Njemački gigant na koljenima: Bez posla ostaje 30.000 ljudi

2
Radiosarajevo.ba
Njemački gigant na koljenima: Bez posla ostaje 30.000 ljudi

U prvoj polovici 2024. Deutsche Bahn (Njemačka željeznica - DB) imao je gubitak od 1,2 milijarde eura (2.3 milijarde KM).

Štrajkovi, ekstremne vremenske prilike, gradilišta i slaba potražnja značajno su pogoršali rezultat ovog problema u odnosu na prethodnu godinu, priopćila je firma.

Odgovor na loše poslovanje je ukidanje ukupno oko 30.000 radnih mjesta u Njemačkoj narednih pet godina, rekao je financijski direktor Levin Holle. Radna mjesta će biti ukinuta prije svega u administraciji, planirano je da se ondje već ove godine ukine oko 1.500 radnih mjesta. Zahvaljujući digitalizaciji i automatizaciji, administrativne procese bi u budućnosti trebao obavljati manji broj zaposlenih.

Pariz 2024 | Spektakularnom ceremonijom otvorene Olimpijske igre na rijeci Seni

"U budućnosti moramo postići da imamo više željeznice s manje ljudi", naglasio je Holle.

Negativni vanjski faktori

Prema mišljenju uprave, do lošeg rezultata su posebno doveli negativni vanjski faktori. "Ekstremni vremenski uvjeti neviđenih razmjera doveli su željezničku infrastrukturu, kojoj je ionako već bilo potrebno saniranje, do granica njezinih mogućnosti i pogoršali operativnu i financijsku situaciju u putničkom i teretnom prometu. Bilo je i štrajkova i nesreća", rekao je šef željeznice Richard Lutz.

Pored ovih faktora, pala je i potražnja: 64,2 miliona putnika koristilo je međugradske vozove u prvih šest mjeseci tekuće godinešest posto manje nego u prvoj polovici 2023. godine.

Daljinsko grijanje u Njemačkoj skuplje nego što se očekivalo: Potrebne još milijarde eura ulaganja

Tačnost u međugradskom prometu iznosila je 62,7 posto u prvoj polovici godine značajno pogoršanje u odnosu na prvu polovicu 2023. godine. Cilj je bio stopa od 70 posto. Stopa za ukupan prijevoz putnika u željezničkom prometu iznosila je 90,1 posto.

Juni je bio najgori i najbolji

Posebno kritično je bilo u junu: u nekoliko regija došlo je do poplava, oštećenja brana i klizišta, što je utjecalo i na željeznički saobraćaj. Gotovo svaki drugi voz je kasnio, odnosno kasnio je najmanje šest minuta. Stopa točnosti bila je 52,9 posto. Istovremeno, juni je bio mjesec s najvećom prodajom voznih karata u historiji željeznice, zbog Europskog prvenstva u nogometu.

Čak ni logističko poduzeće DB Schenker, koje inače dobro stoji, nije uspjelo nadoknaditi gubitke u prvoj polovini ove godine. Firma - koja je na prodaju - ostvarila je operativni profit (EBIT) od 520 miliona eura (1016 miliona KM). Međutim, to je oko 100 miliona eura (195 miliona KM) manje nego u istom razdoblju prošle godine.

Šef ipak očekuje plus

Šef koncerna Deutsche Bahn Richard Lutz pretpostavlja da će željeznica biti ponovno u plusu krajem godine, barem operativno, odnosno prije isplate kamata i poreza. Firma je prošle godine ulagala u infrastrukturu. Željeznica zato očekuje povrat značajnih sredstava od države za 2024. godinu.

S obzirom na lošu polugodišnju bilancu, savezni ministar prometa Volker Wissing vidi potrebu za hitnim poduzimanjem mjera. "Moramo što brže dovesti željezničku mrežu u stanje koje će zadovoljiti veliku potražnju i za putnički i za teretni promet", upozorio je političar FDP-a.

On je naglasio da je njemačka vlada stavila na raspolaganje financijska sredstva i stvorila pravnu osnovu za opću obnovu željezničke mreže. Sada je na redu, Deutsche Bahn, rekao je Wissing.

Njemačka željeznica planira iz temelja sanirati svoju mrežu do 2030. godine. Radovi na održavanju i proširenju planirani su na 40 prometnih dionica trase u dužini od oko 4.000 kilometara. Prva na redu je trasa između Frankfurta na Majni i Mannheima s čijim saniranjem je započeo dan nakon završetka Europskog prvenstva u nogometu, piše Jutarnji List.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak