Nakon objave PISA rezultata, APOSO apelira: Pokrenimo unapređenje obrazovanja!

Radiosarajevo.ba
Nakon objave PISA rezultata, APOSO apelira: Pokrenimo unapređenje obrazovanja!

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine (APOSO BiH) se oglasila nakon što su 3. decembra objavljeni rezultati PISA ili Programme International Student Assessment testiranja.

Podsjetili su da je testiranjem, prvi put provedenim u Bosni i Hercegovini 2018. godine, obuhvaćeno 6.480 petnaestogodišnjij učenika iz 213 osnovnih i srednjih škola, privatnih i javnih. Testirano je 3.148 djevojčica i 3.332 dječaka. Iz APOSO-a tvrde da to predstavlja kompletnu populaciju 15-godišnjaka u zemlji.

Kako je saopšteno, testirani đaci su pokazali veoma nizak nivo čitalačke pismenosti, pismenosti iz matematike i prirodnih nauka. Agencija je ukazala na sljedeće:

"Razlika između našeg prosjeka postignuća u odnosu na prosjek Organizacije za ekonomsku saradnju država (OECD) procjenjuje se na tri godine školovanja, što znači da su prosječni bosanskohercegovački 15-godišnjaci u vrijeme testiranja po postignućima bili na na nivou 12-godišnjaka OECD prosjeka."

Upozorili su da minimalan nivo postignuća ne dostiže 58 učenika u matematici, 54 posto u čitanju, te 57 posto u prirodnim naukama, a istovremeno manje od jedan posto testiranih je postiglo maksimalne rezultate.

Osvrnuli su se na tvrdnju da su rezultati pokazali da je svaki drugi učenik ne iskazuje funkcionalnu pismenost. To su objasnili ovako:

"Drugim riječima, učenici ne posjeduju sposobnost razumijevanja i interpretacije različitih vrsta tekstova."

PISA: Svaki drugi učenik u BiH funkcionalno nepismen, neophodna hitna reforma

Iz APOSO-a su naglasili da PISA tstiranje nije takmičenje između zemalja, već:

"Praćenje trendova kroz vrijeme i uvid u podatke usporedive na međunarodnom nivou, što omogućava da zemlje, ekonomije i obrazovni sistemi uče jedni od drugih."

S obzirom na prethodno navedeno, APOSO je objavio sljedeće preporuke, a to su:

- Razvoj čitalačke pismenosti na svim razinama obrazovanja, počevši od najranijeg doba, sa implementacijom zajedničke jezgre definirane na ishodima učenja;

- Nadilaženje teškoća u nastavnom procesu i okruženju za učenje jačanjem nastavničkih kompetencija i zadovoljavanjem učeničkih potreba za učenjem i sticanjem znanja i vještina i

- Razvoj novih elemenata strategije ocjenjivanja na državnom i/ili nižim nivoima radi ojačavanja procesa evaluacije i praćenja ishoda učenja.

PISA nije elitizam i takmičenje, već prilika za promjene u obrazovanju

Iz ove Agencije su najavili, kako je saopšteno, intenzivne aktivnosti na širenju preporuka među stručnom javnošću i rad sa svima onima koji mogu izravno doprinijeti realizaciji preporuka dodavši:

"Već za desetak dana planirana je stručna konferencija i radionica na kojoj će se konkretizirati prvi koraci."

Poručili su da je temelj svakog uspješnog društva ulaganje u mlade - stoga učenici, roditelji, prosvjetni radnici i cjelokupna javnost u Bosni i Hercegovini, imaju pravo zahtijevati kvalitetno i svrsishodno obrazovanje.

Istakli su da će, kako je navedeno, raditi na lobiranju za učestvovanje Bosne i Hercegovine u PISA istraživanju i 2021. godine, kako bi se postigao kontinuitet koji donosi dugoročnu korist.

Zato su apelovali na Predsjedništvo Bosne i Hercegovina da čim prije poptiše ugovor o učešću, kako bi se na vrijeme ispoštovali iznimno strogi rokovi i procedure OECD-a.

"Na dobivene rezultate ne može se utjecati, ali svako u svom domenu može učiniti sve kako bi se pokrenule nužne reforme. Zajedno pokrenimo unapređenje obrazovanja", poruka je iz APOSO-a.

PISA-om ili Programme for International Student Assessment je 2018. godine testirana matematička, čitalačka i pismenost iz prirodnih nauka 15-godišnjih učenika iz 79 država svijeta.

Bosna i Hercegovina se rangirala na 62. mjesto. Iz zemalja u regiji, lošiji su Sjeverna Makedonija i Kosovo. U pismenosti iz prirodnih nauka, Bosna i Hercegovina je najlošija. To znači da je svaki drugi učenik funkcionalno nepismen. Prvo mjesto dijele Kina i Singapur.

OECD objavio rang listu zemalja po PISA istraživanju

Rezultati PISA testiranja pokazuju stanje obrazovanja u zemlji, ali kako ga poboljšati, što je uslov za razvoj ekonomije.

Testiranje se provodi od 2000. godine pod pokroviteljstvom OECD-a. U Bosni i Hercegovini ga je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) uz podršku nekoliko država i međunarodnih institucija.

Testiranje se provodi svake treće godine. Sljedeće bi trebalo biti 2021. Za testiranje je 2018. izdvojena jedna marka po učeniku.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak