Europska unija prihvatila ublažene Euro 7 propise: Evo na koga će se odnositi strogi standardi
Nekoliko proizvođača automobila, uključujući Stellantis, Volkswagen, Škodu i druge, vrlo su kritički nastrojeni u pogledu strogih nadolazećih Euro 7 propisa o emisijama štetnih plinova u Europi.
Neki su ih rukovoditelji čak opisali "beskorisnima", i čini se da im je EU popustila. Ministri su se dogovorili o novim "olakšanim" pravilima.
Nakon što su se suočili s protivljenjem proizvođača automobila i zemalja članica, uključujući Francusku, Italiju, Češku, Bugarsku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku i Slovačku, ministri su se složili da neće provoditi značajne promjene postojećih standarda Euro 6 za automobile i kombije. Ipak će postojati stroži propisi za autobuse i teška vozila.
Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"
Iako je službena, odluka još nije konačna. Španija, koja predsjeda EU-om, predstavila je kompromisni tekst koji je dobio saglasnost Vijeća Europske unije, sastavljenog od ministara EU-a. O konačnom obliku zakona moraju raspravljati i potpisati Vijeće, Europski parlament i Europska komisija.
"Vjerujemo da smo ovim prijedlogom postigli široku podršku, ravnotežu u troškovima ulaganja proizvodnih marki i da poboljšavamo dobrobiti za okoliš proizašle iz ovog propisa", komentirao je španski ministar industrije, trgovine i turizma Hector Gomez Hernandez.
Stručnjak upozorava: U jesen izbjegavajte korištenje ove tipke u automobilu
"Položaj država članica je poboljšanje u odnosu na prijedlog Europske komisije Euro 7, koji je bio potpuno nerazmjeran, stvarajući visoke troškove za industriju i kupce, uz ograničene koristi za okoliš", dodala je direktorica Europskog udruženja proizvođača automobila, Sigrid de Vries.
Koliko god ironično zvučalo, proizvođači automobila u Europi rekli su da bi prvobitno predloženi stroži standardi emisija mogli dovesti do sporijeg usvajanja električnih vozila.
Euro 7 u svom ranijem obliku odvratio bi kompanije od ulaganja u električna vozila, rekao je nedavno izvršni direktor Renaulta Luca de Meo, dok je šef Škode Klaus Zellmer priznao da bi proizvodnja manjih ličnih automobila pod strožim emisijama bila "nemoguća", piše Autonews.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.