Zana Marjanović:Magacin Kabare
Ako želite pametnu, konceptualnu i promišljenu teatarsku zabavu kafanskog tipa, koja vas svojom formom ne prisiljava na uštogljeni reda-radi odlazak u teatar da bi bili „kulturni“, onda vam preporučujemo cabaretske predstave u organizaciji udruženja Magacin Kabare. Teatar, pivo i satira. Kud ćete bolje? Mnogi su i čuli za ova dešavanja u Caffe Clubu Gogo na Ciglanama, ali smo zamolili Zanu Marjanović, predsjednicu udruženja i dragu nam glumicu da nam kaže nešto više o svom novom projektu.
Radio Sarajevo: Otkud ideja za udruženje Magacin Kabare?
Zana Marjanović: Osnovna ideja udruženja su interaktive predstave koje kod nas ne postoje. To je nešto što mene lično zanima, te mi je odavno želja da se tim bavim, i to je nešto o čemu razmišljam najmanje pet godina. Projekat "8372…", otvoreni performans sjećanja na srebreničke žrtve, mi je dao sigurnost da mogu da iznesem i organizujem jedan veliki projekat, tako da sam onda sa hrabrošću ušla i u ovo osnivanje udruženja Magacin Kabare, pogotovo što sam našla tim kreativinih i mladih ljudi sa kojima se sjajno slažem, što mi ja dalo dodatni elan i hrabrost.
Najveća inspiracija za Magacin Kabare je njujuroško udruženje Nuyorican Poets Café koje je nastalo 70ih godina prošlog stoljeća. Za to sam prvi put čula dok sam čitala poeziju i dramu pjesnika Miguela Piñera, Portorikanca koji je živio u New Yorku. Njegova poezija i polje interesovanja je bio identitet, što je ustvari ono što i mene zanima, odnosno ono što se nama dešava i što mi prolazimo kao Bosanci i Hercegovci. On se kao Portorikanac u New Yorku tražio u tom smislu-kako zadržati jedno, a obgrliti drugo.
Radio Sarajevo: Koji je koncept Magacin Kabarea?
Zana Marjanović: Kao što sam već rekla ideja je interaktivna predstava, odnosno sama interaktivnost. Samim tim mi smo to nazvali cabaret,što podrazumijeva i performanse i cabaretske predstave. Cilj cabareta i ono što ja volim u cabaretu je upravo interaktivna dimanezija, što znači da publika ima jednako bitnu ulogu kao i glumci ili muzičari koji rade na sceni. Fol je u tome, i ono što se meni najviše sviđa je to što je cabaret sam po sebi uvijek zabavljačkog karaktera, ali ujedno je uvijek satira sa problemima i svime onim šta se tiče nas, prikazano na jedan vrlo pristupačan način. Zato i imam potrebu da to radim, jer mislim da je to vrlo blisko i samoj publici što se vidjelo i iz prethodna tri cabareta koji su bili vrlo uspješni i jako dobro posjećeni.
Ono što je meni najljepše i najinspirativnije od svega je to da naš autorski, odnosno kreativni tim čine mladi režiseri Neven Samardžić, Emir Kapetanović i Saša Peševski koji su apsolventi Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu. Smatram da je naša saradnja odlična i da se lijepo nadopunjavamo, te da se dobro slažemo po pitanju ideja i koncepta cijele priče. Ono što je meni važno je to da ti mladi ljudi imaju šansu da režiraju svoje prve projekte. Pošto su mladi i tek počinju, i imaju jako puno dobrih, hrabrih i originalnih ideja, ja nastojim ohrabriti i realizovati te ideje. Mislim da takve ideje ne postoje u našem gradu, i mislim da su za nas nešto sasvim novo. Naravno, u naš rad uključeni su i glumci, kostimografi, grafički dizajneri, itd.
Radio Sarajevo: Gdje Magacin Kabare „nastupa“?
Zana Marjanović: Trenutno, naše glavne cabaret predstave se održavaju u Caffe Clubu Gogo (najave se mogu vidjeti putem Magacin Kabare Facebook stranice). Za sada, cilj nam je da jedanput mjesečno napravimo po jedan cabaret , da bi od septembra imali jedan mali repertoar, jer tada počinje pravi rad našeg udruženja Magacin Kabare. To svakako nije jedino polje našeg interesovanja. Iako smo stari samo tri mjeseca, također smo već imali jednu cabaretsku tačku unutar Emir Cocalić Showa u Colosseum clubu, i u kojem ćemo opet učestvovati u četvrtak 31. marta. Prošli put smo imali jednu tačku koja je bila vrlo uspješna, bar sudeći po reakcijama ljudi, jer je bila organizovana kao incident, koji je bio veliko iznenađenje publici, jer u početku nisu znali da su to glumci. Ta interaktivnost je opet onaj princip koji spaja sve te stvari koje radimo. Slično tome radićemo ulične performanse za 6. april. Ustvari, cilj nam je da to radimo češće i da paraleleno radimo na više mjesta. Taj „incident“ nam ustvari nudi mogućnost saradnje sa publikom i omogućava da radimo sve što sam gore navela.
Radio Sarajevo: Kakve su reakcije i odziv na dosadašnje projekte Magacin Kabarea?
Zana Marjanović: Smatram da su odlične, jer pored mladih autora i reditelja, članovi našeg udruženja su također etablirani umjetnici poput Maria Knezovića ili Damira Nikšića. Moja ideja , odnosno kako ja mislim da to treba da funckioniše je da radimo projekte u kojima ćemo spajati etablirane i mlade umjetnike, odnosno mlade kreativce koji tek počinju da se bave svojim poslom i mislim da jedni od drugih doista uče.Dakle, opet ta interaktivnost. Tako je naprimjer cabaret sa Damirom Nikšićem režirao Saša Peševski . Ta interaktivnost i mješanje, tako da kažem, se odražava i kada je publika u pitanju, što mi je posebno drago. Naši posjetitelji su mladi glumci koji još uvijek studiraju, etablirani glumci i režiseri, naši roditelji i prijatelji, kao i umjetnici koji iza sebe imaju zavidne karijere poput Gorana Bregovića, Saše Lošića ili mog kolege Rade Šerbedžije. Ono što je najzanimljivije i ono što smatram najvećim uspjehom je način na koji ova vrsta predstave komunicira jednako sa različitim generacijama, te se svima podjednako sviđa.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.