Vedrana Šimić, Tuzlanka koju cijene od Brazila do Balkana

V.A.Z.
Jedna od regionalno najcjenjenijih sopranistica novije generacije svoju će umjetnost podijeliti sa sarajevskom publikom na koncertu Sarajevske filharmonije u četvrtak 9. februara.

Vedrana Šimić, rođena Tuzlanka koja je svoje pjevačko školovanje uspješno savladavala u Sarajevu i Zagrebu, u zamahu je pjevačke karijere.

U svojoj biografiji bilježi uloge koje obuhvataju talijansku operu verističkog stila, njemačku operu iz doba Wagnera, djela kasne romantike poput Štrausove Salome, kao i solo pjesme koje izvodi koncertno. Uspješno je odigrala i neke od praizvedbi, a nedavno smo imali zadovoljstvo da je slušamo i gledamo kao majku Huseina-kapetana Gradaščevića, u operi Zmaj od Bosne

Za ovakav raznovrsni repertoar potrebni su izuzetni tehički temelji, izniman umjetnički senzibilitet i znanje koje se svakodnevno mora nadopunjavati. Upravo tako svoju karijeru gradi Vedrana Šimić, naša sugovornica. Razgovaramo uoči koncerta uz Sarajevsku filharmoniju, na kojem će izvesti prelijepi ciklus solo pjesama Gustava Mahlera - Pjesme putujućeg kalfe, kao i ariju Izoldina smrt iz Wagnerove opere Tristan i Izolda. Težak i zanimljiv odabir repertoara!

"Kada sam pozvana da sudjelujem u koncertu i kada su mi rekli da će dirigent biti moj drug iz Srednje muzičke škole Munir Mešanović, oduševila sam se. Predložila sam ova dva djela koja samo izvodila na mnogim pozornicama i koja veoma volim. A onda se desio mali Munirov otpor, koji mi je rekao: 'Sve ok, ali zašto baš Mahler' (smijeh). Uvjeravala sam ga kako će mu se svidjeti, kako će biti oduševljen kad pronikne u srž orkestracije. I zaista, vrlo brzo Munir se 'predao'. Moram reći i da članovi Filharmonije zaista uživaju na probama, a to se osjeti po njihovoj divnoj energiji. Uvjerena sam da će sve to prepoznati i publika", kaže nam Vedrana.  

Ona priča kako je za Mahlerov ciklus pjesama radila i s proslavljenom divom Dunjom Vejzović, koja je u svijetu poznata kao po izvedbi djela kasne romantike i savremene muzike i suradnji s najvećim dirigentima. Naša sugovornica kaže kako je od profesorice Dunje dobila čitav niz savjeta za specifičan način izvođenja ovakvih djela, a te zabilješke ljubomorno čuva.

"Kada neko ko je pjevao s Karajanom podijeli s vama svoje znanje, onda je to nešto stvarno dragocjeno".

Ipak, Vedrana Šimić kaže kako je na njenu karijeru najpresudniji utjecaj imala profesorica Paša Gackić s Muzičke akademije u Sarajevu:

"Iznimno mi je važno kako ću pjevati na koncertu, između ostalog jer i u Sarajevu živi moja profesorica pjevanja. Ona je neko ko je zadao temelj moga glasa, najveće dragocjenosti koju kao umjetnica posjedujem Za svakog je umjetnika najvažnije ko vam sagradi temelj, a kod mene je to Paša Gackić, koja je nastavljala školu znamenite Brune Špiler. Sve što je završni touch koji se tiče stila, sve je to nadgradnja, koja se ne bi mogla realizirati da nije bilo dobre osnove. I danas se svakodnevno upjevavam na način kako me ona učila, uvijek se vraćam njenim indikacijama. Ona je moja druga majka, ali i moja najrealnija kritičarka, tako da kada pjevam pred profesoricom Gackić, budem u velikom stresu. Njene su primjedbe uvijek na mjestu, ali ono što mi uvijek naglasi tom prilikom je da me procjenjuje prema najstrožim, svjetskim kriterijima. Lijepo je dobiti pohvalu, ali je dragocjeno imati nekoga takvog", kaže sopranistica Šimić.

Prisjeća se kako je još s četiri godine, slušajući ni manje ni više nego Straussovu Slome, odlučila da će biti operna pjevačica. Iako potječe iz porodice u kojoj nije bilo muzičara, majka ju je upisala u muzičku školu i Vedrana je isprva svirala harmoniku. U Srednjoj muzičkoj školi, kada je trebala da se usmjeri, odabrala je solo pjevanje.    

"Sjećam se još jedne izuzetne osobe koja je utjecala na moj umjetnički put, a to je bio profesor i dirigent, poznati Tuzlak Čestmir Dušek. Iskreno, neću ga zaboraviti, i mislim da svi trebamo štititi njegovo ime, ne samo u Tuzli nego u cijeloj BIH, jer to što je ostavio nama, to je neprocjenjiva vrijednost". 

Uspjesi Vedrane Šimić prevazilaze regionalne okvire, a dokaz za to je i njen više puta ponovljen uspjeh u Brazilu. Prvi put otišla je na Festival de Ópera de Brasília kako bi po zamijenila stariju kolegicu iz Hrvatske koja se razboljela.

"Morala sam se pripremiti za samo nekoliko dana, Dva koncerta sa zahtjevnim repertoarom  zaredom. I posljednji dan, prije nego što sam trebala otići na aerodrom, pozvao me direktor Opere na audiciju za glavnu ulogu u Puccinijevoj operi Tosca. Pjevala sam samo neke fragmente koje sam znala, ali njima je to bilo dovoljno da me angažiraju za tri izvedbe. Tako sam i u Brazilu stekla publiku u toj 200-milionskoj zemlji, u koju sam se nekoliko puta vraćala i obišla nekoliko gradova."

Vedrana Šimić trenutno ima status slobodne umjetnice pri Ministarstvu za kulturu Hrvatske. Kaže da joj ovakav status odgovara, mada to podrazumijeva izvjesnu nesigurnost kada su angažmani u pitanju.

"Ponekad imate po nekoliko nastupa u kratkom vremenskom periodu, a nekada po nekoliko mjeseci ništa. Najgore je kada se otkaže neki nastup, a vi ste za taj datum odbili neku drugu ponudu. A pošto se stalno mijenjaju šefovi, dirigenti, moj život su stalne audicije i preslušavanja. No, s druge strane, to me tjera da budem non-stop u formi, da sam uvijek u nakom 'španu', ne znam da se odmaram, stalno nešto učim i tražim poboljšanja".

Poslušajte Vedranu Šimić na koncertu Sarajevske filharmonije u četvrtak, 9. februara u Narodnom pozorištu Sarajevo. Opširnije o koncertu pročitajte na ovom linku

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak