Evo koliko često biste trebali kontrolisati zrak u gumama i na koliko bara trebate voziti zimi

0
Radiosarajevo.ba
Evo koliko često biste trebali kontrolisati zrak u gumama i na koliko bara trebate voziti zimi
FOTO: Pixabay / Zimske gume

Ispravan pritisak vazduha u gumama je ključan za sigurnost automobila ali i za "zdravlje" samih guma.

Ako pritisak u gumama nije ispravan, to utiče na životni vijek guma, a može biti i vrlo opasno.

Propisani pritisak u gumama dosta se razlikuje od auta do auta, a ovisi o vrsti guma, masi automobila i njegovom opterećenju.

SDP o sastanku SDA u Mostaru: 'Moramo odgovoriti na spinovanje'

SDP o sastanku SDA u Mostaru: 'Moramo odgovoriti na spinovanje'

Podaci o ispravnom pritisku u gumama obično se mogu pronaći na B-stupu automobila na strani vozača ili na unutrašnjoj stani poklopca otvora za nadolijevanje goriva.

Ako nisu ni na jednom od ovih mjesta, sigurno ćete ih pronaći u uputama za korištenje automobila.

Od 1. novembra obavezna zimska oprema: Evo šta u vozilu morate imati

Od 1. novembra obavezna zimska oprema: Evo šta u vozilu morate imati

Ovisno o tome koliko vozite, starosti i stanju guma, opterećenju auta, vanjskoj temepraturi i mnogim drugim faktorima pritisak vazduha u gumama nije konstantan već se često mijenja, a s vremenom ponekad zna i znatno pasti. Zbog toga se preporučuje redovito provjeravati stanje pritiska u gumama. To ne mora biti previše često, a idealno bi bilo da pritisak provjerite pri svakom drugom točenju goriva. Za većinu vozača je to otprilike svake dvije sedmice do mjesec dana.

Što se može dogoditi ako je pritisak u gumama neispravan? Ako je pritisak vazduha prenizak, površina kojom guma ima kontakt s cestom se povećava. Sa tim, povećava se i otpor kotrljanja, što na kraju dovodi do veće potrošnje goriva.

Također, čak i kod malog odstupanja guma se blago deformiše, a zbog toga se stabilnost u vožnji smanjuje. To u ekstremnim slučajevima može završiti tragično, pogotovo ako prebrzo vozite u zavojima. Iz istog razloga povećava se put kočenja, a gume čak mogu puknuti tokom vožnje.

Još opasniji je previsok pritisak u gumama. U tom se slučaju površina kojom guma ima kontakt s cestom smanjuje. Time se smanjuje otpor kotrljanja i potrošnja goriva, ali se istovremeno povećava trošenje gume na kontaktnoj površini. Guma zbog manje kontaktne površine ima duži put kočenja i veću mogućnost za proklizavanje u zavojima. Također se povećava rizik od akvaplaninga.

Ova dva predmeta sigurno imate kod kuće, a znate li da s njima možete ukloniti udubljenje na autu?

Ova dva predmeta sigurno imate kod kuće, a znate li da s njima možete ukloniti udubljenje na autu?

Automobilske gume većine modela automobila obično pumpamo na tlak od 2 do 2,4 bara, a preporučenu brojku za vaš automobil, koja je obično istaknuta na naljepnici negdje na automobilu (obično na limu unutrašnje strane, ili okviru vrata), valja primjenjivati tokom cijele godine jer ne postoje različiti brojevi za ljeto ili zimu.

Međutim, vanjska temperatura ipak utječe na tlak u gumama, pa ćete zato zimi kada stignu "minusi" trebati češće provjeravati i dopunjavati gume zrakom nego u ljetnim mjesecima, a sve kako biste održali idealan pritisak koji je jedan od bitnijih faktora za sigurnost vožnje.

Staro mišljenje vozača je da su nedovoljno napumpane gume bolje za vožnju po zimskim uslovima jer tada gume ostvaruju veći kontakt s terenom po kojem voze. Teoretski, to je tačno, a ponekad je i korisno, primjerice pri izvlačenju iz dubokog pijeska, no zapravo nije sigurno voziti s niskim pritiskom u gumama. Držite pritisak i ljeti i zimi koliko preporučuje proizvođač, piše Jutarnji.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije