Klikbejt nisu smislili portali, slične trikove televizija i radio koriste godinama

Radiosarajevo.ba
Klikbejt nisu smislili portali, slične trikove televizija i radio koriste godinama
Jedanaesti Weekend Media Festival koji se od 20. do 23. septembra odvija u Rovinju, privukao je veliki broj profesionalaca iz čitave regije.

Jedan od veoma posjećenih panela bio je ponaj posvećen web portalima i stvaranju sadržaja za digitalno doba. 

Jedno od pitanja oko kojeg se razvila živa diskusija je tzv. klikbejt - naslovi u portalima kojima se privlači pažnja čitatelja. 

"Ja mislim da se pretjeruje s negativnim hypeom oko klikbejta. Ne želim biti apologet, ali slične trikove u privlačenju pažnje radio i televizija koriste više desetaka godina, a nitko im to ne zamjera - kada koriste teasere ili slične forme kojima žele privući publiku."

Ovo je rekao Filip Raunić, glavni urednik portala net.hr, dodavši da:

"Treba razlučiti dvije vrste klikbejta. Jedno su direktne prevare čitatelja, što spada pod lažne vijesti. Druga je stvar kada date osnovnu informaciju, a onda sakrijete nešto sporedno. Takav klikbejt je nužno zlo. Da prestanem to raditi, moja kompanija morala bi uložiti ogroman novac u oglašavanje na Facebooku."

Na panelu ‘New World Order – Kako proizvoditi sadržaj za digitalno doba’ sudionici su govorili i  o specifičnostima web novinarstva.

Jasmina Koprivica s portal B 92 (Antenna Grupa), ističe da su digitalni mediji potpuno promijenili način na koji novinari pišu. Za nju je kruna novinarstva i dalje raskošan tekst u tiskanom mediju.

Uspoređujući novine i portale, panelisti su se dotakli brzine, koja bi se na prvu trebala činiti kao jasna prednost digitalnih medija.

“Stvar s brzinom je kao s engleskim jezikom i traženjem posla. Engleski morate znati, ali to vam znanje samo po sebi neće donijeti posao. Isto je i s brzinom na news portalima. Morate  biti brzi, ali i svi ostali su brzi. Po meni, važnije je da brzo donesete kontekst, izjavu, pojašnjenje neke situacije. Brzina može biti i mana portala, u odnosu na tisak. Jedan moj kolega je iznio tezu da bi, da ima deset minuta da se informira o situaciji u zemlji, više saznao iz primjerka novina nego s naslovnice portala. Naslovnice portala se jednostavno prebrzo mijenjaju”, zključio je Raunić.

Ono što je tipično za ovu novinarsku branšu u cijeloj regiji  je nizak stepen obučenosti novinara za rad u online redakcijama, ali i velika fluktuacija kardova. Raunić ističe da će uskoro doći vrijeme kada će se ponovo početi cijeniti novinarske vještine, jer publika sve više prepoznaje kvalitetan sadržaj. 

Daniel Delale, glavni urednik portala 100posto, ističe da postoje magazinski digitalni mediji, poput portala koji on uređuje, kod kojih je važnija kvaliteta od brzine.

Sudionici panela dotakli su se i autorskih prava novinara na internetu. Portali redovno preuzimaju sadržaj kolega s drugih medija, ponekad uz potpis i link, a ponekad i bez ičega. Saša Stajić iz Adria Medie istaknuo je primjer fotografa u Srbiji koji su se dobro organizirali i čija su autorska prava zaštićena, za razliku od kolega koji pišu.

S ciljem zaštite autorskih prava neki portali potpuno brane prenošenje sadržaja sa svojih stranica. “Dijeljenje sadržaja nije problem. Nisam za to da se ne uzima ništa, to je nemoguće. Ali moraju se poštovati primjeri dobre prakse. Problem je što se ona u Srbiji provodi rijetko”, rekla je Koprivica.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak