Restauratori: Mustafa "fići", "stojadinu" i "tristaću" vraća stari sjaj
Automobili proizvedeni u nekadašnjoj kragujevačkoj fabrici "Zastava automobili" za stanovnike bivše Jugoslavije bili su statusni simbol i dugoročna investicija, a limene ljubimce, iako bez sigurnosnih pojaseva na zadnjim sjedištima, automatskih brava i klimatizacije porodice su prenosile s koljena na koljeno.
Modeli zastava 750, zastava 1300, zastava 101, poznatiji kao "fićo", "tristać" i "stojadin", te model zastava jugo danas se smatraju oldtajmerima, a dvadesettrogodišnji Mustafa Čobo iz Kaknja jedini je rastaurator ovih automobila u BiH.
"Od malih nogu, još u četvrtom razredu osnovne škole počeo sam da se interesujem za "Zastavina" vozila pojašnjava Čobo, koji je svoju dječačku ljubav pretočio u hobi, ali i posao.
Kazuje da je njegov početak u svijetu reparacije i restauracije automobila koji podsjećaju na davna vremena bio težak.
"Radio sam na ulici, što bi se reklo krenuo sam od nule. Nisam imao ni sav potreban alat. Danas vozila servisiram u garaži koju mi je prijatelj Haris Ćehajić dao na korištenje, a nabavio sam i većinu potrebnog alata", priča Čobo za "Nezavisne novine".
U servis u poznatoj kakanjskoj Parmak mahali dolaze ljudi iz cijele BiH, regiona, ali i svijeta u želji da njihovi ljubimci na četiri točka dobiju izgled kakav su imali kada su izašli iz kragujevačkog giganta, nekadašnjeg najvećeg proizvođača automobila na Balkanu, koji je posljednje primjerke juga u prodaju pustio 2008. godine.
Priča Čobo da vlasnici oldtajmera koji se odluče da ih prepuste u njegove ruke imaju novac i ne pitaju koliko će u konačnici koštati njegov rad - sve što žele je da njihov automobil izgleda kao nov.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.