu na okolni teren. Može doći do kondezovanja određene vlage na kolovoz i ti dijelovi mogu biti klizavi", zaključuje Radović.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.