Dječije autosjedalice na testu sigurnosti: Čak četiri ocijenjene kao loše
Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog drugog godišnjeg testa dječijih autosjedalica. Sa svojim partnerima iz europskih autoklubova zahtjevnim testovima podvrgnuli su tačno 20 dječjih autosjedalica, koje su nastale u proizvodnim pogonima 12 različitih kompanija. Odabrani proizvodi su se tako provjeravali na područjima sigurnosti, jednostavnosti upotrebe i ergonomije te prisutnosti štetnih sastojaka u presvlakama, a zanimljivo da maksimalnu ocjenu vrlo dobar niko nije zavrijedio. Više od polovine testiranih dječijih autosjedalica dobilo je ocjenu dobar (11/20), pet se smatra zadovoljavajućima, a četiri su loše (jedva dovoljnih također nije bilo).
Sve četiri loše autosjedalice su gurnute na začelje poretka iz istog razloga - previsoke kontaminacije uslijed prisustva kancerogenih tvari u presvlakama. Da nije bilo tog propusta, na osnovu ostalih bodova s testiranja bi oba Uppababy modela (MESA i-Size i MESA i-Size + i-Size Base) sigurno završila u kategoriji dobrih dječijih autosjedalica, dok bi Hauckovi modeli (iPro Baby i iPro Baby + iPro Base) bili negdje na granici između dobrih i zadovoljavajućih. Dakle, niti jedan od ova četiri proizvoda ne bi završio niti u kategoriji jedva zadovoljavajućih, pa se čini da su zbog štetnih sastojaka platili dosta visoku cijenu.
Prve dvije među jednakima na testiranju su bile dječije autosjedalice relativno nepoznate kompanije Swandoo, koja je odlučila napraviti veliki iskorak na ovom području. Njihova dva modela Albert (nazvana po Albertu Einsteinu) na kraju su zaslužila prosječne ocjene 4,4 i 4,3, po čemu su stigla na samo mali korak od najviše ocjene vrlo dobar (kreće od 4,6). Obje su namijenjene djeci staroj oko godinu i pol dana (visine između 40 i 85 cm), a jedini nedostatak im je nešto veća težina (5,1 kg + baza 5,4 kg). Drugih minusa praktično nemaju.
Analiza proizvoda po kategorijama pokazala je da su spomenuti laureati Swandoo Albert + i-Size Base (4,3) i Swandoo Albert (4,1) prednjačili i na području jednostavnosti uporabe i ergonomije. Između njih se uspio ugurati tek nesretni Uppababyjev model Mesa i-Size + i-Size Base (4,2). Nesretan zato što mu je tragičan rezultat u koloni prisutnosti štetnih sastojaka u presvlakama (0,5) uspio zasjeniti sve ostale vrlo dobre ocjene, uključujući i one na planu sigurnosti (4,0).
Tu se, pak, najsigurnijim modelom pokazao Besafe iZi Kid X3 i-Size, s iznimno visokim prosjekom (4,9). Ovaj je proizvod posebno briljirao u segmentu zaštite pri bočnom sudaru, gdje je zaslužio gotovo maksimalnu moguću ocjenu (5,3/5,5). Iznimno sigurne dječije autosjedalice još su Peg Perego Primo Viaggio i-Plus i Jané Koos i-Size R1 (obje po 4,6), iza kojih slijede Swandoo Albert (4,5) i Swandoo Albert + i-Size Base (4,4).
Tri najnesigurnije dječije autosjedalice su Nania Racer SP (2,8), zatim Britax Römer Kidfix² S (2,6), te daleko na začelju Hauck iPro Baby + iPro Base (2,2). Neslužbena titula najkompliciranijeg proizvoda s najslabijom ergonomijom odlazi modelu Joie Verso (2,8).
Na koncu ovog teksta ponovimo da su rezultati predstavljenog testa isključivo informativne prirode, te prije kupnje dječije autosjedalice svakako dobro proanalizirajte ponudu na domaćem tržištu. Niti jedan proizvod ne sjeda jednako kvalitetno u sve automobile pa je lični dojam roditelja i djeteta ponekad vrjedniji od brojki iz našeg testa.
Također, unatoč uputama koje ponekad znaju biti teško razumljive, svakako se potrudite temeljno ih pročitati, kako bi instalacija dječije autosjedalice u vozilo prošla što čvršće i postojanije. Polovičan pristup pričvršćivanju kupljenog proizvoda u automobil može rezultirati teškim posljedicama, bez obzira koliko puno zvjezdica zaslužila dječija autosjedalica na ovom testu, prenosi Index.
Zbog čega je autosjedalica tako važna i koje greške najčešće roditelji prave
Jedna od najvećih opasnosti za bebe je svakodnevna vožnja automobilom i upravo zato je sigurnost sjedalica za automobile jako važna. U Americi je samo u 2015. godini smrtno stradalo 663 djece u dobi do 13 godina, a čak jedno od troje nije bilo vezano. Još je šokantnije što tri od četiri autosjedalice nisu bile pravilno postavljene.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.