Deutsche Welle: Koje vrste tenkova postoje?

0
Radiosarajevo.ba
Deutsche Welle: Koje vrste tenkova postoje?

Ukrajina traži i dobija sve više tenkova zapadnog tipa od svojih saveznika. Ali nisu svi tenkovi isti - u zavisnosti od namjene, postoje različite vrste oklopnih vozila. Kratak pregled najčešćih varijanti.

Glavni borbeni tenk

Najveći i najteži tenkovi su glavni borbeni tenkovi. Uvijek sa gusjenicama, teški su 50 i više tona, imaju moćan veliki top (oko 120 milimetara) i posadu od tri ili četiri vojnika. Oni su toliko snažno oklopljeni da mogu biti uništeni samo specijalnim protivoklopnim oružjem,, piše Deutsche Welle.

Ukrajini stiže oružje koje može okrenuti tok rata: Postoji jedan problem

Aleksandar Vučić sve očajniji: "E nećete, majčini sinovi, dok sam živ"

Njihov zadatak: uništavanje drugih tenkova i vozila ili da pomažu pješadiji granatiranjem kuća, zgrada ili položaja. Borbeni tenkovi se mogu koristiti u odbrani i ofanzivi. Poznati glavni tipovi borbenih tenkova su njemački „Leopard 2", američki „M1 Abrams" ili britanski „Čelindžer 2".

Tenk transporter

Tenkovi transporteri su vozila pješadije, uglavnom na gusjenicama, rjeđe na točkovima. Imaju lakši top koji mogu da koriste za gađanje pješadijskih ciljeva, neojačanih zgrada, drugih neoklopnih ili lako oklopnih vozila i u ograničenoj mjeri helikoptera ili dronova. Obično su teški oko 30 tona i osim posade, mogu da prevezu oko šest vojnika.

Oklopni transporteri se koriste i u napadu i u defanzivi. U Njemačkoj su poznati "Marder" (Kuna) i njegov nasljednik "Puma" ili model iz SAD „M2 Bredli”.

Izviđački tenk

Izviđački tenkovi ili izviđačka vozila su uglavnom lakše oklopljena vozila na točkovima koja često mogu da se kreću i plutajući po vodi. Oklop štiti četvoročlanu posadu od vatre iz pješadijskog naoružanja (puške, mitraljezi, ručne bombe, mine) ili vatre iz topova od oko 20 milimetara. Obično su teški između deset i najviše 20 tona i obično su naoružani tako da mogu dobro da se brane od pješadije ili oklopnih transportera.

Međutim, fokus izviđačkih tenkova je - mobilnost. Njihov zadatak: nadgledanje i izviđanje pokreta neprijateljskih trupa, vozila, tenkova. Bundesver koristi njemački "Fennek" (Pustinjska lisica). "AMKS-10 RC" koji je Francuska obećala Ukrajini izuzetno je teško naoružan za izviđački tenk sa topom od 105 milimetara.

Protivvazdušni tenkovi

Protivvazdušni tenkovi obično nemaju nikakve veze sa ciljevima na zemlji, služe za zaštitu od napada iz vazduha i od aviona i borbe se protiv helikoptera ili dronova koji ugrožavaju sopstvene snage na zemlji. Protivvazdušni tenkovi obično imaju posadu od tri do pet osoba i težine su do 50 tona. U zavisnosti od naoružanja, obično postoje dva tipa: protivvazdušni tenkovi sa mitraljezima i oni naoružani protivvazdušnim raketama.

Protivvazdušni tenkovi imaju odbrambeni karakter. Tokom proteklih 20 godina, mnoge zemlje su imale tendenciju da instaliraju mobilne protivvazdušne raketne sisteme na neoklopne kamione. Često su lakši za manevrisanje, nisu tako teški i stoga ih je lakše transportovati u avionima.

Međutim, u ratu u Ukrajini prvi uspjesi protivvazdušnog tenka „Gepard", koji je u Njemačkoj povučen iz upotrebe, pokazuju da i koncept protivvazdušnog tenka ima prednosti.

Oklopna vozila za spasavanje

Oklopna vozila za spasavanje su vozila za vuču u svijetu oklopnih vozila.

Zadatak tročlane posade je da odvuče tenkove ili druga teška vozila i van normalnog puta ili da im pomognu u remontnim radovima. Bundesverovo oklopno vozilo za spasavanje "Büffel" ( Bivo) zasnovano je na šasiji tenka Leopard 2. Pošto oklopna vozila za spasavanje imaju jak oklop, mogu da vuku oštećene tenkove i vozila i u borbi.

Specijalna oklopna vozila

Prije svega inžinjerijske jedinice imaju specijalne zahtjeve za oklopna vozila kako bi mogle da ispunjavaju posebne zadatke. To se kreće od postavljanja mostova preko rovova ili malih rijeka kako bi druga vozila mogla da ih pređu, do specijalnih tenkova za čišćenje mina. Uglavnom su ova vozila izgrađena na šasiji drugih tipova tenkova.

Poznati specijalni tenkovi Bundesvera su: za postavljanje mostova mostovi "Biber" (Dabar) i "Leguan"; tenk za čišćenje mina "Keiler" (Vepar) ili oklopni inženjerski "Dachs" (Jazavac) – vrsta oklopnog građevinskog vozila za raščišćavanje i zemljane radove. Bundesver redovno koristi ova vozila nakon prirodnih katastrofa kao što su poplave kako bi podržao civilnu zaštitu.

Oklopna haubica 2000

Oklopna haubica 2000 (PzH 2000) Bundesvera na prvi pogled izgleda kao tenk, ali nije tenk. PzH 2000 je oklopna samohodna artiljerijska jedinica kalibra 155 mm postavljena na šasiju sa gusjenicom koja može da vozi do 60 kilometara na sat. PzH 2000 je težak nešto više od 57 tona i ima petočlanu posadu. Ima domet od 30, sa specijalnom municijom do 40 kilometara.

Njemačka kupuje 15 Gepard tenkova za isporuku u Ukrajinu

Može da se koristi za ofanzivne i odbrambene zadatke.

Oklopni transporteri

Prema Ugovoru o konvencionalnim oružanim snagama u Evropi iz 1990. godine, oklopni transporteri su konstruisani za prevoz pješadije, ranjenika ili municije i samo su lako naoružani. U Bundesveru se koriste modeli Fuchs (Lisica) i Boxer (Bokser).

Oklop engleskog tipa transportera Armoured Personal Carrier (APC), obično može da izdrži samo lako i srednje pješadijsko oružje.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak