Predavanje dr. Ashley Deansa u Sarajevu

Radiosarajevo.ba
Predavanje dr. Ashley Deansa u Sarajevu


Dr. Ashley Deans, stručnjak za kvantnu fiziku, direktor škole u Iowi u kojoj se već decenijama prakticira transcendentalna meditacija i član Fondacije Davida Lyncha koja se bavi upravo primjenom ove metode, sinoć je ideju uvođenja transcendentalne meditacije u škole predstavio i sarajevskoj publici. Dosad su brojna istraživanja i uvođenje ove metode u stotine škola širom svijeta, pokazala da transcendentalna meditacija u trajanju od samo petnaest minuta na početku dana i isto toliko na njegovom kraju, u velikoj mjeri poboljšava učinkovitost učenika, njihova kreativnost, prirodna inteligenciju i sposobnost da shvate i zapamte naučeno.

Transcendentalna meditacija je vrsta meditacije koju je prije pedesetak godina u Indiji počeo praktikovati Maharishi Mahesh Yogi. Dr. Deansova teza je da je učenje uz transcendentalnu meditaciju – obrazovanje bazirano na svijesti, budući da ova vrsta meditacije, za koju ne treba uložiti nikakav poseban napor kao što je to slučaj kod ostalih vrsta meditacije, umiruje tijelo i „otvara“ um, što u konačnici rezultira novim sistemom obrazovanja, lišenim stresa te napamet i bez razumijevanja naučenih činjenica. Transcendentalna meditacija pokazala se tako uspješnom metodom i zbog toga što je mogu raditi apsolutno svi, pa i djeca s određenim poteškoćama tokom razvoja, poput hiperaktivnosti ili disleksije, rekao je dr. Deans. Uvedena u djetetov život na samom početku (budući da postoji nešto jednostavnija verzija za najmlađe) postaje sastavni dio njegovog dana i opuštanje uz koje lakše radi sve dnevne zadatke.

Na najčešće predrasude prema transcendentalnoj meditaciji u odgoju, komentare da je to religijski obred, te da sigurno neće djelovati, dr. Deans odgovara da ukoliko je neko skeptičan, jednostavno neka proba sam i sačeka rezultate. Što se religije tiče, ova vrsta meditacije pokazala se jednako uspješnom u školama u Gani, Americi, Libanonu, Brazilu, Palestini, Irskoj, Izraelu, i niko od praktikanata nije izgubio svoju vjeru.

Što se tiče Sarajeva, ova metoda će uskoro ući u Montessori školu, koja ima usavršeniji sistem obrazovanja i posmatra svakog učenika kao individuu, što je već SF za javni obrazovni sistem. No, dr. Deans smatra da uvođenje ove metode u bilo koju javnu školu nije teško kao što djeluje, jer je bitno samo pridobiti rukovodstvo i nastavnike, a djeci će se ovaj trend i njegovi pozitivni efekti svakako dopasti.

Iako je većina zaključaka iznesenih na sinoćnjoj debati zvučala logično i primjenjivo, u tezu da bi se preko raširenijeg praktikovanja transcendentalne meditacije postigao „mir u svijetu“ rijetki su povjerovali. Istina, transcendentalna meditacija kod praktikanata reducira stres, nervozu, insomniju, a jača radnu učinkovitost, smirenost i kreativnost, ali za mir u svijetu teško da postoji takvo instant rješenje.

U državi u kojoj se 2010. godine praktikuju „dvije škole pod jednim krovom“, djeca dijele žicom i različitim terminima odmora, a školski udžbenici redovno bivaju ismijani zbog netačnosti i apsurda kojima uče djecu, propagiranje uvođenja transcendentalne meditacije u škole nekima će možda zvučati suvišno i izbačeno iz konteksta. A možda nam upravo meditacija svima treba.

radiosarajevo.ba




Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak