Europa sprema kazne za proizvođače automobila: Uvode se nova pravila - evo šta se mijenja
U posljednjih nekoliko godina, automobili su pretvoreni u gadgete na kotačima. Ekrani u autima postaju sve veći i pitanje je do kojih granica će rasti. Kao primjer možemo uzeti Mercedes i BMW koji su otvorili 'front' na tom području.
Mercedesova limuzina EQS u kabini nudi glomazni, čak 141 centimetar dugačak Hyperscreen zaslon koji spaja tri ekrana, dok je BMW u novoj Seriji 7 putnicima na stražnjim sjedalima osigurao 8K kino zaslon veličine 31,3-inča (oko 80 centimetara).
No, 'rat ekranima' uskoro bi trebao završiti.
ASA Institut: O inovacijama i digitalnoj transformaciji u zdravstvenom sektoru
Uz problem predimenzioniranosti, dodatan problem je što proizvođači na velike ekrane stavljaju sve važnije funkcije kojima upravlja vozač. To u praksi znači da prilikom mijenjanja radio stanice ili upravljanja temperaturom klima uređaja, vozač uvijek mora maknuti pogled s ceste.
Zbog toga će od januara 2026. godine, europska krovna sigurnosna organizacija EuroNCAP uvesti pravila kojima se smanjuju ocjene novih vozila koja nemaju fizičke prekidače na kontrolnoj ploči za upravljanje jednostavnim operacijama. Dakle, kažnjavat će ih nižim ocjenama.
Olakšanje za vozače: Europska unija odgađa uvođenje velike promjene
Prema novim pravilima, vozilo može dobiti maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica na testu samo ako ima osnovne upravljačke dugmad, ručice ili kotačiće za pet ključnih funkcija:
- aktiviranje pokazivača smjera,
- svjetala za opasnost,
- trube,
- upravljanje brisačima vjetrobrana
- aktiviranje eCall-a SOS funkcija, koja automatski poziva hitnu službu u slučaju ozbiljnog sudara.
Iako ta sigurnosna pravila neće biti obavezna, proizvođači automobila očajnički žele zaraditi najbolje ocjene kako bi svoja vozila učinili privlačnijima kupcima, a sve osim ocjene od pet zvjezdica može utjecati na prodaju.
Matthew Avery, direktor razvoja u EuroNCAP-u je rekao: "Pretjerana upotreba ekrana osjetljivih na dodir problem je u cijeloj industriji, pri čemu gotovo svaki proizvođač vozila premješta ključne kontrole na središnje zaslone osjetljive na dodir, a na taj način prisiljava vozače da skrenu pogled s ceste. Tako raste rizik od nesreća.
Novi testovi EuroNCAP-a koji se očekuju 2026. godine potaknut će proizvođače da koriste zasebne, fizičke prekidače za osnovne funkcije na sigurniji način jer vozači neće morati micati pogled s ceste", zaključuje Avery, prenosi SD.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.