Mauro Maur u BiH: Svirao je u filmovima Fellinija, Tarantina, Leonea...

V.A.Z.

Mauro Maur je muzičar koji je sviranje na trubi uzdigao na  najviši umjetnički nivo, a koji se može pohvaliti neobično bogatom i zanimljivom karijerom.  Osim što je decenijama bio prvi trubač Opere u Rimu, nastupao sa najvećim dirigentima na svijetu, snimio desetke nosača zvuka, ovaj  solista, kompozitor i orkestarski  instrumentalist iza sebe ima listu filmskih naslova za koje je snimao muziku.

Jedan od najvećih kompozitora filmske muzike, Enio Morricone, Maura smatra omiljenim trubačem, tako da njegova sola možemo slušati u mnogim velikim filmovima kakvi su "Dobar, loš, zao", "Bilo jednom na Divljem Zapadu", "Misija", "Malena", "Hateful Eight"...

Ovaj šezdesetogodišnji  građanin Trsta sjeća se i Federica Fellinija za čija je posljednja tri filma svirao, a  surađivao je sa kompozitorima kakvi su Mikis Theodorakis, Silvano Bussoti, Jerry Goldsmith i drugi. 

Mauro Maur već se jednom predstavio publici u Sarajevu, na koncertu filmske muzike s Mitteleuropa Orkestrom, u novembru 2016. Toplo dočekan i ispraćen sa scene Narodnog pozorišta u Sarajevu, maestro Maur obećao je da će se u Bosnu i Hercegovinu vratiti s novim projektom i to je obećanje ispunio. 

Riječ je o  "Musica Riva Festivalu " koji će se i ovog ljeta održati na jezeru Garda kraj Verone.  Muzičari iz cijele Bosne i Hercegovine sastavljat će "Orkestar mira" koji će biti rezidentni orkestar ovogodišnjeg festivala. 

Maur, kao umjetnički direktor festivala trenutno boravi u BiH, gdje, uz pomoć ambasade Italije obavlja pripreme za  odlazak orkestra na Lago di Garda. 

"Želio bih dovesti orkestar iz ove izvanredno lijepe države. Na Riva festivalu sviraju muzičari iz čitavog svijeta.  "Orkestar mira" će svirati  sa velikim dirigentima i pjevačima, svirat će Carmen i repertoar Čajkovskog.  Pripreme nisu jednostavne, a dijeli nas 900 kilometara udaljenosti. Ali mi svaki dan rješavamo jedan po jedan problem, zahvaljujući ambasadoru Minasiju, Ambasadi Italije, Sarajevskoj filharmoniji i dobroj volji svakog muzičara", rekao je Maur te pojasnio zašto je toliko važno da mladi ljudi budu uključeni u ovaj projekat: 

"Velika muzika danas je veoma važna za mlade jer ih navodi na ozbiljan pristup u njenom istraživanju. To je kao sa velikim sportašima - potreban je intenzivan rad. Jedna od najsjajnijih stvari  je vidjeti mlade i talentirane ljude, sa puno energije, a uz njim velike majstore umjetnosti koji će im pomoći da nađu sami sebe. Ove godine uz njih će biti slavni brazilski dirigent Isaac Karabtchevsky", ističe maestro.

Kada je u pitanju "velika muzika" naš sagovornik svakako ima bogato iskustvo rada s najvećim muzičarima i filmskim autorima. Pitamo ga da li je "velika muzika" i danas prisutna na filmu, uprkos svim tehnološkim sredstvima kojim se pojednostavio proces njene produkcije.  

"Pretpostavka da nije važan  žanr,  već kavlitet, važi za sve vrste muzike. Da li je u pitanju rock, pop, opera,  umjetnička muzika - za sve to je važan kvalitet i ono što muzičar svojim umijećem i svojom dušom može dati.  Kada svirate umjetničku  muziku, recimo Čajkovskog, publika je ispred vas, ali ne vide svi istu stvar  već svako vidi  sopstveni film u glavama, lične i izuzetne, svako sanja svoj san.  Ali kada svirate filmsku muziku, ono što publika vidi ne razlikuje se. Filmska muzika je posljednja stvar koja se radi na filmu. Obično se snima u jednom velikom studiju u kojem je prisutan redatelj, kompozitor,  ponekad i glumci koji su tu iz znatiželje. Mi muzičari gledamo filmske slike na platnu i svirajući pratimo scenu.  Muzika za film je specifična, jer kada je na ekranu jaka scena, muzika ne treba da je pokrije. Velike filmske teme obično se javljaju na manje važnim scenama ili na nekom prolazu. To je veoma delikatan, težak i važan proces. Surađivao sam sa mnogim muzičarima na filmu, i sa onima koji muziku sviraju elektronski, ali za sve velike muzičare je  važno ono što dolazi iz srca". 

Šta je satistfakcija za jednog filmskog muzičara, pitali smo na kraju ovog velikog muzičkog barda. 

 "Osamdeset i pete sam došao u Rim i iste te godine dobio sam poziv od Enia Morriconea. Već to je za mene bilo prekrasno. A onda sam shvatio da se moj solo na trubi svidio redatelju, da je utjecao na njegovu odluku. Ta tema trebala je da se pojavi samo u uvodnoj špici, ali odlučeno je da ide i na kraj filma. To je za muzičara velika satisfakcija. Upoznati Federica Fellinija, Marcella Mastroiannija, Giuliettu Massinu i mnoge druge velike umjetnika i  raditi s njima je velika satisfakcija", odkrio je Mauro Maur u razgovoru za Radiosarajevo.ba. 

 

 

Maur oduševljen Kneginjom čardaša

Jučer sam slušao krasnu operetu Kneginja Čardaša u Narodnom pozorištu u Sarajevu. Vrlo mi se dopala, visokog nivoa, velikog kvaliteta i rafiniranosti. Sofisticiranost muzike austrougarskog perioda iskazana u jednom hramu kulture koji potiče iz istog perioda. Sa velikim užitkom sam slušao vaše muzičare koji sviraju s ozbiljnošću, rekao je maestro Maur. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak