Pred sarajevskim pilotima najteži dio: Još 15 ispita ih dijeli od licence, oglasio se Katica

2
Radiosarajevo.ba

Prva generacija školovanih pilota i aviomehaničara - operatora MUP-a Kantona Sarajevo, koji se od prošle godine nalaze na školovanju u Flight Academy Montenegro, stigli su do posljednje faze školovanja, te su pred njima sada presudni teorijski ispiti koji su im neophodni za sticanje CPL/H licence (Comercial Pilote Licence/Helicopters), nakon čega će uslijediti trening za let na tipu helikoptera BELL EPX 412 u SAD-u.

Po povratku iz Sjedinjenjih Američkih Država piloti MUP-a Kantona Sarajevo imat će potrebnu dozvolu CPL/H, kao i dovoljan broj sati leta za zvanje kopilota, te će nakon toga sticati iskustvo i potrebne sate letenja za zvanje pilota, a potom i kapetana.

Aviomehaničari, operatori helikopterske jedinice uspješno su položili 14 od predviđenih 15 ispita i stekli praktično znanje. Literatura po kojoj aviomehaničari - operatori rade obezbijeđena im je prema svim standardima Bell-a.

Vrhovni sud FBiH zabranio direktoru Aerodroma Sarajevo Saninu Rameziću obavljanje dužnosti

Shodno zakonskoj regulativi, za zvanje aviomehaničara - operatora potrebno im je tri godine praktičnog rada, dok su ovi momci do sada stekli jednu i po godinu. Po završetku školovanja, raditi će uz certifikovane aviomehaničare dok i sami ne steknu potrebne certifikate.

Povodom početka završne faze školovanja u Podgorici, helikoptersku jedinicu MUP-a Kantona Sarajevo posjetio je ministar unutrašnjih poslova Admir Katica.

Sarajevski MUP raspisuje konkurs za nove policajce: Objavili i šta im je plan do 2026. godine

"Veoma sam ponosan na naše momke. Nisu nas iznevjerili i u roku su ispunili sve zadatke. Iako je sada pred njima najteži dio, ne sumnjam da će biti uspješni jer vidim kolika je njihova motivacija i to je ono što me posebno raduje", izjavio je Katica.

"Drago mi je što sam naše momke mogao informisati da se proizvodnja helikoptera u SAD-u završava i narednog mjeseca u planu je tehnički prijem. To ne znači da ćemo vršiti bilo kakav pritisak na njih po pitanju završetka obuke. Ključno je da steknu potrebno znanje i iskustvo, polože ispite i obuče se za let na helikopteru koji nabavljamo i to nam je prioritet. Obezbijedit ćemo iskusne kapetane sa višegodišnim profesionalnim iskustvom koji će za početak upravljati helikopterom, a naši momci će biti kopiloti dok i sami ne steknu potrebne sate za zvanje kapetana", dodao je Katica.

Foto: MUP KS: Sarajevski piloti

Piloti helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo do sada su ostvarili više od 150 sati naleta, dok im je za polaganje ispita za CPL/H licencu potrebno 200 sati.

Jedan od njih, Adnan Salihagić, naveo je svoja iskustva i očekivanja.

"Početak je bio najizazovniji. Prošlog ljeta u Podgorici je temperatura zraka iznosila 43 stepena Celzijusa, a mi smo letjeli neprestano i to je bio najteži praktični dio. Što se tiče teorije, najteži dio je sada pred nama. Polagat ćemo 15 predmeta iz obasti kao što su meteorologija, navigacija, ljudske mogućnosti i ograničenja, masa i balans, zračno pravo, poznavanje vazduhoplova, performanse, komunikacija itd. ATPL baza sadrži oko 16.000 potvrđenih pitanja koja su dosad bila na tim ispitima i mi ih moramo naučiti", pojasnio je Salihagić.

"Polagat ćemo ispite elektronski, imat ćemo 60 do 90 minuta po jednom predmetu da odgovorimo na sva pitanja, a za prolazak na ispitu potrebno nam je minimalno 75% tačnih odgovora. Svi ispiti su na engleskom jeziku", kazao je Salihagić.

Uprava i instruktori Flight Montenegro Academy potvrdili su da je EASA - Agencija Evropske unije za sigurnost zračnog prometa prije tri mjeseca izvršila jednu od redovnih kontrola poslovanja ove akademije, kao i školovanja pilota i aviomehaničara-operatora, te da je nadzor prošao bez ijedne zamjerke, saopćeno je iz Kabineta ministra unutrašnjih poslova KS.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak