Dašak prošlosti: Ovo je Top 10 klasičnih automobila sa najmanjim konjskim snagama

0
Radiosarajevo.ba
Dašak prošlosti: Ovo je Top 10 klasičnih automobila sa najmanjim konjskim snagama
Foto: Jaci ClarkRM Sotheby’s / Ilustracija

Najmanje snažni klasični automobili? Da, dobro ste pročitali. Kada sastavljate listu ove prirode, ima smisla odabrati gornju granicu snage kao prvi korak.

Počeli smo sa automobilima sa svega 20 KS, i iako to može izgledati vrlo restriktivno, zapravo nije. Mnogi automobili su imali motore koji su proizvodili mnogo manje od toga.

Postoji mnogo razloga za to. Automobil je trebao istovremeno biti vrlo jeftin i ekonomičan ili je možda morao zadovoljiti određene propise ili je jednostavno nastao na ili prije početka prošlog stoljeća, kada je 20 KS zaista bilo dosta.

Benjamina Karić: 'Danas završavam mandat gradonačelnice Sarajeva, čistog obraza i s ponosom'

Benjamina Karić: 'Danas završavam mandat gradonačelnice Sarajeva, čistog obraza i s ponosom'

Odabrali smo primjere iz svih tih kategorija u ovom retrospektivnom izboru od 30 najmanje snažnih klasičnih automobila, koji se kreću u opadajućem redoslijedu izlazne snage od slabih do gotovo nepostojećih.

Kupio Bugatti za pet miliona eura, pa vozio brdsku trku

Kupio Bugatti za pet miliona eura, pa vozio brdsku trku

1. Ford Model T – 20 konjskih snaga

Motor modela T je bio redni četverocikl s prilično velikim kapacitetom od 2,9 litara.

Činjenica da je proizvodio samo 20 KS, ili nešto manje od 7 KS po litri, pokazuje da je bio vrlo neopterećen.

T model je mogao da izdrži samo oko 40mph, ali to je bilo sve što je Fordu bilo potrebno da transformiše svijet automobilizma.

Ford Model T
Foto: Ford: Ford Model T

2. Renault 4CV – 17 konjskih snaga

U svom originalnom obliku od 760 ccm, Billancourt motor ugrađen u Renaultov prvi model nakon Drugog svjetskog rata proizvodio je vrlo skromnih 17 KS.

Renault je smanjio svoj kapacitet na 747cc kako bi odgovarao klasi ispod 750cc u motosportu, ali je istovremeno povećao snagu.

Hit video neobičnog 'Fiće': "Po zvuku mi se čini da je ovo Kawasaki..."

Hit video neobičnog 'Fiće': "Po zvuku mi se čini da je ovo Kawasaki..."

Zapravo, 760 je bila jedina verzija koja se ovdje kvalificira. Čak i 603cc derivat koji se koristi u kratkotrajnom Renaultu 3 mogao bi imati više od 20 KS.

Renault 4CV
Foto: Karissa Hosek: Renault 4CV

3. Trabant P50 – 17 konjskih snaga

Sa izuzetkom konačnog modela pokretanog 1,1-litarskom Volkswagen jedinicom, skoro svaki Trabant je imao mali dvotaktni motor.

Najmanja od svih bila je jedinica od 499 kubika ugrađena u originalni P50. U početku je proizvodio 17 KS, ali je 1962. zamijenjen verzijom sa većim motorom, što je dovelo do toga da je automobil preimenovan u P60 ili 600.

Kasniji motor je također korišten u Trabantovom najdugovječnijem i najpoznatijem proizvodu, 601.

Trabant P50
Foto: Darin Schnabel/RM Auctions: Trabant P50

4. Mazda R360 – 16 konjskih snaga

Od 1951. do 1976. godine, automobilima u japanskoj klasi kei nije bilo dozvoljeno da imaju motore veće od 360cc. Mnogi od njih nisu bili u stanju proizvesti čak 20 KS, a sada ćemo pogledati tri od njih.

R360 je bilo prvo Mazdino putničko vozilo, a prethodio mu je samo kamion na tri točka Mazda-Go.

Od zvijezda do dna: 25 modela automobila koji više ne postoje

Od zvijezda do dna: 25 modela automobila koji više ne postoje

Njegov motor od 356 ccm isporučivao je 16 KS, što je, kao što ćemo vidjeti, bilo prilično uobičajeno za kei automobile u to vrijeme.

Mazda R360
Foto: Jerry Wyszatycki/Classic & Sports Car: Mazda R360

5. Subaru 360 – 16 konjskih snaga

Subaruov prvi automobil bio je napravljen u SAD-u, ali dovoljno popularan na japanskom tržištu da ostane u proizvodnji od 1958. do 1971. godine.

Snaga njegovog dvocilindričnog dvotaktnog motora porasla je tokom ovog perioda, ali je počeo sa samo 16 KS, što je najniža snaga od bilo kojeg Subaru motora.

Subaru 360
Foto: Darin Schnabel/RM Auctions: Subaru 360

6. Suzulight – 16 konjskih snaga

Još jedan kei automobil u klubu sa 16 KS bio je Suzulight, koji je krenuo u prodaju prije nego što je Suzuki počeo primjenjivati svoje ime na automobile.

Djelomično veća verzija dvotaktnog motora putničkog modela koji proizvodi 18 KS korištena je u komercijalnoj verziji.

Oldtimer na trenutak ukrao slavu SFF-a: Mamio poglede Sarajlija

Oldtimer na trenutak ukrao slavu SFF-a: Mamio poglede Sarajlija

Suzulight
Foto: Suzuki: Suzulight

7. Berkeley Sports – 15 konjskih snaga

Berkeley Cars je proizveo nekoliko lakih sportskih dvosjeda od 1956. do 1960. godine.

Prvi od njih bio je SA322, čije se ime odnosilo na kapacitet njegovog vazdušno hlađenog dvotaktnog britanskog Anzani motora, koji se uglavnom koristio u motociklima.

Uobičajena snaga je 15 KS, ali prema članku objavljenom u The Motor Cycle u maju 1956. godine, to je bilo zasnovano na jednom očitanju dyno motora pri 5000 o/min.

Motor britanskog Anzanija od 242 ccm se okretao na 6000 o/min, a autor članka je vjerovao da bi "bolje disanje većeg motora [322 cc] omogućilo da postigne vrhunac pri maloj brzini, tako da je 15 KS vjerovatno znatno ispod uobičajene".

Berkeley Sports
Foto: Darin Schnabel/RM Auctions: Berkeley Sports

8. DKW F1 – 15 konjskih snaga

DKW, preteča današnjeg Audija, zaradio je bogatstvo sa svojim motociklima i automobilima s prednjim pogonom, a svi su pokretani dvotaktnim motorima.

Prvi DKW automobil ovog tipa bio je F1, koji je debitovao 1931. sa dvocilindričnim motorom od 15 KS od 584 ccm.

Izložba oldtimera na Baščaršiji, najstariji 'ima' 68 godina

Izložba oldtimera na Baščaršiji, najstariji 'ima' 68 godina

Isti motor je uveden tri godine ranije u DKW-ov prvi automobil, Typ 9, ali budući da je taj automobil imao pogon na stražnje kotače, to nije bio znak da će stvari doći na isti način kao F1.

DKW F1
Foto: Lothar Spurzem/Creative Commons: DKW F1

9. Fiat Topolino – 13 konjskih snaga

Prvi od mnogih Fiata po imenu 500 poznatiji je po svom nadimku, Topolino, što znači "mali miš".

Predstavljen 1936. godine, bio je to mali automobil sa odgovarajućim malim motorom – redni četvorka od samo 569cc.

Izlazna snaga će se kasnije povećati, ali u ranim danima iznosila je samo 13 KS. Ovo svakako nije bilo puno, ali je bilo dovoljno da Italijane odvede od A do B brže nego što su mogli hodati.

Fiat Topolino
Foto: RM Sotheby's: Fiat Topolino

10. Fiat 500 – 13 konjskih snaga

Često nazivan Nuova ('novi') 500 kako bi se razlikovao od Topolina, mali Fiat proizveden od 1957. do 1975. počeo je sa istih 13 KS kao i najraniji primjerci svog prethodnika.

Usklađivanje proizvodnje Topolina 21 godinu kasnije možda ne izgleda impresivno, ali 500 je bio lakši i stoga manje spor.

Njegov motor je također bio znatno manji, sa samo 479 ccm, tako da je u smislu KS po litru bio impresivniji od onog u Topolinu.

Spisak ostalih automobila pogledajte na linku OVDJE.

Fiat 500
Foto: Cymon Taylor/RM Auctions: Fiat 500

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije