Kayhan Kilit: Kako da se Sarajevo istakne na svjetskim turističkim mapama?
Kayhan Kilit je odnedavno stanovnik Sarajeva, a zadužen je za otvaranje i vođenje prvih internacionalnih brendiranih hotela u Sarajevu: Courtyad by Marriott i Residence Inn by Marriott.
Upravo će Kayhan Kilit 11. i 12. aprila za sve domaće hotelijere i vlasnike hotela i hostela održati predavanje na temu "Razvoj Turizma i Hotelijerstva u BiH". Bio je to odličan povod za razgovor s ovim stručnjakom.
Razgovarale: Vesna Andree Zaimović i Sanja Šabanadžović, Radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba: Posljednjih godina Sarajevo doživljava veliki turistički boom. Koji su razlozi tome, prema vašem mišljenju?
Kayhan Kilit: Sarajevo ima mnogo toga da ponudi - to je mjesto u kojem se pretapaju različite religije i raznolike kulture. Njegovo historijsko naslijeđe, prelijepa i divlja priroda, ali i pozitivni znaci poslovnog razvoja pomažu da se Sarajevo ponovo istakne na svjetskim turističkim mapama.
Radiosarajevo.ba: Čini se kako interes za Sarajevo kao turističku destinaciju više dolazi izvana nego što je to rezultat dugoročne politike lokalnih turističkih zajednica. Slažete li se?
Kayhan Kilit: Najmoćniji marketing je taj kada se oni, koji su nedavno boravili tu, vrate u svoju zemlju i dobro iskustvo prenose putem digitalnog medija. To je nešto što moramo podržati jer sam uvjeren kako lokalne turističke zajednice, zajedno s globalnim međunarodnim organizatorima, mogu raditi zajedno na razvoju tržišta.
S obzirom an to da Bosna i Hercegovina (a samim tim i Sarajevo) posjeduje ogroman potencijal kada je razvoj turizma u pitanju, bitno je identificirati šta je to na čemu treba raditi te na koji način privući i zadržati sto veći broj turista - gostiju u BiH. Stoga se pozivaju svi hotelijeri, hotelski menadžere, vlasnici hostela i hotela da prisustvuju predavanju Kayhana Kilita koje organizira Academy 387, kao i uvodnoj prezentaciji koja će se održati u četvrtak 26. marta u 11:00 u prostorijama Academy 387 u Bosmal City Centru. Ulaz na prezentaciju je slobodan za sve zainteresirane.
Radiosarajevo.ba: Koliko društvene mreže, Trip Advisor i stranice na kojima se obavljaju rezervacije, kreiraju nove turističke trendove u svijetu? Kako se Sarajevo snalazi u tome? Da li su naši turistički radnici dovoljno upoznati sa svim mogućnostima i da li ih koriste?
Kayhan Kilit: Upravo se vraćam s međunarodne konferencije u Istanbulu, gdje se također razgovaralo o ovom pitanju. I sada i ubuduće će biti bitno ne samo reagirati na društvenim mrežama, već proaktivno ih koristiti i pružati usluge i informacije na mjestima gdje ih turisti nove generacije potražuju i na osnovu kojih odlučuju.
Radiosarajevo.ba: Turistički trendovi se stalno mijenjaju. Kakvi "tipovi" turista su trenutno najaktivniji na svijetu? Koji su trendovi u opadanju, a koji u porastu? Kojoj od tih grupa Sarajevo pruža najbolje uvjete?
Kayhan Kilit: Turistička industrija je posljednjih godina vrlo energična. Tako vidimo porast turista iz Azije (Kine)... Sljedeća generacija turista želi istražiti cijeli svijet. Bosna jeste atraktivna, a zbog niskih cijena mnogi posjetitelji s osjetljivim budžetom to koriste i dolaze u posjetu. Mnogi od njih se i vraćaju, pokazuju svojim porodicama gdje su odsjedali i kuda su prolazili. No, ovaj put oni dolaze iz drugih razloga i žele drugu vrstu smještaja, pa traže brendove kojima sigurno mogu vjerovati.
Radiosarajevo.ba: Koje je usluge potrebno unaprijediti kako bi se povećao broj noćenja i turističkih prihoda u gradu?
Kayhan Kilit: Postoji nekoliko tačaka na koje se mora obratiti pažnja kako bi turisti ostali duže i trošili više - pitanje je da li su tu zbog posla ili razonode? Počinje s dolaskom poslovnog čovjeka u najsavremeniji konferencijski centar i završava s otvorenom i srdačnom dobrodošlicom za gosta. Moramo biti svjesni da se i susjedni gradovi ubrzano razvijaju i šire na isto tržište.
Radiosarajevo.ba: Da li pravilo da "zarada raste proporcionalno kategoriji i cijeni specifične usluge" važi u hotelijerstvu? Da li se turisti s "ruksacima" jednako cijene kao i korisnici iz predsjedničkih apartmana?
Kayhan Kilit: Naravno, ima mjesta za svakoga - svaki turista koji doživi odlično iskustvo, vratit će se nazad u svoju zemlju i pričati samo najbolje o mjestima koje je posjetio. Ne gleda se novac i "kategorija", već iskustvo i njegovo dijeljenje sa drugima. Upravo to dovodi zemlju do narednog nivoa i brojne nove goste u posjetu. Neki će otići u pansione, a drugi u Marriott Hotele.
Radiosarajevo.ba: Koji je najveći problem lokalnih hotelijera? Kako ga prevazići?
Kayhan Kilit: Bio bi veliki iskorak kada bismo svi imali isti cilj - veći komad kolača za svakoga, umjesto da se snižavaju cijene kako bi se osigurao naredni posao. Ako se ovo bude dešavalo, svi ćemo mnogo izgubiti na dugoročnom planu. Stoga bih želio pokrenuti inicijativu i okupiti hotelijere te razgovarati o tome kako unaprijediti i naš posao i lokalni turizam.
Radiosarajevo.ba: Koji je vaš savjet za one koji se žele uključiti u hotelijerski biznis?
Kayhan Kilit: Ako to želite napraviti - onda to napravite kako treba! I Najbitnije, slušajte šta vam gosti govore.
Radiosarajevo.ba: Šta će učesnici vaših predavanja na Academy387 naučiti od vas?
Kayhan Kilit: Tokom našeg druženja, pružit ću im uvid u moderni hotelijerski menadžment, šta je bitno u vođenju hotela, važnost dobro organizirane strukture u hotelu... Razgovarat ćemo o gostima - njihovim očekivanjima i potrebama. Društvenim medijima - šta znače i kako mogu izvući korist od njih. Posvetit ćemo se i pitanjima učesnika. U suštini, vrlo sam sretan i počašćen što ću biti prvi koji će održati predavanje o hotelijerstvu u Sarajevu. Radujem se vrlo plodnoj sesiji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.