APOSO radionica: Poboljšanje obrazovanja znači razvoj cijele zemlje

B.R. i V.A.Z.

U Sarajevu je održana radionica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine na kojoj je razgovarano o unaprijeđenju školstva.

Učenici i roditelji ne moraju strahovati od TIMSS istraživanja - ne utiče na ocjenu

Teme konferencije su bili i međunarodna istraživanja o kvaliteti obrazovanja.

Prošle godine u Bosni i Hercegovini je provedeno PISA istraživanje, a ove godine TIMSS istraživanje kojim su bili obuhvaćeni učenici četvrtog razreda osnovne škole.

TIMSS istraživanje je provjerilo znanje učenika iz matematike i prirodnih nauka.

Prvi put je ovo istraživanje provedeno prije više od 12 godina.

Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba: Radionica APOSO-a u Sarajevu

Rezultati istraživanja su tada pokazali da je funkcionalno znanje bosanskohercegovačkih đaka ispod prosjeka u poređenju sa njihovim vršnjacima u regiji i drugim dijelovima svijeta.

Shodno tome, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje ulaže velike napore da se pomenuta i druga istraživanja provode.

To je značajno iz razloga što rezultati istraživanja pokazuju stvarno stanje znanja većina učenika pomažući poboljšanju školstva.

Poboljšavanjem školstva, što bi prije svega trebalo podrazumijevati omogućavanje funkcionalnih znanja za učenike, doprinosi se razvoju svakog segmenta društva tj. države u cijelini.

Praksa je pokazala da stanovništvo koje ima iznimno razvijeno obrazovanje ima živi u blagostanju.

Najbolji pokazatelj za to su zemlje poput Finske i Norveške.

Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba: Radionica APOSO-a u Sarajevu

Svjesni toga, UNICEF je podržao današnju radionicu Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

Predstavnica UNICEF-a u Bosni i Hercegovini Geeta Narayan je u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba istakla da je bila neprijatno iznenađena nedostacima domaćeg školstva.

Geeta Narayan: Kvalitetno obrazovanje je jedan od najvećih prioriteta u BiH

Između ostalog, upozorila je na neuskađenost obrazovnog sistema sa potrebama 21. vijeka.

Narayan je naglasila da se djeca moraju podsticati da kritički razmišljaju tj. da propituju.

Radionici je prisustvovalo 70 profesionalaca iz oblasti obrazovanja iz cijele Bosne i Hercegovine.

Rezultati PISA istraživanja bi trebali biti objavljeni 3. decembra ove godine.

Već 2021. godine bi trebalo biti opet provedeno PISA i PIRLS istraživanje.

Pomenuta istraživanja Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje provodi uz pomoć Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, UNICEF-a, Evropske unije, OSCE-a, Save the Childrena i Fonda za otvoreno društvo. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak