Duh Beča i Pešte u razigranoj i šarmantnoj "Kneginji čardaša"
Operetna forma u to vrijeme je bila namijenjena široj publici , izlazeći iz strogih okvira opere, uvodeći na scenu elemente vodvilja, govorenu glumu, ples, geg. Kolikogod opereta kao forma može izgledati ležerno i simplificirano u poređenju sa operom, toliko od izvođača traži dobre izvođačke kapacitete i dobru kondiciju, kako bi zadovoljili sve plesne, muzičke i govorne elemente.
To su pokazali i akteri novog uprizorenja operete Kneginja čardaša, koja je nakon 15 godina ponovo premijerno izvedena u četvrtak 22. juna 2017, na sveopće odobravanje publike.
Solisti, hor, članovi baletnog ansambla i orkestar Sarajevske filharmonije pod ravnanjem Darija Vučića su s mnogo šarma, razigranosti i lakoće izveli ovo muzičko-scensko djelo koje je često na repertoaru mnogih pozorišnih kuća.
Priča o zabranjenoj ljubavi izmđu kabaretske pjevačice Silve i aristokrate Edwina koju je u 1915. glazbio Emmerich Kalman, u izvođenju sarajevske ekipe ima potencijale da postane hit predstava na repertoaru.
Mnogo zasluga za to ima tenor Jasmin Bašić koji, u komičnoj ulozi zaljubljivog i noćnom životu sklonog grofa Bonija, naprosto blista, dominira i pokazuje sve svoje scenske talente. Vidjeli smo i čuli izvrsnog Mikija Trifunova, barda sarajevskog glumišta, koji u Kneginji čardaša pjeva, pleše i vlada scenom. Glavna ženska uloga povjerena je Ademi Pljevljak, sopranistici koju smo do sada gledali u "velikim" i ozbiljnim ulogama na sceni, a koja se u duhu vrckave femme fatale Silve jako dobro snašla. Druga ženska uloga, luckasta i nepromišljena Stasi, oživljena je scenskom pojavom i talentima Aide Čorbadžić. Tenor Ileš Bečei pravo je otkriće sarajevskog opernog ansambla koji je ulogu Edwina izveo veoma ubjedljivo.
Amra Mehić je prva bh. redateljica kojoj je u 70-godišnjoj historiji povjerena režija nekog muzičko-scenskog djela u Narodnom pozorištu u Sarajevu - sama ta činjenica govori mnogo. Uspješno je savladala ovaj zadatak, a nadati se da neće biti jedini kada je u pitanju sarajevska Opera. Kostimi autorice Amre Zulfikarpašić vratili su nas u Belle epoque i dolaze do izražaja na pojednostavljenoj funkcionalnoj scenografiji Josipa Lovrenovića.
Ovo je predstava koja će se svidjeti publici, i koja će uz nekoliko drugih naslova objavljenih u ovoj teatarskoj sezoni, zasigurno "nositi" repertoar i u narednoj.
Prije ljetne pauze, ovu predstavu možete pogledati i večeras, na prvoj reprizi, kada će u naslovnim ulogama nastupiti Katarina Kikić i gost iz Novog Sada Goran Strgar (umjesto Ademe Pljevljak Krehić i Ileša Bečeija).
Toplo preporučujemo.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.