Premijerno prikazivanje u Prijedoru: Pogledajte spot za ilahiju "Bijele trake"
U Prijedoru je danas, pod pokroviteljstvom potpredsjednika bh. entiteta RS Ramiza Salkića, održana premijera spota za novu kasidu grupe "Rejjan", pod nazivom "Bijele trake", a u organizaciji Regionalnog saveza Udruženja logoraša regije Banja Luka.
Priznati umjetnici kroz ovaj projekat podsjećaju na stravične događaje koji su započeli 31. maja 1992. godine na području tadašnje opštine Prijedor, kada je svom nesrpskom stanovništvu naređeno isticanje bijelih čaršafa na kuće i nošenje bijelih traka oko ruku, ukoliko iz kuća izlaze na ulicu.
Uz podsjećanje na etničko čišćenje, koje je dovelo i do ubistva 102 nedužne djece, ovaj spot donosi poruku mira i dostojanstva, uz poruku da se zločin ne isplati, te činjenicu da povratak i obnova na prijeratna ognjišta, uz njegovanje tradicionalnih bošnjačkih vrijednosti predstavljaju na neki način i rađanje novog života.
Ramiz Salkić, potporedsjednik bh. entiteta RS poručio je da je ovaj spot nemjerljiv doprinos kulturi sjećanja na ono što se desilo u Prijedoru 1992. godine.
"Zahvalan sam tim ljudima koji su se aktivirali i uradili ovaj fantastičan spot koji će ostati narednim generacijama da podsjeća na ono što se desilo", istakao je u izjavi za AA Salkić i dodao da se radi o veoma emotivnom i potresnom spotu, koji govori o "emocijama koje smo doživjeli i proživjeli i koje nam se vraćaju ponovo kad ga gledamo".
"Naravno da je ovaj spot obavezao sve nas da budemo zahvalni ovim ljudima, ali i obavezao da radimo više na dokumentovanju onoga što nam se desilo, te da svi zajedno više radimo na dokumentovanju i stvaranju ambijenta za njegovanje kulture sjećanja na sve ono što nam se desilo. Nažalost, svjedoci umiru, generacije se smjenjuju, pa ako ne bude ovakvih stvari bojim se da će se istina zaboraviti", naglasio je Salkić.
Rijad Imamović projekt menadžer projekta "Bijele trake" i predstavnik Udruženja za promociju multikulturalnosti iz Sarajeva istakao je da ovaj kratki video film ima za cilj da edukuje mlade.
"Ima za cilj da edukuje mlade o događajima o kojima smo već odavno trebali podučiti te generacije koje sad stasavaju imajući na umu da u udžbenicima ove teme nisu valjano, ili nisu nikako obrađene. Mi ne želi da šutimo, na to nemamo pravo radi istine i radi žrtava, te radi sretnije i pravednije budućnosti u našoj domovini Bosni i Hercegovini", kazao je Imamović koji je i jedan od osnivača grupe "Rejjan" i njenih vokala, ali i inicijator ovog projekta.
Projekat je realizovan zahvaljujući brojnim Bošnjacima iz dijaspore, te Edinu Ramiću, federalnom ministru raseljenih osoba i izbjeglica, čije je ministarstvo bilo i generalni sponzor. Spot je naišao na odobravanje, a učesnici projekta kažu da neće na ovome stati, jer smatraju da ima još mnogo tema koje nisu obrađene.
Predsjednik Regionalnog saveza Udruženja logoraša regije Banja Luka Mirsad Duratović kazao je za AA da je ovo još jedan od načina na koji su umjetnici obilježili Dan bijelih traka i ostavili trag o ovom događaju za sve buduće generacije.
"Pored 36 naslova knjiga o ratnim dešavanjima u Prijedoru, te pored više snimljenih dokumentarnih filmova, umjetničkih instalacija, zbirki pjesama urađen je i ovaj video spot", kazao je Duratović.
Spot za kasidu je sniman proteklih mjeseci na području Prijedora, Kozarca, Sarajeva i Beča, a u spotu se pored članova grupe "Rejjan" pojavljuje više od 50 glumaca i statista. Grupa "Rejjan" je za ovaj projekat okupila vrsne umjetnike, muzičare, tekstopisce, režisere, kompozitore i scenariste, koji su već uspješno sarađivali na sličnim projektima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.