Kada će konačno biti završen granični prijelaz u Bosanskoj Gradišci?
Zbog velikih gužvi na Graničnom prijelazu Bosanska Gradiška, i građani i prevoznici s nestrpljenjem očekuju otvaranje novog graničnog prijelaza i mosta na Savi, koji će ubrzati protok ljudi i roba na granici između Hrvatske i Bosne i Hercegovine.
Novi most na Savi, završen u julu 2022. godine, još nije u funkciji, jer se čeka da Hrvatske ceste završe pristupnu saobraćajnicu, a Ministarstvo finansija Hrvatske granični prijelaz. Čekaće još jer je rok za završetak radova maj iduće godine.
Gotovo svakodnevni prizor na graničnom prelazu Bosanska Gradiška su kilometarske kolone auta i kamiona. Najveće gužve su tokom vikenda, praznika i u jeku ljetne sezone. Građani su ogorčeni zbog dugog čekanja.
Prizori kakvi se ne pamte: Srbija je danas na nogama, pogledajte kako izgleda centar Beograda
Prevoznici u međunarodnom transportu očekuju još veće gužve nakon uvođenja novog načina ulaska u Evropsku uniju od 10. novembra, ali i novi odliv vozača kamiona iz BiH.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika RS
Smajić postavio pitanje: 'Ministre, zašto je na graničnom prijelazu zastava RS veća od zastave BiH?'
"Na Graničnom prelazu Bosanska Gradiška čeka se namjanje 24 sata da se završi procedura. Uvođenje novog načina ulaska u EU još više će otežati ulazak vozača, potrebna papirologija, da se preda i odobri ulazak u EU".
Novi granični prijelaz kod Bosanske Gradiške i most na Savi, po svemu sudeći, neće biti u funkciji prije maja iduće godine. Čeka se da hrvatska strana izgradi pristupnu saobraćajnicu i novi granični prijelaz.
Iz Ministarstva finansija Hrvatske potvrda da će novi granični prijelaz biti završen u drugom kvartalu iduće godine.
"Radovi na izgradnji novog graničnog prijelaza na koridoru brze ceste Okučani - granica Bosne i Hercegovine izvode se u skladu s ugovorenom dinamikom radova i planiranim završetkom u drugom kvartalu 2025. godine. Puštanje u funkciju novog graničnog prijelaza ovisi o završetku pristupnih prometnica do novog prijelaza i do mosta preko rijeke Save, što je u nadležnosti Hrvatskih cesta", kažu u Ministarstvu finansija Hrvatske.
U toku je izgradnja brze ceste u drugoj fazi u vrijednosti od 40,1 milion eura i zbog tehničkih razloga neće biti završena u roku do početka decembra ove godine, kažu u Hrvatskim cestama. Treća faza i izgradnja od naplate Okučani do čvora Nova Varoš, u dužini od 3,7 kilometara, dodaju, počela je u junu ove godine.
"Do sada je završeno 75 odsto ugovorenih radova u drugoj fazi od čvora Nova Varoš do mosta Sava, dužine 4,07 kilometara. Pored trase, sastavni dio brze ceste su most Rukavac Strug, most Nova Sava i nadvožnjak u čvoru Nova Varoš. Za očekivati je da bude puštena u promet zajedno sa graničnim prijelazom, čiji je rok završetka 2. maj 2025.godine", kažu u Hrvatskim cestama.
Direktor Autuputeva RS ističe da će novi granični prelaz, osim ubrzanja protoka saobraćaja i povećanja naplate putarina, privući i strane investicije.
Nedeljko Ćorić, v. d. direktora "Autoputevi RS"
"Stekli su se uslovi da koristimo most i izgrađeni granični prijelaz kako bismo mogli da izađeno na koridor 10 i povežemo se sa panevropskim koridorom i da građani BiH izađu na evropske koridore. Za građane i privredu to bi jako mnogo značilo".
Most na Savi kod Bosanske Gradiške, u dužini od 462 metra, koštao je 20 miliona eura. Evropska unija ga je sufinansirala sa 3,2 miliona eura bespovratnih sredstava, piše BHRT.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.