Jedna od najvećih svjetskih misterija: Kreće nova potraga za avionom s leta MH370
Potraga za nestalim avionom Malaysia Airlinesa na letu MH370 ponovo će biti pokrenuta u utorak, u pokušaju da se nakon gotovo 12 godina riješi jedna od najvećih svjetskih avionskih misterija.
Potragu će voditi istraživačka kompanija Ocean Infinity koja će za to biti plaćena jedino ako pronađe olupinu. Boeing 777 Malaysia Airlinesa nestao je na putu iz Kuala Lumpura za Peking 8. marta 2014.
Ciljano područje
Na letu je bilo 227 putnika, većinom Kineza i Malezijaca i 12 članova posade. Analiza satelitskih podataka pokazala je da se avion vjerovatno srušio negdje u južnom Indijskom oceanu, uz obalu zapadne Australije. Međutim, dvije velike dosadašnje potrage nisu urodile nikakvim plodom.
Obratio se Branko Blanuša nakon što je postao predsjednik SDS-a i otkrio šta im je glavni cilj
MSN piše da postoje tri glavna razloga zašto malezijska vlada nakon gotovo 12 godina nastavlja potragu za MH370. Prvo, malezijska vlada želi dati nekakav mir i završetak porodicama 239 ljudi na nesretnom letu.
Drugo, nema finansijskog rizika za Maleziju ako se avion ne pronađe. Ministar saobraćaja Anthony Loke potvrdio je prošlog decembra da će Ocean Infinity raditi "bez nalaska, nema naknade", istog aranžmana koji je ponuđen 2018. godine. Malezijska vlada platit će samo ako se pronađu vjerodostojni ostaci, i to 70 miliona dolara (116,30 miliona KM).
Misterija koja traje godinama: Malezija odobrila novu potragu za nestalim letom MH370
Treće, potraga će se usredotočiti na precizno određeno područje za koje se procjenjuje da ima najveće šanse za uspjeh. "Potraga će se provoditi na ciljanom području za koje se procjenjuje da ima najveću vjerovatnost lociranja aviona", priopćilo je ministarstvo.
Ocean Infinity nastavlja analizirati satelitske podatke, okeanske struje i modeliranje drifta od 2018. godine, što kompaniji omogućuje dodatno sužavanje prioritetne zone. Rasporedit će flotu autonomnih podvodnih vozila (AUV) sposobnih za rad na dubinama većim od 6.000 metara i brzo pokrivanje velikih područja.
Šta se zna?
Posljednje javljanje iz aviona bilo je oko 40 minuta nakon polijetanja iz Kuala Lumpura za Peking. Kapetan Zaharie Ahmad Shah je pozdravio s "Laku noć, Malezija (Airlines) tri sedam nula", dok je avion ulazio u vijetnamski zračni prostor. Ubrzo nakon toga, njegov transponder je isključen, što je značilo da ga nije bilo lako pratiti.
Vojni radar pokazao je da je avion napustio svoju putanju leta kako bi se vratio preko sjeverne Malezije i otoka Penanga, a zatim u Andamansko more prema vrhu indonezijskog otoka Sumatre. Zatim je skrenuo prema jugu i svaki kontakt je izgubljen.
Podvodne pretrage
Malezija, Australija i Kina pokrenule su podvodnu pretragu na području od 120.000 četvornih kilometara (46.332 četvorne milje) u južnom Indijskom oceanu, na temelju podataka o automatskim vezama između satelita Inmarsat i aviona.
Potraga, koja je koštala oko 200 miliona australskih dolara (131,54 milijuna američkih dolara), prekinuta je nakon dvije godine u januaru 2017., a nisu pronađeni nikakvi tragovi aviona.
Malezija je 2018. godine prihvatila ponudu američke istraživačke kompanije Ocean Infinity za tromjesečnom potragom. Ta je potraga obuhvatila 112.000 četvornih km sjeverno od izvornog ciljanog područja i također se pokazala bezuspješnom, završivši u maju 2018. Ista će kompanija sada pokušati ponovo.
Dijelovi olupine
Više od 30 komada sumnjivih ostataka aviona prikupljeno je duž obale Afrike i na otocima u Indijskom oceanu, ali potvrđeno je da su samo tri fragmenta krila s MH370.
Većina ostataka korištena je kako bi se pokušao utvrditi model njihovog kretanja/širenja od olupine u nadi da će se suziti moguća lokacija aviona.
Izvještaj o istrazi
Izvještaj od 495 stranica o nestanku MH370, objavljen u julu 2018., navodi da se kontrolama Boeinga 777 vjerovatno namjerno manipuliralo kako bi avion skrenuo s kursa, ali istražitelji nisu mogli utvrditi ko je odgovoran.
Izvještaj je također istaknulo pogreške koje su napravili centri za kontrolu zračnog prometa u Kuala Lumpuru i Ho Ši Minu te izdalo preporuke za izbjegavanje ponavljanja incidenta.
Istražitelji nisu ponudili nikakve zaključke o tome što se dogodilo s MH370, rekavši da to ovisi o pronalasku ostatka aviona.
Teorije zavjere
Nemogućnost lociranja mjesta pada MH370 potaknula je brojne teorije zavjere, od mehaničke pogreške ili daljinski upravljanog pada, do bizarnijih objašnjenja poput otmice vanzemaljaca ili ruske zavjere.
Posljednjih godina neki avio stručnjaci rekli su da je najvjerorvatnije objašnjenje da je iskusni pilot namjerno skrenuo avion s kursa. No istražitelji su rekli da nije bilo ništa sumnjivo u pozadini, finansijskim poslovima, obuci i mentalnom zdravlju kapetana i kopilota.
Sažetak potrage
Malezijska vlada je u decembru 2024. najavila da će nastaviti potragu za olupinom nakon novog prijedloga kompanije Ocean Infinity, koja će dobiti 70 miliona dolara ako pronađe olupinu. Potraga je započela u martu ove godine, ali je obustavljena nakon nekoliko sedmica zbog lošeg vremena.
Nova potraga koja počinje 30. decembra bit će u skladu s istim uvjetima i odredbama dogovorenim između Malezije i Ocean Infinityja 2024. godine i provodit će se na području od 15.000 četvornih kilometara (5.790 četvornih milja) južnog Indijskog oceana. Tačna lokacija nije navedena.
Ovaj put, potraga će se usredotočiti na precizno određeno područje za koje se procjenjuje da ima najveće šanse za uspjeh. "Potraga će se provoditi na ciljanom području za koje se procjenjuje da ima najveću vjerovatnoću lociranja aviona", priopćilo je ministarstvo.
Ocean Infinity nastavlja analizirati satelitske podatke, oceanske struje i modeliranje drifta od 2018. godine, što kompaniji omogućuje dodatno sužavanje prioritetne zone.
Ocean Infinity će rasporediti flotu autonomnih podvodnih vozila (AUV) sposobnih za rad na dubinama većim od 6.000 metara i brzo pokrivanje velikih područja.
Hoće li ovaj najnoviji pokušaj riješiti jednu od najvećih avionskih misterija ostaje neizvjesno, ali za porodice koje su čekale odgovore više od decenije, potraga za MH370 još nije završena.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.