Evo kojih 10 automobila koje ne biste trebali prodavati jer će im vrijednost samo rasti
Tržišta polovnih automobila rade na način investicijskog kupovanja. 'Kupite jeftino, prodajte skupo' je poslovni moto koji svaki uspješan trgovac automobilima slijedi.
Međutim, skupljanje luksuznih vozila zahtijeva značajna ulaganja, kao i znatne troškove. Također je potrebno i široko opće znanje o automobilima.
Stručnjaci iz registra historije automobila CarVertical analizirali su tržište automobila i pripremili spisak od 10 automobila koje ne biste trebali prodavati jer će im vrijednost samo rasti.
Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'
Alfa Romeo GTV (1993. – 2004.)
Stručnjaci za dizajn u Alfa Romeu, koji su uvijek voljeli odvažna i neobična rješenja, potvrdili su svoj pristup dizajnu s automobilom Alfa Romeo GTV.
Kao i većina coupea iz tog vremena, Alfa Romeo GTV bio je dostupan s motorom od četiri ili šest cilindara. Iako je njihov 4-cilindarski model bio poznat po svojoj agilnosti, najvrjednija verzija GTV-a bila je opremljena veličanstvenim 6-cilindarskom jedinicom Busso.
Motor koji je postao as u rukavu Alfa Romea glavni je uzrok značajnog povećanja cijene automobila Alfa Romeo GTV. Iako, kao i većini italijanskih automobila, vrijednost ne raste brzo kao njemačkim kolegama, dobro održavani primjerci danas se prodaju za više od 30.000 eura (58.600 KM).
Audi V8 (1988. – 1993.)
Audi A8 prepoznat je u široj javnosti kao tehnički i inženjerski vrhunac ove marke.
Međutim, čak i prije nego što se pojavila Audi A8 limuzina, Audi V8 je nakratko bio najprepoznatljiviji proizvod kompanije.
Elegantna limuzina bila je dostupna samo s V8 motorom, koji je činio razliku u odnosu na ostale automobile u to vrijeme. Neki od moćnijih modela također su imali ručni mjenjač sa šest brzina.
Audi A8 nije toliko zadivljujući kao BMW serije 7 ili kao prestižni Mercedes-Benz S-klase, ali važan je iz drugih razloga. Audi V8 postavio je temelje današnje kompanije, vrhunskog proizvođača automobila i izravnog konkurenta i BMW-u i Mercedes-Benzu. Audi V8 je mnogo rjeđi od ostalih kolega, pa nije iznenađenje da je vrijednost luksuzne limuzine počela rasti.
BMW 540i (1992. – 1996.)
Decenijama je serija 5 bila na čelu klase luksuznih limuzina. No, generacija E34 uspijeva zauzeti srednji položaj između znatno starije i skuplje E28 i E39, koja i dalje proživljava krizu srednjih godina.
8-cilindarska varijanta bila je dostupna samo nekoliko godina. Kao rezultat toga, znatno je rjeđa u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama nego BMW M5. Osim toga, snaga modela V8 vrlo je slična onoj BMW-a M5.
Najugodniji aspekt ovog modela jest pristupačna cijena; dok je vrijednost BMW-a M5 iznimno porasla, 540i je mnogo jeftiniji, ali to neće dugo trajati.
Jaguar XK8 (1996. – 2006.)
Jaguar XK8, koji je debitirao u devedesetima, proizveden je kao coupe ili kabriolet. Nudio je različite snage motora i udobnost kako bi zadovoljio većinu vlasnika XK-a.
Jaguar XK8 bio je jedan od prvih uistinu modernih Jaguara koji su podigli ljestvicu u smislu kvalitete, tehnologije i ostalih vrijednosti.
Pripremite se izdvojiti između 15.000 eura (29.290 KM) i 20.000 eura (39.054 KM) za dobro održavan i njegovan primjerak.
Jaguar XK-R, koji je iznimno tražen kod automobilskih entuzijasta, košta još više.
Land Rover Defender (Serija I, Serija II)
Land Rover nije skrivao činjenicu da su prve generacije Defender SUV-a razvijene kao multifunkcionalna, praktična kupnja za farmere.
Njegov osnovni dizajn i sposobnost prevladavanja svih mogućih prepreka omogućili su Land Rover Defenderu da dobije status vrlo sposobnog terenskog SUV-a.
Danas bi vrijednost serija I i II mogla iznenaditi mnoge. Na primjer, SUV-ovi koji su vidjeli i dobre i loše dane stoje oko 15.000 eura (29.290 KM), dok su oni koji su obnovljeni ili vrlo dobro očuvani vrijedni i više od 30.000 (58.600 KM).
Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992. – 1996.)
Mercedes-Benz je tokom svoje relativno duge proizvodnje na tržište stavio više od dva miliona automobila W124. Neki su završili na otpadu, ali drugi još pokazuju znakove života. Pažljivo održavani modeli vrijede cijelo bogatstvo.
Naravno, najvrjedniji W124 označeni su kao 500E ili E500 (ovisno o godini proizvodnje). Međutim, nekoliko stepenica niže, E300, E320 i E420 imaju potencijala postati profitabilni i proizvod za koji će se boriti mnogi kolekcionari.
Saab 9000 CS Aero (1993. – 1997.)
Ahilova peta Volva uvijek je bio Saab. U ovom je modelu prioritet sigurnost putnika, dok istodobno pruža šarm i snagu zahvaljujući iznimnim turbopunjačima.
Saab 9000 CS Aero je više od limuzine srednje veličine. Predstavljen je na kraju procesa proizvodnje i smatrao se vrhuncem Saab serije 9000 u svojoj posljednjoj godini proizvodnje. Bio je kao tačka na i koja je u ovom slučaju označila kraj jedne priče.
Saab 9000 CS Aero je, kao što se može pretpostaviti, prilično rijedak automobil ovih dana. Iako Saab nije otkrio koliko ih je napravljeno, ovaj bi model mogao biti dobra investicija.
Toyota Land Cruiser (J80, J100)
Toyota je uvijek puštala da automobili i njihovi vlasnici govore za njih, a do danas su jednoglasni u tome da je Toyota Land Cruiser jedan od najboljih SUV-ova na svijetu.
Iako dijele isto ime, dva modela imaju više tehničkih i tehnoloških razlika nego što mislite. J80 je uspio kombinirati jednostavnost i svakodnevnu praktičnost. T100 bio je znatno luksuzniji, dizajniran za duža putovanja, ali s istim talentom za izvlačenje iz blata.
Široki raspon uzbudljivih značajki sada omogućava vlasnicima SUV-ova J80 i J100 da uživaju u iznimno visokoj vrijednosti. Čak i primjerci koji su vidjeli neke od najtežih i najudaljenijih dijelova svijeta mogu donijeti do 40.000 eura (78.104 KM).
Volkswagen Corrado VR6 (1991. – 1995.)
Volkswagen je u zadnjih nekoliko desetljeća ljudima dao mnogo prepoznatljivih, ali ne uvijek vrijednih vozila. Volkswagen Corrado VR6 mogao bi biti iznimka.
Neobičan izgled, izuzetan motor i odlična uravnotežena suspenzija natjerat će vas da se zapitate zašto je tako malo ljudi kupilo ovaj automobil u ranim devedesetima.
Volkswagen Corrado tada nije bio popularan kao Opel Calibra, ali danas je to prednost. Vrijednost 6-cilindarske verzije posljednjih je godina počela značajno rasti, a očekuje se da će se taj trend nastaviti.
Volvo 740 Turbo (1986. – 1990.)
U osamdesetim je godinama Volvo 740 Turbo bio dokaz da tatin (ili mamin) dosadni automobil može biti brz kao Porsche 924.
Fleksibilnost Volva 740 Turbo i njegova sposobnost kombiniranja praktičnosti s nevjerojatnim performansama čine ga izvanrednim primjerkom automobila čija vrijednost raste. Predviđa se nastavak tog trenda, posebno u godinama koje dolaze, prenosi portal automobili.hr
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.