Otkriven detalj zbog kojeg je pao avion u Indoneziji: Zar je ovo moguće?
Indonezijski odbor za sigurnost saobraćaja (KNKT) saopćio je danas kako je brzinomjer (pokazivač brzine) aviona Boeing 737, koji se srušle sedmice, bio u kvaru posljednja četiri leta.
Objavljen snimak s mjesta pada aviona
Srušio se avion u more: Nestalo 188 putnika
Nove informacije o padu aviona: Dan prije let bio kao vožnja na vrtuljku
Kvar je otkriven nakon proučavanja zapisa podataka letjelice, rekao je novinarima šef odbora za sigurnost saobraćaja Soerjanto Tjanhjono, dodavši kako je tražio od Boeinga i američkih vlasti preporuke koraka koje je potrebno poduzeti kako bi se spriječili slični problemi u avionima širom svijeta, piše Wall Street Journal.
“U saradnji s Američkim odborom za sigurnost prometa i Boeingom pripremamo detaljnije uvide u pogledu brzinomjera”, kazao je Tjanhjono.
KNKT je izgubio kontakt s letom 610 u 6:33 sati, oko 13 minuta nakon polijetanja s glavnog aerodroma Jakarte na ostrvu Bangka. Zvaničnici su rekli da su piloti zatražili da se vrate na aerodrom Jakarta prije nego što je avion nestao s radara.
Za sada nije jasno je li kvar pokazivača brzine rezultat mehaničkog problema ili problema održavanja, kao niti jesu li američke vlasti tražile neke provjere.
“I dalje ne znamo u čemu je bio problem, koji su popravci obavljeni, što je o njima zapisano te koje su komponente bile uklonjene”, rekao je Nurcahyo Utomo, šef odjela KNKT-a nadležnog za pitanja avionskih nesreća.
“Ovo su stvari koje pokušavamo saznati: što je bio kvar i kako je popravljen”, istaknuo je Utomo.
Stručnjaci za sigurnost kažu kako je prerano za određivanje uzroka pada aviona Lion Aira, koji se srušio proteklog ponedjeljka, rezultiravši smrću svih 189 putnika. Avion se srušio nedugo nakon polijetanja iz Jakarte u smjeru rudarskog grada Pangkala Pinanga.
Vlasti za sada nisu pronašle snimku zvuka iz pilotske kabine, s mjesta pada sjeveroistočno od Jakarte.
Pilot i kopilot ukupno su imali više od 11.000 sati leta i nedavno su prošli medicinski pregled te testiranje na drogu.
Nesreća koja se dogodila je druga najgora indonezijska zračna katastrofa, nakon udesa Garuda Indonezije u kojoj su poginule 234 osobe, u septembru 1997. godine.
Indonezija ima dugu historiju zrakoplovnih nesreća, a njegovi prevoznici su dugi niz godina bili ograničeni za letenja u SAD i Europu iz sigurnosnih razloga.
Posljednje restrikcije avio-kompanije Indonezije ukinute su u junu ove godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.