Pred koncert: Nije lako izvoditi Mahlera
Dvije sarajevske sopranistice našle su se pred zahtjevnim zadatkom - dodijeljena im je solistička uloga u koncertu Sarajevske filharmonije koji je posvećen 100-godišnjici smrti velikog kasnoromantičarskog kompozitora Gustava Mahlera.
Koncert je na programu u petak 25. februara u 20:00h, u Narodnom pozorištu u Sarajev. Sarajevska publika će, nakon dugo vremena, imati priliku čuti zahtjevna djela ovog kompozitora poput Simfonije br. 4, simfonijskog stava Blumine i pjesama iz zbirke Dječakov čudesni rog. Uz orkestar Sarajevske filhamornije nastupaju sopranistice Adema Pljevljak-Krehić i Aida Čorbadžić uz maestra Uroša Lajovica, stalnog gosta-dirigenta Sarajevske filharmonije.
Evo šta su za RadioSarajevo izjavile solistkinje, dan uoči ovog velikog i važnog koncerta:
Aida Čorbadžić: Još prije godinu dana rodila se ideja da Sarajevska filharmonija izvede Mahlera. Rečeno nam je da maestro Lajovic želi da nas čuje. Meni je to bila velika čast, jer znate kakvo je Sarajevo, veoma je teško izaći iz lokalnih okvira. Još sam sretnija bila kada je maestro odlučio da me angažira za IV simfoniju.
U utorak smo imali prvu probu i bio je veoma zadovoljan. Radila sam dosta na bavarskom akcentu sa kolegicom koja je tamo magistrirala. Vježbala sam studiozno i detaljno, frazu po frazu, ton po ton. Ovo je simfonija, drugačiji je izražaj, drugačija je interpretacija, a ja sam dio orkestra. Mislim da ću uspjeti da dam maksimum. Mahler je za mene veliki zalogaj i izuzetno važna stvar. Kamo sreće da mogu češće raditi sa ovakvim dirigentom...
Adema Pljevljak Krehić: Dječakov čarobni rog je zbirka pjesama. Razlika između ciklusa i zbirke je što u ciklusu morate poštovati strogi redoslijed, dok vam zbirka daje mogućnost da njene dijelove izvodite po redu koji sami odredite. Tako je dirigend Uroš Lajovic izabrao četiri solo pjesme iz te Mahlerove zbirke, koje ću pjevati na koncertu. Kroz njih ćemo prikazati različite karaktere Mahlerovih solo pjesama.
Dječakov čudesni rog je, inače, zbirka narodne njemačke poezije koja je sakupljena negdje početkom 19. Stoljeća. Mahler je tu poeziju prepoznao i veoma lako se identificirao s njom, jer i on je bio čovjek iz naroda.
U četvrtom stavu IV simfonije nalazi se jedna pjesma koja se takođe nalazi u ovoj zbirci. Ta pjesma se zove Das Himmlische Leben (nebeski život), i to je ono što će na sceni izvesti Aida.
Nasuprot tome, ja ću među svoje četiri pjesme izvesti i 'Ovozemaljski
život' u kojoj je prikazana sušta suprotnost. Dok na nebu imate
radosti, iće, piće pjesmu, ovdje je prikazana patnja običnog čovjeka,
dijete koje umire od gladi. Mahlera je ta bolna tema umiruće djece
proganjala tokom cijelog stvaralačkog opusa.
Tehnika izvedbe Mahlerovih solo pjesama ne razlikuje se mnogo od drugih
žanrova solo pjevanja – tehnika ostaje tehnika. Međutim, ovo je ipaklied (njemačka solo pjesma op.ur) Ja sam često pjevala lied, ali uz
klavir. Kada ga pjevate uz orkestar, naravno da to iziskuje više tona,
više težine, slično onome što od vas zahtijeva opera. Naravno da je forma lieda
drugačija od opere, postoje neka strožija pravila izvođenja.
Bilo koje koncertantno izvođenje, naspram operskog, za mene je ipak teže, koliko god su mi oba načina podjednako draga. To je zbog toga što ste, kako mi pjevači kažemo, ogoljeni pred publikom. Nemate nikakve pomoći, nemate kostim, pokret, režiju. Isključivo od vaše interpretacije i vaše tehnike zavisi koliko ćete vi doprijeti do publike i kako će to sve izgledati.
Ulaznice za ovaj koncert mogu se rezervisati na brojeve telefona 033/55 00 70 i 033/66 65 20 i kupiti na blagajni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.