Znate li koji je prvi automobil sa sistemom Start-Stop?
Volkswagen je u martu 1981. uveo seriju štedljivih modela, od Polo Formel E do Passat Formel E, s motorima povišenog kompresijskog omjera, sistemom gašenja motora nakon zaustavljanja i manjim prijenosnim omjerom najvišeg stepena ručnog mjenjača.
Sve više novih automobila opremljeno je sistemom Start-Stop, za automatsko gašenje motora pri kraćem stajanju (na semaforu, u koloni…) i ponovno paljenje, piše Autoportal.hr.
U klasičnoj se izvedbi motor automatski gasi u praznom hodu, otpuštanjem papučice spojke, a pali ponovnim pritiskanjem.
Nihad Uk otklonio sve sumnje o Vladi KS. Govorio i o poziciji gradonačelnika Sarajeva
Nissan Qashqai: Točiš benzin, ali voziš na struju i briga te za punjače
Prvi automobil koji je uveo sistem Start-Stop, doduše poluautomatski, bio je Volkswagen Passat Formel E iz 1981.
Pri stajanju vozač je gasio motor pritiskom na gumb na ručici, a motor se palio pritiskom papučice gasa. Zbog predviđenog češće paljenja, elektropokretač je bio ojačan, a akumulator povećanog kapaciteta.
Riječ je o modelu Volkswagen Passat druge generacija (B2), uvedenom u listopadu 1980., kao fastback (kombilimuzina s petorim vratima i ukošenim stražnjim dijelom) dužine 4435, širine 1685 i visine 1385 mm te karavan (Variant) dugačak 4540 mm.
Povučeno više od 435.000 električnih automobila Tesla
Poput prvog, Volkswagen Passat B1, koristio je koncepciju modela Audi 80, s motorom uzdužno sprijeda.
Osnovni je model bio s 1272 ccm i 55 KS (60 KS za izvoz) te 1588 cm, sa 75 i 85 KS. Popularna dizelska verzija 1.8 D je iz 1588 ccm razvijala 54 KS. Volkswagen Passat Formel E, s benzincem 1.6 snage i kompresijskog omjera povišenog s 8:1 na 9,7:1 75 KS do stotke je ubrzavao za 14,1 sekundu i postizao 164 km/h.
Na testu magazina Auto Motor und Sport trošio 8,65 litara na 100 km, 9,7 posto manje od standardnog.
Prodaje se Mercedes čiji je vlasnik bio Diego Maradona: Ključeve mu je predao Juan Manuel Fangio
Koncept Start-Stop se počeo razvijati 1973. u modelu Volkswagen 412, nesuđenom i neuspješnom nasljedniku kultnog modela Volkswagen Buba.
Na sljedeći se korak trebalo čekati osam godina, u kojem je periodu Volkswagen napravio revoluciju, prelaskom na Audi/NSU koncepciju s prednjim pogonom, poprečnim i uzdužnim motorom.
Volkswagen Polo, Derby, Golf i Jetta, u verzijama Formel E, imali su 4-stepenski mjenjač ‘3+E’ (četvrti stepen produžen 17 posto), a Passat i Santana Formel E 5-stepenski ‘4+E’ (peti stepen produžen 25 posto, overdrive). Sljedeći takav sistem ugrađen je 1983., u model Fiat Regata ES. Masovna serijska ugradnja počela je 2000-ih.
U videu pogledajte kako to izgleda ovaj Volkswagenov model:
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.