Brazil u auto industriji pretekao Njemačku
Brazil je ove godine pretekao Njemačku i postao četvrto najveće tržište automobila na svijetu, dok inostrani investitori u Brazilu vide ogroman potencijal i ističu da latino-američki gigant postaje sve perspektivniji.
U Brazilu će se na kraju 2010. godine, kako se procjenjuje, ukupno prodati 3,45 miliona vozila, skoro 10 procenata više nego lani, prema podacima brazilskog nacionalnog udruženja proizvodjača Anfavea.
Brazil će se tako naći na četvrtoj pozici po prodaji kola na svijetu, na kome dominiraju Kina, SAD i Japan, a Njemačka je pala na peto mesto.
Taj dramatičan obrt na svjetskoj auto-pijaci najbolji je pokazatelj dubokih promjena u svjetskoj auto-industriji, koja postepeno izlazi iz najdublje recesije u posljednjih nekoliko decenija, poslije finansijskog kraha prije dvije godine.
Ne samo što je Kina još 2009. izbila na čelnu poziciju po prodaji kola i premašila SAD, nego je sada Brazil preskočio Njemačku, koja je ostala neprikosnoveni vodeći proizvodjač nekoliko svjetskih robnih marki, od "Mercedesa" do "Folksvagena."
Predsednik Anfavea Kledorvino Belini izjavio je da je Brazil sve privlačniji za kompanije koje žele da povećaju prodaju, imajući u vidu da to tržište još ima prostora za razvoj. On je objasnio da Brazil, s populacijom od 192 miliona stanovnika, ima u prosjeku jedno vozilo na sedam stanovnika i veliki prostor za nabavku novih kola.
U Brazilu ima ukupno oko 30 miliona vozila dok velike svjetske autokompanije očekuju dalji rast isporuka u zemlji koja doživljava privredni "bum". Za razliku od Brazila, analitičari ocjenjuju da su Evropa i SAD prezasićena tržišta s minimalnom stopom rasta u budućnosti.
Brazil ima tržište koje može da zadrži visoku stopu rasta i u
narednim godinama i to privlači mnogo investicija, kazao je Belini koji
je takodje šef brazilske filijale italijanskog "Fijata."
Po
proizvodnji, Brazil je šesti najveći proizvodjač kola na svijetu, sa
montažom više od 3,64 miliiona jednica pod 17 različitih brendova. Ta
baza može da se širi dalje s južnokorejskim "Hjundaijem" i kineskim
"Ccerijem" koji takodje namjeravaju da otvore nove pogone.
Ti podaci obezbjeđuju Brazilu da uspjesšno "igra" dve uloge - kao najveće tržište Latinske Amerike i da bude glavni "proizvodni i razvojni čvor" u regionu.
Šezdeset procenata brazilskog izvoza odlazi u Argentinu, dok 20 odsto ide u druge dijelove kontinenta, prema podacima Anfavea. Ove godine je 780.000 vozila prodato u inostranstvu, 64 odsto više nego 2009. godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.