Priča o novoj liniji: Tramvaj od Hrasnice do Ilidže zvani čežnja
Tramvajska pruga do sarajevskog prigradskog naselja Hrasnica je ideja iz 80-ih godina prošlog vijeka.
U postratnom Sarajevu je bila često izborno obećanje koje se još nije ostvarilo. Zbog toga su mnogi stanovnici ovog dijela glavnog grada Bosne i Hercegovine ideju ironično nazvali "tramvaj zvani čežnja".
Posljednje dvije godine, lokalna vlast na čelu s načelnikom Senaidom Memićem tvrdi da će vožnja tramvajem do Hrasnice postati stvarnost. U šali ili ne, Memić je nedavno poručio da ako je nužno, radnim akcijama će se graditi tramvajska pruga.
U cilju izgradnje pruge jeste nešto učinjeno, ali tračnice se još nisu počele polagati.
Da li je ideja stara više od tri decenije ostvariva i opravdana, koliko će koštati, na koji način će se realizirati - neka su od pitanja na koje smo odgovor tražili od relevantnih sagovornika.
Načelnik Ilidže i SDA optimistični
Za portal Radiosarajevo.ba, načelnik Memić je istakao da je izvedbeni projekat na reviziji kojom će se utvrditi stvarna cijena izgradnje dodavši:
"Očekujemo do kraja mjeseca da će biti gotovo, kako bi znali procjene, a ujedno koliko novca treba. Nakon toga raspisat ćemo međunarodni poziv za izgradnju jer ne očekujemo spremnost domaćih izvođača, a počet ćemo s prikupljanjem sredstava za ovaj projekat."
Foto: Facebook/ Načelnik opštine Ilidža Senaid Memić: Nije tačno da bi izgradnja koštala 46 miliona maraka
Negirao je navod da bi približna vrijednost izgradnje pruge koštala 46 miliona maraka naglasivši da će biti finansirana novcem opštine, Kantona Sarajevo i kreditnim sredstvima.
Na pitanja koja bi bila definitivna putanja kretanja tramvaja i da li bi tramvajskim saobraćajem u tom dijelu Sarajeva upravljao GRAS ili neko drugi, Memić nije odgovorio.
Foto/ Kanton Sarajevo: Projekat izgradnje tramvajske pruge
Iz GRAS-a su za portal Radiosarajevo.ba poručili da do sada nisu imali nikakve veze s ovim projektom.
Stranka demokratske akcije, koja je vladajuća u ovoj opštini, u potpunosti podržava izgradnju tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice - rekli su.
"Napominjemo da je Stranka demokratske akcije Ilidža, zajedno s našim načelnikom prof. dr. Senaidom Memićem, bila i glavni inicijator za projekat tramvajske pruge."
Za njih je izgledno da će ova ideja biti pretočena u djelo, kako su naveli, uz podršku viših nivoa vlasti dodavši:
"U budžetu općine Ilidža, parlamentarna većina, na čelu sa Strankom demokratske akcije je napravila i konto predviđen za projekat."
Opozicioni SDP i ministar saobraćaja sumnjičavi
U opozicionoj Socijaldemokratskoj partiji nisu optimistični.
Šef Kluba vijećnika ove političke stranke na Ilidži Samir Avdić je za portal Radiosarajevo.ba istakao da kao i svaki drugi stanovnik Sokolović Kolonije, Hrasnice, Kovača i Butmira "sanjari o tramvajskoj liniji".
Mišljenja je da Stranka demokratske akcije to zloupotrebljava.
"Toga je Stranka demokratske akcije itekako svjesna pa takav naš osjećaj vješto (zlo)upotrebljava u predizborne svrhe, u čemu posebno prednjači opštinski načelnik. S obzirom na promjene koje su se desile u kantonalnoj sarajevskoj vlasti, vjerujem da će se ova ideja iz sfere neozbiljnih predizbornih obećanja prebaciti u sferu ozbiljnog planiranja i upravljanja", kazao je.
FOTO: Facebook/ Šef Kluba vijećnika SDP-a BiH na Ilidži Samir Avdić: SDA zloupotrebljava osjećaje građana
Vijećnik Avdić tvrdi da je studija pokazala da će izgradnja koštati 46 miliona maraka, a ne 15 do 20 miliona maraka koliko je navodio načelnik Memić.
Ovoliki novčani trošak mu ne ulijeva nadu da će uskoro autobusi biti zamijenjeni tramvajima.
"Nakon što sam saznao koliko bi koštala izgradnja, ja nisam optimista da će se projekat realizovati. Nadamo se da će opštinski načelnik pronaći vremena da razgovara s kantonalnim ministrom saobraćaja na ovu temu, a podrška Kluba vijećnika Socijademokratske partije neće izostati", napomenuo je.
Podsjetio je na potrebu za unaprijeđenjem javnog prevoza, ali da treba, kako je rekao, racionalno procijeniti da li je to prevoz tramvajima ili nekim drugim sredstvom, poput ekoloških autobusa.
Pesimista je i Avdićev stranački kolega, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta.
Upitan koliko bi koštalo to sa tramvaj saobraća od Ilidže do Hrasnice, za portal Radiosarajevo.ba je ponovio iznos od 46 miliona maraka pozivajući se na projekat IPSA instituta.
"Taj projekat je sada ne eksternoj reviziji, pa ćemo kad dobijemo rezultate revizije imati sastanak sa općinom Ilidža da vidimo daljne korake".
Foto: AA/ Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Šteta: Nije isplativo izgraditi tramvajsku prugu
Ministar Šteta je potvrdio da ova ideja jeste iz 1986. godine i da je tada bilo namjeravano da se od Hrasnice nastavi tramvajska vožnja prema Lukavici, Dobrinji i Vracama.
Prema njegovim riječima, sada se planira igradnja pruge samo do Hrasnice koja ne bi bila isplativa, te da javni prevoz svakako nije ekonomski isplativ.
U razgovoru za portal Radiosarajevo.ba je naveo da će mu cilj biti zadovoljiti potrebe i zahtjeve građana ovog dijela kantona.
Nesumnjivo je da su različiti stavovi o povezivanju Hrasnice i drugih okolnih naselja s ostatkom bosanskohercegovačke prijestolnice tramvajskim saobraćajem posljedica političkih i stranačkih razmimoilaženja.
Na pitanja postavljena našim sagovornicima i mnoga druga pitanja bi tačan odgovor trebala dati revizija izvedbenog projekta i druga stručna razmatranja.
U skorijoj ili daljoj budućnosti će biti poznato da li će vlast nastaviti s dosadašnjom praksom ili ne - ignorisati mišljenje struke o stvarnoj opravdanosti izgradnje tramvajske pruge.
Jasno je da Hrasničani, Ilidžanci, kao i građani cijelog Kantona Sarajeva moraju imati mnogo brži, sigurniji, udobniji i ekološki prihvatljiviji javni prevoz. Samo je pitanje da li je to opravdano uraditi onako kako namjerava opština Ilidža ili na neki drugi način.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.