Detalji projekta tramvajske pruge kojom će se Hrasnica povezati sa Sarajevom
Izgledno je da će se konačno početi graditi tramvajska pruga od Ilidže do Hrasnice. Donosimo vam detalje projekta o kojem se govori više od tri decenije.
Vlada Kantona Sarajevo je prošle godine dala saglasnost za početak gradnje. Nedugo poslije, kantonalno Ministarstvo saobraćaja je potpisalo s Općinom Ilidža sporazum o međusobnim pravima i obavezama.
Poznata je trasa kojom će se tramvaj kretati, koliko će stanica biti, na kojim lokacijama i kako će izgledati.
Potpisan ugovor: Počinje gradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica
Planirano je da od okretaljke za tramvaje na Ilidži pruga bude položena preko dijela površine parkinga, koji se nalazi u blizini Doma zdravlja, do zelene površine na Butmirskoj cesti. Pruga će presijecati traku ove ceste kojom se motorna vozila kreću prema Butmiru, Sokolović Koloniji i Hrasnici.
Na cijeloj dužini ove ceste, do prvog kružnog toka u Sokolović Koloniji, nalazit će se pruga. Tračnice će biti položene od navedenog kružnog toka do onog u Hrasnici to jeste na Hrasničkoj cesti.
Od Hrasnice do Famosa će pruga biti na zelenoj površini koja se nalazi na lijevoj strani saobraćajnice.
To znači da će tramvaj prolaziti kroz tri kružna toka. Ranije je ministar saobraćaja Adnan Šteta ukazao da će poteškoće kretanja vozila kroz kružne tokove biti onemogućene odgovarajućom signalizacijom.
Po deset tramvajskih stanica u oba smjera
Zelena površina između saobraćajnica nije projektovana samo za postavljanje tračnica, već i za gradnju stanica. U oba smjera će biti izgrađeno po deset stanica. Njihova lokacija je skoro ista kao lokacija postojećih autobuskih stanica.
Vlada KS dala saglasnost za gradnju tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice
Iz pravca Ilidže, prva će biti upravo na mjestu gdje se nalazi spomenuti parking. Planirana dužina stanice je 40 metara, a širina dva i po metra. Druga stanica će biti kod Termalne rivijere sa dužinom od 50 i širinom od 2,3 metra.
U Butmiru će biti napravljene dvije stanice. Jedna kod Osme osnovne škole Amer Ćenanović čije su dimenzije - 50 metara dužine i 2,3 metra širine. Sljedeća stanica će biti na raskrsnici nedaleko od stadiona. Njene planirane dimenzije su 50 metara dužine i dva i po metra širine.
Kod Univerziteta Burch će također biti stanica dimenzija 45 metara dužine i 2,3 metra širine.
Stanica će biti kod raskrsnice prema Sokolović Koloniji i Kovačima dimenzija 50 metara dužine i dva metra širine, te kod posljednjeg kružnog toka prije Hrasnice identičnih dimenzija.
Prva stanica u Hrasnici će biti u blizini Doma kulture odnosno kružnog toka. Zbog toga je, navodno, planirano proširenje tog kružnog toka. Naredna stanica je kod obdaništa Radost odnosno Četvrte osnovne škole. Dimenzije obje stanice su 50 metara dužine i dva i po metra širine.
Okretaljka će biti u Famosu. Stanica na okretaljci će biti duga stotinu metara, a široka četiri metra. Za razliku od prethodnih imat će dvije nadstrešnice.
Moderne stanice
Sve stanice će biti u potpunosti zatvorene. Bit će prilagođene teško pokretnim osobama, osobama s invaliditetom i osobama sa dječijim kolicima.
Na stanicama će biti čitači elektronskih karti, panik-taster i ekrani koji će informisati putnike o kretanju tramvaja. Sve one će biti pod sigurnosnim kamerama. Bit će izgrađeno jo 20 takvih stanica u Sarajevu. Prva takva bi trebala biti na Otoci.
Ministar Šteta je istakao da su moguće manje izmjene projekta za koji se nada da će njegova realizacija početi najkasnije u septembru ove godine.
Procijenjena vrijednost projekta je 40 miliona maraka. Općina Ilidža će izdvojiti deset miliona maraka, a Vlada Kantona Sarajevo ostatak iznosa.
Šteta se nedavno sastao sa predstavnicima Europske investicijske banke (EIB) koji su, između ostalog, zainteresovani za finansiranje ovog projekta.
U toku je gradnja saobraćajnice prema Hrasnici kojom će se kretati tramvaj. Za očekivati je da će gradnja biti završena u narednih nekoliko mjeseci.
U galeriji fotografija pogledajte i druge detalje.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.