Sjećanje: Prije 18 godina napustio nas je režiser Praznika u Sarajevu, Nadrealista i kultni 'Šahbaz'

1
Radiosarajevo.ba
Sjećanje: Prije 18 godina napustio nas je režiser Praznika u Sarajevu, Nadrealista i kultni 'Šahbaz'

Danas se navršava 18 godina od smrti Benjamina Filipovića, bh. reditelja i profesora na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, koji je umro 20. jula 2006. godine, u 45. godini života.

Benjamin Filipović rođen je u Sarajevu 1962. godine, a filmsku režiju je diplomirao na "FAMU" u Pragu. Sa svojim diplomskim filmom Plus, minus jedan osvojio je Specijalnu nagradu žirija na studenskom takmičenju u Karlovim Varima.

Nakon toga je snimio dva kratka filma Čežnja za Buenos Airesom i Mirna.

Dnevnik Radija Sarajevo | Pozder: Toliko ljepota i raznolikosti, uživajte u BiH!

Njegov prvi dugometražni film Praznik u Sarajevu iz 1991. godine smatra se jednim od posljednjih uspješnih jugoslovenskih filmova za koji je dobio brojne nagrade u zemlji i inostranstvu. Proglašen je jednim od deset najgledanijih filmova u BiH. 

Režirao je i jednu od najgledanijih TV serija Top listu nadrealista, a u nekoliko epizoda pojavio se i kao misteriozni Šahbaz. Tokom rata režirao je film Mizaldo - kraj teatra koji je premijerno prikazan 1994. godine na filmskom festivalu u Berlinu; 1997. godine sa filmom Super dobra ideja osvojio je nagradu za najbolji kratki film na festivalu u Barceloni.

Njegov treći i posljednji dugometražni film je bio Dobro uštimani mrtvaci, snimljen 2005. godine. Autor je jednog od najstrašnijih dokumenata novije svjetske historije – snimke masakra Sarajlija u ulici Ferhadija, kada je u redu za hljeb poginulo 26 naših sugrađana, a 108 njih je bilo ranjeno.

Bio je predsjednik Udruženja filmskih radnika Bosne i Hercegovine, član Evropske filmske akademije (EFA) i Udruženja filmskih i televizijskih reditelja Njemačke, a do 2005. godine bio je predsjednik Upravnog odbora Sarajevskog ratnog teatra. Za jednu od emisija Radija Slobodna Evropa, Benjamin Filipović svojevremeno je rekao:

"Nema kantonalnog filma, nema onog 'mahalskog' filma, nema entitetskog filma. Postoji naravno bh. film. Kao takav, on postaje brend, skoro, i sjajna je stvar ako će se razvijati produkcija igranih i ostalih formi. Vrlo sam sretan i ponosan na činjenicu da nekako pomažem u pisanju nove stranice u istoriji bh. filma."

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak