Završen Sarajevo Chamber Music Festival

Radiosarajevo.ba
Sarajevo Chamber Music Festival, projekt Muzičke akademije u Sarajevu, sinoć je u Domu OS BiH, zaključio svoje 6. izdanje.

Piše: Ivana Vučićević

Sarajevo Chamber Music Institut, vodeći regionalni program iz oblasti kamerne muzike koji se razvija već šest godina, postao je pravi dom kamerne muzike u kojem je ove godine sudjelovalo oko 28 mladih umjetnika studenata, polaznika u sekciji kamernih ansambala, uz 30 polaznika u sekciji orkestarskog muziciranja. Studenti gudačkih instrumenata (violina, viola, violončelo, kontrabas), i klavira sa Muzičkih akademija iz BiH i regiona i ove su godine su prošli višemjesečni proces prijavljivanja i selekcije kako bi učestvovali u majstorskim radionicama koje su vodili prestižni umjetnici i predavači, Chris Finckel (violončelo), Deborah Wong (violina), Bernard Rose (klavir), Edin Karamazov (lutnja, gitara) i Vedran Tuce (klarinet).

Tokom radionica i predavanja polaznici Instituta su bili podijeljeni u različite kamerne sastave i zajedno sa svojim mentorima aktivno vježbali i vrijedno djela velikana ruske umjetničke muzike 19. stoljeća: Mihaila Glinke (1804–1857), Aleksandra Borodina (1833–1887), Antona Arenskog (1861–1906), i hrvatskog kompozitora 20. stoljeća Borisa Papandopula (1906–1991) bili su veliki izazovi na repertoaru sinoćnjeg koncerta.

Nakon uvodnog predavanja kojim su u Kino sali Doma OS snaga Ivana Vučićević i Harun Zulić uveli u tematski koncept sinoćnjeg koncertnog programa, koncert je otvoren prvim stavom Borodinovog Gudačkog kvarteta br. 2, u D duru (1881) koji su izvele Melisa Karić, violina, Emina Džanović, violina, Ana-Maria Pilj, viola, i Manuela Ekmečić, violončelo. Potom je uslijedila Rapsodia Concertante za violončelo i klavir (1988) Borisa Papandopula, u izvedbi Selme Hrenovica, violončelo i Zerinae Šabotić, klavir. Zadnje djelo prvog djela koncerta bio je prvi stav Glinkinog Klavirskog seksteta, Es dur (1832) kojeg su izveli Jelisaveta Gluvić, violina, Anja Rajić, violina, Selma Vlajčić, viola, Nejla Komar, violončelo, Dženis Mrkonjić, kontrabas i  Miron Konjević, klavir. Nakon pauze u drugi dio koncerta povećen je Klavirskom triu br. 1, op. 32, d mol (1894) Arenskog, koji su izvele Sonja Vojvodić, violina, Lidija Paulin, violončelo i Sonja Marković, klavir. Svi ansambli svojim su izvedbama oduševili publiku Doma OS BiH i predstavili izuzetne rezultate desetodnevnog rada sa istaknutim umjetnicima i predavačima. Veoma dobra usklađenost, muzikalnost, koordinacija, radost zajedničkog sviranja, te izuzetan stupanj individualne muzikalnosti i spremnosti pojedinaca i grupa, pokazali su da je budućnost muzike u čiji ogromni potencijal prevazilazi jedino njihova energija – takva da ona obavije sve članove publike i neodoljivo ih vraća natrag u koncertnu dvoranu, onu SCMF-a naredne godine bez imalo sumnje.

Ovim koncertom polaznici Sarajevo Chamber Music Instituta zaključili su program 6. Sarajevo Chamber Music Festivala, čije je ovogodišnje izdanje obilježio doživljaj DOMA, odnosno muzike kao našeg mjesta stanovanja, kao naše baze u prošlosti i budućnosti! Zajedničkim i napornim radom umjetnici, polaznici SCMI i organizatori dokazali su da se može stvoriti sedmica prepuna ljepote i sklada, te da trebamo učiti jedni od drugih kako predavati muziku od nas ka drugima i primati muziku od drugih ka nama, i uživati u osjećaju da svi dolazimo s jednog mjesta i da se radujemo da se na tom mjestu uvijek iznova susrećemo.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak