Fotograf Almin Zrno: 'Moje erotske fotografije su moja sljedeća monografija'

Radiosarajevo.ba
Fotograf Almin Zrno: 'Moje erotske fotografije su moja sljedeća monografija'

Fotograf Almin Zrno izdavač je i urednik fotomonografije Vijećnica. Unutar ove publikacije na 252 strane nalaze se fotografije Vijećnice, koje kako kaže Zrno, više nema. 

Zrno u razgovoru za Fenu podsjeća da je ova monografija jedino svjedočanstvo o tadašnjoj Vijećnici i o izložbama koje su u njoj imala tri svjetski eminentna umjetnika, Jannis Kounellis 2004, Edo Murtić 2008. i Braco Dimitrijević 2010. godine.

Govoreći o nastanku fotomonografije Vijećnica Zrno kaže da je nekako sudbinski vezan za tu sarajevsku građevinu. Živeći u blizini Vijećnice, pratio je sva zbivanja oko nje, više od 40 godina. Tako da je ova fotomonografija, kaže, jednostavno morala da se desi. 

"Naravno kad čovjek krene da radi počnu i određeni problemi, pitanja. Jedno od glavnih je bilo da li će autori dozvoliti tako nešto", priča Zrno. 

Nakon kontakta sa suprugom i ujedno sekretaricom Jannisa Kounellisa, umjetniku je dostavio prvi draft monografije, kako je zamišljena i kakva je danas. 

"Odgovor je bio da je umjetnik pogledao materijal. Oduševljen je istim i želi mi svako dobro u radu. I moli samo nekoliko komada monografije da mu se dostavi. Više nisam imao nikakvih sumnji ni u sebe ni u materijal", kaže Zrno. 

Nakon fotomonografije Srebrenica Tarika Samaraha, Vijećnica Almina Zrne je druga fotomonografija koja zaista može nositi taj naziv. 

"Imamo mi izvrsnih autora. No, da bi čovjek uradio monografiju, to ipak mora biti dio neke velike cjeline. Dio nečega zaista smislenog što može dobiti formu monografije. Da to nije sam suhoparno predstavljanje svojih radova. To moraju biti neke zatvorene cjeline. Veliki presjeci minulih godina, nekog stvaralaštva. Međutim kod Tarika i kod mene radi se o dva simbola - Srebrenica i Vijećnica su simboli i kao takvi oni su jednostavno zahtijevali odgovor. Ja da sam se pitao, ja bih je konzervirao. Statički doveo da bude sigurna i ostavio je umjetnicima svijeta kao stage, kao pozornicu, kulisu, scenografiju… I to bi bilo prelijepo. Vijećnica kao simbol i opomena za sve buduće generacije da slične gluposti u životu ne treba raditi", govori Zrno.

Razočaran je što nijedan od radova umjetnika o kojima govori ova fotomonografija nije otkupljen.

"Ova djela svjedoče kako je umjetnik doživio Vijećnicu, kako je Vijećnica simbol stradanja urbicida, kulturocida otvorila svoja njedra, prihvatila trojicu umjetnika i kako su oni odgovorili na simbol Vijećnice", kaže Zrno. 

Almin Zrno planira promocije koje bi pratile i izložbe u Sarajevu, Rimu i Zagrebu. U gradovima koji su neposredno vezani za tri umjetnika. 

"Mislim da će više uspjeha monografija imati van granica BiH nego kod nas. Ljudi kod nas malo cijene umjetnost. Ne razumiju je. Bježe od nje", smatra Zrno.

Govoreći o podršci koju je imao tokom rada na monografiji kaže da mora spomenuti direktora Al Jazeere Balkans, Tarika Đodića. Na podršku je naišao i kod ministra za vanjske poslove BiH Zlatka Lagumdžije. Istina verbalnu, ali opet značajnu. 

Tokom razgovora Zrno je najavio i rad na monografiji erotske fotografije, po kojoj je također poznat. 

Podsjećamo portal Radiosarajevo.ba razgovarao je prije dvije godine s ovim umjetnikom upravo o temi erotske fotografije, a taj intervju možete pročitati ovdje.

"Moje erotske fotografije su moja sljedeća monografija. Volim to. Zaista volim. Teško je to raditi u Sarajevu, u Bosni i Hercegovini. Ja ne želim da radim s modelima sa strane. Svi moji modeli su domaći. Mislim da je to nešto što tangira svakog umjetnika od postanka svijeta do dana današnjeg. I slijedeće tisuće i tisuće godina mislim da će ljudsko tijelo biti inspiracija za mnoge umjetnike", ističe Zrno, najavljujući svoj novi projekt.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak