Auto industrija se iz Evrope prebacuje u SAD i Kinu

0
Radiosarajevo.ba
Auto industrija se iz Evrope prebacuje u SAD i Kinu
FOTO: EPA / Ilustracija

Poskupljenje energenata i birokratija u Evropi sve više smetaki proizvođačima automobila.

Upravo ovo je jedan od razloga zašto se proizvođači sve više opredjeljuju za Sjedinjene Američke Države ili Kinu, koji znatnim subvencijama promoviraju ekspanziju elektromobilnosti.

"Nećemo premještati postojeću proizvodnju u SAD. Ali veća je vjerojatnost da ćemo iduće tvornice izgraditi u Americi. Postoji rizik da Evropa izgubi od ove preraspodjele", riječi su Klausa Rosenfelda.

Dačić tvrdi: U utorak zasjeda Vijeće sigurnosti UN-a o BiH

Dačić tvrdi: U utorak zasjeda Vijeće sigurnosti UN-a o BiH

Ova izjava Klausa Rosenfelda, šefa firme Schaeffler, četvrtog po veličini njemačkog proizvođača automobilskih dijelova s više od 80.000 zaposlenih širom svijeta, odražava važan trend: automobilska industrija sve češće premješta svoju proizvodnju iz Njemačke i drugih dijelova Evrope u Kinu i Sjevernu Ameriku.

Prema riječima Stefana Schneebergera, menadžera u konsultantskoj firmi Berullys Strategy Advisors, specijaliziranoj za automobilsku industriju, postoji mnogo razloga zašto automobilska industrija napušta Evropu, jedan od njih je to što je cijena struje dva do tri puta skuplja nego u Sjedinjenim Američkim Državama, prenosi Bizinis.info.

Kako pripremiti vaše vozilo za vožnju po jakoj kiši?

Kako pripremiti vaše vozilo za vožnju po jakoj kiši?

"Ali i strožiji regulatorni zahtjevi kojima je industrija izložena u EU-u i Njemačkoj također govore u prilog preseljenju. I naravno, primamljive su i subvencije koje se trenutno nude u SAD-u", dodao je.

Međutim, ove milijarde subvencija su povezane s klimatskim tehnologijama kao što je elektromobilnost.

Zbog planova za izmještanje proizvodnje pada i broj automobila koji bi se trebali proizvesti u Evropi u vremenskom razdoblju od 2023. do 2029., predviđa se u aktualnoj Berullys-analizi. Ovaj trend, s druge strane, uzrokuje puno pozitivnije prognoze za druge regije svijeta. Očekuje se čak i rast globalne proizvodnje vozila, iako slabiji nego što se predviđalo 2021.

Objavljena lista najpopularnijih automobila u svijetu: Evo koja marka je prva u Bosni i Hercegovini

Objavljena lista najpopularnijih automobila u svijetu: Evo koja marka je prva u Bosni i Hercegovini

"Trenutne prognoze pokazuju negativne učinke eksternog šoka izazvanog ratom u Ukrajini, kao i korekture pretjerano optimističnih prognoza iz 2021. godine s obzirom na okončanje ograničenja vezanih za pandemiju i krizu čipova", objašnjava Schneeberger.

Prema analizi, između Njemačke i SAD-a u narednim godinama očekuje se razlika u proizvodnji od oko četiri miliona vozila. Preseljenja, poput onih koje su nedavno najavili Audi i Ford, pojačala bi ovaj trend. Zbog toga se predviđaju gubici do 100.000 direktno pogođenih radnih mjesta i pad bruto domaćeg proizvoda (BDP) u Njemačkoj od 0,6 posto u 2029. godini.

U tom kontekstu, menadžer projekta Schneeberger ističe da je važnost automobilske industrije u Njemačkoj veća nego u susjednim europskim zemljama.

U EU je u martu registrirano 844.187 novih automobila / Ilustracija
Foto: EPA: U EU je u martu registrirano 844.187 novih automobila / Ilustracija

"Ovdje je njen udio skoro pet posto BDP-a, što znači da će pad posebno utjecati na njemačku privredu. Osim toga, pada konkurentska prednost njemačkih proizvođača automobila i automobilskih dijelova, koja se uglavnom povezivala s motorima s unutarnjim sagorijevanjem", naveo je.

Međutim to je skoro stvar prošlosti. Jer pored digitalizacije, ekspanzija alternativnih pogona je jedan od megatrendova u automobilskoj industriji. U SAD-u se također nazire kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem, ali ipak sporije nego u Europi ili Kini.

To bi se moglo znatno promijeniti u bliskoj budućnosti.

"Vremena kada su električna vozila bila fenomen ograničen na zapadnu obalu SAD-a su prošlost", izjavio je Henning Ludes, američki stručnjak za tržište automobila i partner u firmi Berylls Strategy Advisors.

Prema Ludesu, koji je surađivao na jednoj odgovarajućih analizi, SAD je već u direktnoj konkurenciji s Evropom za drugo mjesto kao najvažnije svjetsko tržište električnih automobila, odmah iza Kine. Očekuje se da će prodaja takvih vozila premašiti šest miliona komada godišnje u SAD-u 2030. godine, što odgovara tržišnom udjelu od oko 40 posto.

Najveći izazov za njemačke kompanije bit će specifične potrebe američkih kupaca koji nisu baš upoznati s elektro-mobilnošću. To uključuje posebne modele vozila.

"Za razliku od Europe, terenska i pikap-vozila će činiti više od 75 posto tržišta čistih električnih automobila", kaže Ludes.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije